عضو شورای رهبری مجلس اعلای اسلامی عراق: مرجعیت، منبع اصلی قدرت ما است

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ «جلال‌الدین الصغیر» عضو شورای رهبری "مجلس اعلای اسلامی عراق" جزئیاتی از دیدار سران این مجلس با مقام معظم رهبری را بیان کرد.
وی که در خطبه‌های نماز جمعه "مسجد براثا" در بغداد سخن می‌گفت با اشاره به پیروزی مردم عراق بر تروریست‌های داعش، گفت: اکنون دو وظیفه مهم در برابر "حشد شعبی" و بقیه نیروی نظامی و امنیتی ما قرار دارد.
الصغیر "ریشه کن ساختن نهایی داعش" را وظیفه اول حشد و ارتش دانست و گفت: اکنون نیروهای جنایتکار داعش از شهرها بیرون رانده شده اند؛ اما باید تا مخفی گاه‌های خود هم تعقیب شوند تا صحراها و مناطق مرزی عراق نیز پاکسازی شود. این کار، وظیفه آسان‌تر برای قهرمانان ماست.
وی وظیفه دوم را سخت‌تر دانست و گفت: حفظ کیفیت نیروها به شکلی که رسالت اساسی خود را حفظ و نگهداری کنند، وظیفه دوم حشد و ارتش عراق است.


امام جمعه بغداد با ذکر اینکه "اگر استکبار به دنبال تضعیف منبع قدرت ما در جبهه‌ها باشد تعجب نمی‌کنیم" ادامه داد: آنچه که آمریکا درباره برخی فرماندهان حشد شعبی انجام می‌دهد امری شخصی نیست؛ بلکه هدف اصلی، خود حشد است و می‌خواهند کل مقاومت را از سر راه بردارند.
عضو کادر رهبری مجلس اعلای عراق، علاوه بر کنگره آمریکا، دخالت‌های فرانسه را نیز محکوم کرد و گفت: می‌بینید که رئیس جمهوری فرانسه با وقاحت، در امور داخلی یک کشور مستقل مثل عراق دخالت می‌کند و می‌گوید که حشد شعبی باید منحل شود! از این سخنان معلوم می‌شود که آنان منبع قدرت ما را شناخته و برای آن برنامه دارند و برخی ساده انگاران نیز در داخل با آنان همنوایی می‌کنند.
شیخ جلال‌الدین الصغیر تاکید کرد: حشد منبع اصلی قدرت ماست؛ مرجعیت منبع اصلی قدرت ماست؛ وحدت ملی منبع اصلی قدرت ماست؛ به هم پیوستگی ما منبع قدرت اصلی ماست.
* نقش بی‌بدیل "مرجعیت" در بسیج کردن مردم عراق علیه تروریسم
عضو مجلس اعلای اسلامی عراق سپس به نقش بی‌بدیل "مرجعیت" در بسیج کردن مردم عراق برای مقابله با داعش پرداخت و گفت: «نتانیاهو» می‌گوید این اتفاق ترسناکی است که هزاران نفر از جوانان، با یک جمله یک شخص که می‌گوید بروید و بجنگید" رهسپار میدان جنگ می‌شوند.
وی افزود: آنچه برای آنها ترسناک است قدرت مرجعیت است که با صدور یک فتوی، در مردم انگیزه‌ای ایجاد می‌کند که تمام محبوب خود را رها کنند و به جبهه بروند و جان خود را فدا کنند. پس آنها به دنبال این هستند که بین این مرجعیت و پایگاههای مردمی آن تفکیک ایجاد کنند.
* رهبر معظم انقلاب: وجود آیت‌الله سیستانی از بزرگترین برکات برای عراق است
شیخ جلال الدین صغیر "وحدت کلمه همه مراجع تقلید" را ستود و از دیدار شورای مرکزی مجلس اعلای اسلامی عراق با مقام معظم رهبری در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) خبر داد و گفت: توفیق پیدا کردیم که با برخی از برادران، با رهبر انقلاب اسلامی «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» ـ حفظه‌الله تعالی ـ دیدار کنیم.
وی ادامه داد: دیدار مفصلی بود و از جمله بیانات ایشان در جلسه این بود که درباره «آیت‌الله سیستانی» ـ دام ظله ـ سخن گفتند. ایشان آیت‌الله سیستانی را اینگونه توصیف کردند که: "از بزرگترین برکات برای عراقیها وجود این مرد است".
این روحانی برجسته عراقی به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب هم پرداخت و گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‏ای از ما خواستند که "حرف آیت‌الله سیستانی را گوش کنید؛ به نصایح ایشان عمل نمایید؛ و به ایشان بیشتر نزدیک شوید".
* مرجعیت محدود به مرزهای جغرافیایی نیست
وی افزود: وقتی این سخنان رهبر انقلاب اسلامی را می‌شنویم و در مقابل، سخنان افرادی را نیز می‌شنویم که در جهت ایجاد تفرقه بین پایگاههای قدرت ملی ما تلاش می‌کنند و هر گروه را به یک جناح منتسب می‌نمایند، در می‌یابیم که آن سخنان، از روی محبت و دلسوزی نیست؛ حتی اگر از زبان‌هایی خارج شود که بظاهر نسبت به مردم محبت ابراز می‌کنند. اینها افرادی هستند که شرایط حساس فعلی را درک نمی‌کنند و توجه ندارند که ما درگیر جنگی بزرگ و بشدت وحشتناک هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ «جلال‌الدین الصغیر با تاکید مجدد بر اینکه "آیت‌الله سیستانی و مرجعیت، عنصر اصلی قدرت مردم عراق است" گفت: گاهی شنیده می‌شود که می‌گویند فلانی مرجع ایرانی است؛ فلانی مرجع عراقی است و... این حرفها بی‌اساس است. مراجع محدود به مرزهای جغرافیایی نیستند. مرجعیت بر اساس ارتباط با اهل بیت(ع) تعیین می‌شود و نه بر اساس مرزها و ملیت ها.
وی تصریح کرد: اخوت، برادری و همکاری بین مراجع ما در بالاترین حد خود قرار دارد و تحت تاثیر منافع این شخص یا آن گروه قرار نمی‌گیرد.
سایر اخبار این روزنامه
نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس وزیر بهداشت در سئول خبر داد: امضای قرارداد ساخت 3 بیمارستان در ایران با کره‌جنوبی نگذارید روحانیت رفوزه شود وزیران راه و کار این هفته در مجلس حاضر می‌شوند رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور: 37 درصد مدارس کشور توسط خیرین احداث شده‌ است معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم: بودجه عقب افتاده دانشگاه‌ها تا دو هفته آینده تخصیص می‌یابد دست کم 6700 مسلمان روهینگیا در طول یک ماه در میانمار کشته شده اند دست کم 6700 مسلمان روهینگیا در طول یک ماه در میانمار کشته شده اند وزیر خارجه رژیم سعودی اعتراف کرد: عربستان نقشه راه کاملی برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل دارد عضو شورای رهبری مجلس اعلای اسلامی عراق: مرجعیت، منبع اصلی قدرت ما است دعوت رئیس مجلس اقلیم کردستان عراق برای سرنگونی دولت بارزانی نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس