ورود دادستانی به موضوع قاچاق وابستگان مقامات

پرونده‌های قاچاق به روی میز می‌آید!
ورود دادستانی به موضوع قاچاق وابستگان مقامات
آرمان: پدیده قاچاق کالا و ارز در ایران پدیده تازه‌ای نیست. تمامی دولت‌ها کوشیده‌اند با این موضوع مقابله کنند دولت روحانی مدعی است در طول چهار سال گذشته توانسته میزان قاچاق کالا را به یک چهارم کاهش دهد. چندی پیش دادستان کل کشور در مورد قاچاق کالا و ارزگفت«برخی مقامات و کسانی که باید دلسوزانه در عرصه باشند خودشان به‌نحوی سهم دارند یا خودشان یا فرزندانشان یا وابستگانشان در قاچاق کالا سهیم هستند» سخنانی که البته واکنش سخنگوی دولت را با خود به‌همراه داشت و روز گذشته منتظری دادستان کل کشور خبر از ورود به پرونده قاچاق کالا توسط مسئولان داد.
برخی مسئولان در قاچاق؟


دادستان‌کل کشور با اشاره به تداوم قاچاق فراوان ‌کالا حتی از مبادی‌ رسمی گفت: برخی مقامات و کسانی که باید دلسوزانه در عرصه باشند خودشان به‌نحوی سهم دارند یا خودشان یا فرزندانشان یا وابستگانشان در قاچاق کالا سهیم هستند. حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد قطعا مبارزه با این امر ناگوار و آسیب اجتماعی، راهکار دارد و هیچ‌مشکلی نیست که نشود حل کرد و فقط باید برای حل آن عزم خود را جزم کنیم. قطعا و مسلما وقتی نیازهای مردم به‌صورت قاچاق و غیرقانونی وارد شود به اقتصاد و اشتغال کشور و سلامت بازار آسیب می‌رساند.
واکنش سخنگوی دولت
بعد از این اعلام این نظر از سوی دادستان کل کشورسخنگوی دولت در واکنش به سخنان منتظری درباره دست داشتن فرزندان مقامات در قاچاق گفت: ما ناراحتیم که چرا چنین سخنی از سوی دادستان کل کشور در رسانه‌ها مطرح می‌شود، هرکس که در فساد نقش دارد و در قاچاق دست دارد را باید قوه قضائیه با توانایی‌اش، دستگیر کند یا مورد بازخواست قرار دهد، اینکه چنین حرفی به‌صورت کلی از سوی دادستان مطرح شود، همه مسئولان را در بر می‌گیرد و چنین سخن گفتنی در شأن دادستان کل کشور نیست. نوبخت افزود: دادستان کل کشور که باید درباره مبارزه با قاچاق اقدام عملی کند اعلام کرده که برخی مقامات به جای اینکه دلسوزانه با قاچاق مبارزه کنند، خودشان یا فرزندانشان در این امر سهم دارند و چطور انتظار دارید این مبارزه به نتیجه برسد؟ پاسخ ما این است که ما هم همین انتظار را داریم؛ این سخن در فضای مجازی نبود بلکه توسط دادستان کل کشور مطرح شد که قدرت قضائی دارد و انتظار را است به جای حرف یک لحظه هم امان ندهند و اقدامات قضائی کنند چون هر اتفاقی بیفتد همه مقامات سه قوه در مظان این اتهام قرار می‌گیرند. از مسئولان قوه قضائیه تقاضا دارم که به سمتی بروند که این جرم را در کسانی جستجو کنند که انجام داده‌اند.
ورود به موضوع
اما روز گذشته دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات اخیر وی درباره سهیم‌بودن برخی مسئولان و فرزندانشان در قاچاق کالا گفته که دادستان کل به‌جای حرف اقدام عملی کند و گفت: درباره این موضوع در روزهای آینده مفصل صحبت خواهم کرد. به نوشته ایسنا؛ این مسئول عالی قضائی درباره این پرسش که شما رسیدگی به این موضوع را شروع کرده‌اید یا خیر اضافه کرد: دادستانی کل به موضوع ورود کرده و مشغول بررسی است.