روحانی: همراهی همه قوا برای رفع مشکلات اقتصادی ضروری است

رئیس جمهور ، همدلی و همراهی بیش از پیش همه قوا برای رفع مشکلات مردم را ضروری خواند و با استناد به آمارهای رسمی از روند توسعه و پیشرفت کشور به رغم همه تلاش های دشمنان، تصریح کرد: شرایط اقتصادی ما از شرایط متوسط دنیا بهتر است اما این بدان معنا نیست که همه مشکلات حل شده است، برخی مشکلات هنوز هست اما باید با وحدت و همدلی و دست در دست یکدیگر ، برای رفع آن ها تلاش کنیم.
روابط قوا بهتر و نزدیک تر شده است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه‌ای با روسای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به روابط خوب قوای سه گانه  و اتحاد بین نیروهای مسلح و دولت و موفقیت های کشور در عرصه بین المللی و مبارزه با تروریسم با بیان این که مجموعه این ها برای دشمنان ایران سخت بود، تصریح کرد: می‌گفتند که شاید همه این ها هست، ‌ولی کشور از لحاظ اقتصادی و اجتماعی دچار شکست می‌شود. شما نمایندگان و روسای کمیسیون‌های مجلس مطلع هستید، شرایط ما از شرایط متوسط دنیا بهتر است. چرا نباید بگوییم؛ وضع اقتصادی ما از وضع اقتصادی متوسط دنیا بهتر است.رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امسال رشد اقتصادی ما در شش ماهه اول، 6 درصد است. تمام کشورها به طور متوسط رشد اقتصادی‌شان 2 تا 3 درصد است. رشد اقتصادی ما از متوسط دنیا بهتر است و ما پیش رفتیم. ما 700 هزار شغل درست کردیم....کشوری هستیم که حقوق ثابت کارگر، کارمند و مستمری‌بگیر ما از تورم سالانه بالاتر است. یعنی هر سال افزایش حقوقی که داریم، با تورم سال یا معادل است یا بالاتر است. این کار بسیار عظیم و بزرگی است.
شرایط اقتصادی ما از شرایط متوسط دنیا بهتر است


رئیس جمهور گفت: دهک‌های بسیار پایین و مستضعف ما که مستمری آن ها امسال، یعنی در 96 نسبت به سال 95 به طور متوسط بیش از سه برابر شده است. کجا داریم؟ در کدام کشور که اقشار سطح پایین جامعه آن 8 تا 10 میلیون نفر است، مستمری این افراد در طول یک سال نسبت به سال گذشته به طور متوسط بالای 3 برابر شده است. ما کار عظیمی کردیم.رئیس جمهور، تصریح کرد: شرایط اقتصادی ما از شرایط متوسط دنیا بهتر است اما این بدان معنا نیست که همه مشکلات حل شده است، برخی مشکلات هنوز هست اما باید با وحدت و همدلی و دست در دست یکدیگر ، برای رفع آن ها تلاش کنیم. روحانی اضافه کرد: وضع روستاهای ما از لحاظ برق، آب، گاز و بهداشت را با 5 تا 10 سال پیش مقایسه کنید تا ببینید که تحول بسیار بزرگی رخ داده است. ....خودکفایی در تولید گندم، گازوئیل و صادرات گازوئیل داریم و به سمت خودکفایی در تولید بنزین می رویم که کار عظیمی است.......در سال گذشته کمبود گاز نداشتیم. برای اولین بار وقتی ترکمنستان گاز را قطع کرد، برای ما مشکل ایجاد نکرد. این برای ما افتخار است.
بله درست است، کشور گل و بلبل نیست، مشکل داریم
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نگاه کنیم که نسبت به پنج تا هفت سال پیش وضع‌مان بهتر شده است یا نه؟ ممکن است یک سری مشکلاتی باشد، ما که نمی‌گوییم همه مشکلات حل شده است. این که بعضی‌ها می‌گویند ما نگوییم کشور ما گل و بلبل است، بله درست است. گل و بلبل نیست، مشکل داریم.رئیس جمهور اضافه کرد: شما روسای کمیسیون های تخصصی مجلس بهتر از همه می‌دانید که حل برخی از مشکلات زمان بر است، آماری که دیروز دیدم بارندگی پاییز امسال نسبت به پاییز متوسط 10 سال گذشته، 55 درصد کاهش یافته است. این که دست ما نیست. باید دعا کنیم رحمت خداوند بر ما نازل شود. درباره زلزله هم از شمال تا جنوب ایران می لرزد، این ها که دست ما نیست ، خداوند باید کمک کند، البته ما باید خودمان را در برابر زلزله آماده کنیم.
دشمنان به زبان و صراحت گفتند که ما مشکل را به تهران می‌کشانیم
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این مجموعه، دشمن ما را عصبانی کرد، وحدت ما تیری بود بر چشم آن ها، پیشرفت ما برای آن ها غیرقابل تحمل بود، موفقیت ما در دنیای سیاست و در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی برای آن ها غیرقابل تحمل بود. موفقیت ما در منطقه برای آن ها غیر قابل تحمل بود. شما می‌خواهید آن ها انتقام نگیرند؟ شما می‌خواهید یک عده افراد را تحریک نکنند؟ ما می‌بایستی خودمان را برای این داستان آماده می‌کردیم. آن ها به زبان و صراحت گفتند که ما این مشکل را به تهران می‌کشانیم.وی تصریح کرد: ملت ایران با صلابت، به خوبی از این مشکلات عبور خواهد کرد. ملت ما یک اقلیت و گروه کوچک را که بیایند کاری انجام دهند، شعار خلاف قانون و خواست مردم بدهند و به مقدسات و ارزش‌های انقلاب توهین و تخریب اموال عمومی بکنند ، به خوبی جمع می‌کند. ملت بزرگ ما هم از چنین حوادثی زیاد دیده و هم به راحتی از این ها عبور کرده است، این ها که چیزی نیست.
تا کنون 11 هزار میلیارد تومان  برای حل مشکل موسسات غیرمجاز پرداخت کرده ایم
رئیس جمهور افزود: دشمن در برابر پیشرفت‌ها و عظمت‌های ملت ساکت نمی‌ماند، البته اغفال شده‌هایی هم در جمع معترضان هستند که خواسته به حق دارند، حالا مشکل دارند. موسسات غیرمجاز و تعاونی‌ها که ربطی به این دولت نداشته و حتی مجوز بانک مرکزی را هم نداشتند، این ها مجوز‌هایشان مجوزهای تعاونی برای دهه 80 و قدیمی است، اشکالات و مشکلاتی داشتند، دولت برای این که این مسائل را حل کند، تاکنون 11 هزار میلیارد تومان، پول گذاشته، این بار سنگینی بر دوش دولت است. ما این کار را کردیم. به عهده ما نیست. مگر باید این را دولت حل کند؟ برخی رفتند به یک مؤسسه غیرمجاز اعتماد کردند و این را هم می‌گویند که به موسسه کاسپین بانک مرکزی مجوز داده است، شما می‌دانید که موسسه فرشتگان، جزو آن هایی بود که داخل این نبود و مجاز نبود داخل این شود. نمی‌خواهم تفسیرش را بگویم یک قاضی‌ در یکی از شهرها اشتباهی کرده و این گرفتاری را برای ما درست کرده است که ربطی به دولت ندارد.
 روحانی اضافه کرد: ما باید مشکل مردم را به گونه ای حل می‌کردیم چرا که مردم گرفتار شده بودند لذا آمدیم پول های بیش از سه میلیون نفری را که گرفتار بودند، با سود عادلانه ای پرداخت کردیم ، حتی سود عادلانه هم به آن ها داده شده است. از تعداد سپرده‌گذاران 98 درصد مسائل‌شان حل و فصل شده و 2 درصد مانده حالا ممکن است عدد پولشان بالا باشد ولی تعداد سپرده‌گذار 2 درصد است برای حل آن هم داریم تلاش می‌کنیم ، یک مشکل قضایی بوده و مجوزهایی لازم بوده است، فکر می‌کنم کارهایش را در همین هفته بتوانیم سامان دهیم که اموال آن ها در اختیار قرار بگیرد، محاسبه و به آن ها رسیدگی شود اما عده‌ای هم مشکلات دیگری دارند، یک سری کارگر هستند که صاحب کارخانه فعال است، جنس هم تولید کرده و جنس اش هم در انبار است، تقاضا در بازار وجود ندارد. پول ندارد پول کارگرش را بدهد.
عده ای به حق انتقاد دارند، اما باید  مسیر درست و قانونی آن را بیان کنند
رئیس جمهور با اشاره به این که در بحث اشتغال هنوز تا زمانی که مشکل بیکاری را حل کنیم، فاصله داریم، گفت: مردم مشکلات دارند. طبیعی است، باید این مشکلات را حل و فصل کنیم. بنابراین یک عده اعتراض یا انتقاد دارند. به حق انتقاد دارند، منتهی باید طریق و مسیر درست و قانونی را برای بیان انتقاد انتخاب کنند. یک عده ای در این وسط دارند با تحریک دیگران سوء استفاده می‌کنند. آن هم معلوم است که برای چیست؟
اولین مصداق وحدت ، وحدت مسئولان است
 روحانی با بیان این که بهترین پاسخ در برابر این گونه حوادث، چه مشکلات و چه این گونه مسائل وحدت ملی ماست، اضافه کرد: اولین مصداق وحدت هم وحدت مسئولان است. یعنی مجلس، دولت، قوه قضاییه، نیروهای مسلح و همه افرادی که در این کشور مسئولیت دارند، همه باید کنار هم قرار بگیرند و متحد و یک صدا شوند.رئیس جمهور با اشاره به این که نمی خواهم وارد بحث در این باره بشوم که ریشه این حوادث که ایجاد شد، از کجا شروع شد و چه بود؟ اظهار کرد: درباره این مسئله در یک فرصت و زمان دیگر می‌شود بحث کرد و حرف زد. منتهی امروز باید متحد باشیم. همه دست به دست هم دهیم. دیگر بحث سر این نیست که این برای کدام جناح و حزب و دارای چه تفکری است. بحث، بحث خود نظام و انقلاب و منافع و امنیت و مصالح ملی و ثبات ما و منطقه است.
همیشه نمی شود مریض را با قرص خوب کرد و گاهی جراحی می‌خواهد
 روحانی درباره روش حل مشکل تصریح کرد: همیشه نمی شود مریض را با قرص خوب کرد و گاهی جراحی می‌خواهد. حالا اگر خانواده‌ای که باید این مریض را به جراح بسپارند، بین‌شان اختلاف نظر شود، یعنی یکی بگوید این باید جراحی شود، پزشک متخصص هم می‌گوید جراحی شود، آن طرف هم بگوید من می‌دانم باید جراحی شود، اما می‌ترسم و نمی‌توانم تحمل کنم، می‌ترسم طوری شود، نگرانی پیدا می‌کند. حالا وقتی دعوا می‌شود پزشک و جراح باید چه کار کند، بایستد؟رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مثلاً مسئله مؤسسات اعتباری غیرمجاز را اگر جراحی نمی‌کردیم، چه می‌شد؟ غده‌ای بود که همه بدن اقتصاد ایران را می‌گرفت.
شما می‌گویید بودجه اشتغال را از جای دیگری بیاورید. اهلا و سهلا
وی گفت: الان مشکل بیکاری و معضل اشتغال داریم. باید به شکلی آن را حل کنیم. شما می‌گویید بودجه اشتغال را از جای دیگری بیاورید. اهلا و سهلا، شما نمایندگان مجلس هستید. شما می‌گویید این بودجه را از این جا نبریم، خوب بگویید از کجا بیاوریم، هر جا بگویید ما حرفی نداریم.رئیس جمهور افزود: آیا ما اشتغال نمی‌خواهیم؟ خیلی خب، نیاییم به مردم بگوییم؟ خب چه کار کنیم؟ به مردم چه بگوییم؟ من به عنوان رئیس جمهور شما، برنامه ششم؛ برنامه ششم سر جای خودش، من به عنوان رئیس جمهور یک برنامه‌ای به مردم ارائه دادم و با این برنامه‌ام مردم به من رأی دادند. خود قانون اساسی هم می‌گوید برنامه به عهده رئیس جمهور است. اصل 134 می‌گوید خط مشی و برنامه با مشورت وزیران بر عهده رئیس جمهور است.
من برنامه دادم و مردم به این برنامه رأی دادند
 روحانی اظهار کرد: من برنامه دادم و مردم به این برنامه رأی دادند. به مردم قول دادم و گفتم فقر مطلق را می‌خواهم از بین ببرم. به مردم گفتم که می‌خواهم مشکل اشتغال را درست کنم. بر این مبنا مردم آمدند به من رأی دادند. من باید به مردم چه بگویم؟ بگویم من برای اشتغال برنامه ندارم. باید بگویم برنامه دارم، برای این که برنامه داشتم و در بودجه دادم به مجلس، اما مجلس به هر دلیلی آمد گفت من رأی نمی‌دهم. باید به مردم شفاف بگوییم.
شما می‌دانید اگر اشتغال را حل نکنیم به یک نقطه‌ بحران می‌رسیم
رئیس جمهور تصریح کرد: در قدیم مجلس می‌گفت که دولت باید شهامت به خرج دهد. وقتی انجام نمی دهیم می‌گویند دولت شهامت این کار را ندارد که معضل را حل کند، می‌ترسد. خیلی از کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم ممکن است عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف باشند. مگر شما در قانون نگفتید که حامل های انرژی چگونه باید اصلاح شود. قانون خودتان است، من الان این بحث را نمی‌خواهم این جا مطرح کنم. این کاری که شما در مجلس انجام می‌دهید، قاعدتاً در کمیسیون تلفیق بحث می‌کنید و می‌روید دنبالش. شما می‌دانید اگر اشتغال را حل نکنیم به یک نقطه‌ بحران می‌رسیم.رئیس جمهور با بیان این که مجلس اگر منابع بهتری دارد، آن ها را اعلام کند و ما در این موضوع بحثی نداریم، گفت: آلودگی هوا را چه کار می‌خواهید بکنید. آلودگی باشد یا نباشد؟ نمی‌توانید در قیمت ها اصلاً دست نبرید و بگویید آلودگی حل شود؛ پس فردا که آلودگی زیاد می‌شود، اگر بنا باشد مدارس و حتی ادارات تهران 10 تا 20 روز تعطیل شود، آن وقت مردم می‌گویند چرا آلودگی را حل نمی‌کنید. ما یک مشکل دیگر داریم که آن مشکل را باید حل و فصل کنیم.وی با اشاره به وعده دولت به مردم در زمینه از بین رفتن فقر مطلق در کشور،اظهار کرد: اجرای این کار نیاز به منابع دارد و طرح دولت در بودجه این است که در سال آینده به مردم اعلام کنیم کسانی که درآمد آن ها از حداقل مستمری که به افراد ضعیف داده می شود، کمتر است، ثبت نام کنند و ما به آن ها کمک کنیم.
سالانه 60 هزار میلیارد تومان از جیب دولت به خاطر کمبود های صندوق های بازنشستگی می رود
رئیس جمهور با بیان این که سالانه 60 هزار میلیارد تومان از جیب دولت به خاطر کمبود های صندوق های بازنشستگی می رود، افزود: دلیل آن عمدتاً به تصمیمات مجلس و دولت در گذشته مربوط می‌شود؛ با تصویب بازنشستگی زودهنگام، ورودی پول به این صندوق کم شده است و خروجی آن زیاد می‌شود و نتیجه آن کسری در صندوق است که هر سال هم بدتر می‌شود و سال آینده باید پول بیشتری برای آن بگذارید.
از 360 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی 200 هزار میلیارد تومان آن به دلیل مسائلی در اختیار دولت نیست
آقای روحانی افزود: از 360 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی، 60 هزار میلیارد تومان برای صندوق های بازنشستگی و بیشتر از 40 هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی تخصیص پیدا می کند؛ 60 هزار میلیارد تومان نیز به صندوق توسعه ملی و 10 تا 11 هزار میلیارد تومان هم به عنوان پاداش بازنشستگی می‌دهیم؛ علاوه بر آن برای توسعه کشاورزی نیز یارانه هایی ارائه می کنیم که در مجموع نزدیک به 200 هزار میلیارد تومان از این 360 هزار میلیارد تومان به دلیل مسائلی که در اختیار دولت نیست، از دست ما می‌رود.رئیس جمهور ادامه داد: آن 60 هزار میلیاردی که به صندوق‌ها کمک می‌کنیم حاصل یک فرایندی است که در طول سال‌ها انجام شده و به این جا رسیده است؛ تقصیر ما نیست اما باید حل کنیم.وی لایحه بودجه سال 97 را برنامه یک ساله دولت بر مبنای چهار سال برنامه‌ای که به مردم وعده داده است، بیان کرد و افزود: امسال سال انتخابات نیست و در موقعیت خوبی قرار دارید؛ حالا اگر در بهترین موقعیت مجلس و دولت نمی‌توانیم مسائل را حل کنیم، معنایش این است که نمی‌توانیم این پنج مشکل بزرگ را حل کنیم و به یک نقطه بسیار خطرناک و ناجور خواهیم رسید.
هیچ خطری بالاتر از بیکاری نیست
 روحانی با اشاره به این که در منبع دست شما باز است، تصریح کرد: به نظر من اگر مجلس، فکر می‌کند منبع بهتری دارد، در تبصره 18 بیاید از منبع بهتر استفاده کند، ولی اگر ما برای اشتغال سال‌های آینده، امسال تصمیم‌گیری درستی نداشته باشیم، نمی‌توانیم. شما بدانید، هیچ مسئله‌ای بالاتر از مسئله اشتغال نیست و هیچ خطری بالاتر از بیکاری نیست. تمام مسائل از جمله مسائل اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر، مسئله خانواده، طلاق، هر جا که شما بروید، یک ریشه‌اش به مسئله بیکاری و اشتغال برمی‌گردد.رئیس جمهور ادامه داد: این مسئله بسیار مهم ماست که باید آن را حل و فصل کنیم. قادر هستیم حل و فصل کنیم. شما می‌گویید دولت یک منبعی گذاشته است و من می‌خواهم منبع دیگری تعیین کنم. اهلا و سهلا، شما یک منبع بهتر پیدا کنید، ما در خدمت شما هستیم. مجدد تأکید می‌کنم دولت می‌داند که در سایه وحدت قوا می‌تواند کارش پیش برود.
همه معترضان  کسانی نیستند که از خارج دستور گرفته باشند
رئیس جمهور با اشاره به این که همه ما موقتی بوده و کشور و مردم ماندنی و ماندگار خواهند بود، اظهار کرد: معتقدم آن چه که این چند روز واقع شده ظاهرش یک نوع تهدید بوده که باید آن را به فرصت تبدیل کنیم و ببینیم مشکل چیست. چراکه همه این ها کسانی نیستند که از خارج دستور گرفته باشند بلکه عده‌ای از آن ها مردمی هستند که به خاطر احساسات و مشکلات‌شان به خیابان ها آمدند.
یکی از خواسته های مردم این است که فضا را بازتر کنیم
وی با بیان این که مردم تنها به دلیل مشکلات اقتصادی به خیابان نیامده اند و فقط پول و نان و آب نمی خواهند، افزود: یکی از خواسته های مردم این است که فضا را بازتر کنیم.رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وقتی خودمان همدیگر را تضعیف کنیم یعنی دولت، مجلس را تضعیف کند ما دو تا با هم قوه قضاییه را تضعیف ‌کنیم و قوه قضاییه هم همه ما را تضعیف کند آیا در چنین صورتی می‌توانیم پیش برویم، قطعا نمی‌توانیم پیش برویم وقتی خدمات‌مان را کم بیان می‌کنیم. به هر حال یک کار بزرگی در این کشور به نام برجام انجام گرفته است اصلا کاری ندارم که برجام بعدا چه می‌شود تا همین دو سال، برجام چه خدماتی به ما کرده است؟ برجام هم که برای دولت نیست بلکه مجلس، شورای نگهبان و رهبری و شورای عالی امنیت ملی هم آن را تصویب کرده است و با هم این کار را کرده ایم. چرا این افتخار برجام را به خوبی بیان نمی‌کنیم و همین افتخار را تبدیل می‌کنیم به کار غیردقیق انجام گرفته ما در برابر آمریکا؟ معلوم است که ما به آمریکا اعتماد نکردیم. ما که روی کلمه کلمه و خط خط برجام بحث کردیم، بالا پایین کردیم، 30 ماه شبانه‌روز مذاکره کردیم ، اگر اعتماد داشتیم که سه روزه حل می‌شد و متنی را با هم توافق می‌کردیم چون اعتماد نداشتیم 30 ماه طول کشیده است.رئیس جمهور با طرح این سوال که آیا تا این جای برجام ما سود بردیم یا ضرر کرده ایم؟ گفت: اگر سود بردیم چرا همه آن را نمی‌گوییم. دولت خدماتی انجام داده یا نه؟ اگر انجام داده، چرا همه با هم نمی‌گوییم؟
اگر  لازم باشد   خواهید دید که چه جمعیت میلیونی در حمایت از نظام  به  خیابان خواهد آمد
وی تصریح کرد: اگر همه با هم باشیم من تردید ندارم مردم از ما حمایت می‌کنند؛ مردم 80 میلیون جمعیت است که اگر روزی لازم باشد این مردم در روزهای آینده بیایند و از نظام حمایت کنند خواهید دید که چه جمعیت میلیونی به خیابان خواهد آمد، معلوم است این ها به معنای مردم نیستند اما این هم معنایش این نیست که ما به صدای انتقاد و اعتراض بی‌توجه باشیم و گوش نکنیم بلکه باید گوش کنیم و این را به یک فرصت تبدیل کنیم. ببینیم مسئله و راه حل آن چیست؟ دنبال آن راه‌ حل بگردیم و حل و فصل کنیم.
در این جلسه که با هدف افزایش تعامل و همکاری دولت و مجلس و بررسی مسائل و موضوعات کلان کشور به ویژه موضوعات مرتبط با نحوه اجرای احکام برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال 97 و حوزه های فعالیت تخصصی هر یک از کمیسیون ها  برگزار شد، روسای کمیسیون های مجلس به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات تخصصی خود در بخش های مختلف به منظور بهبود شرایط در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی کشور و مردم پرداختند.
 
   خبر مرتبط
پیشنهاد تشکیل ستاد مشترک بین مجلس و دولت برای حل مشکلات

انوار- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت وگو با خراسان با اشاره به نشست  مشترک روسای کمیسیون های مجلس با رئیس جمهور گفت: دراین نشست مباحث مختلفی مطرح شد. یکی از نکاتی که مطرح شد  این بود که رئیس جمهور  ستادی را تشکیل دهد  تا درآن به کمک هر سه قوه برای رفع برخی مسائل و مشکلات کشور راهکارهای عملیاتی تدوین و پیدا شود تا  در یک وفاق ،هماهنگی و همدلی ملی، مشکلات مردم به خصوص در حوزه معیشتی و اشتغال که دغدغه جدی بسیاری از خانواده ها و جوانان است حل شود.
وی اظهار امیدواری کرد که این اتفاق بیفتد. محمدمهدی زاهدی افزود:  بنده پیشنهاد کردم که تشکیل این ستاد در اولین نشست روسای سه قوه مطرح شود. وی در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور در این جلسه تاکید کرده اند که آیا مجلس راهکار دیگری برای تامین اعتبار حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی دارد؟ گفت: بحث های مختلفی در این خصوص مطرح شد عمده بحث ها این بود که فضای مجلس موافق افزایش  قیمت حامل های انرژی نیست.رئیس جمهور هم اعلام کرد که ما هم اصرار بر این افزایش نداریم اما اگر مجلس راهکار جایگزینی دارد موافق هستیم. زاهدی در پاسخ به این که آیا روسای کمیسیون ها در قبال این خواسته رئیس جمهور پیشنهاد مشخصی مطرح کردند؟ افزود: وقتی نمایندگان با افزایش قیمت حامل های انرژی مخالف هستند به طور قطع به دنبال راهکارهای پیشنهادی و جایگزین دیگری به جای افزایش قیمت حامل های انرژی خواهند بود.