حمید قزوینی = فعال سیاسی اصلاح طلب

ماجرای فرماندار سابق گلپایگان و تهدید و حمله به یک خبرنگار توسط وی در شبکه‌ها‌ی اجتماعی آنقدر فراگیر شد و جو منفی افکار عمومی را به همراه داشت که استاندار اصفهان بلافاصله بی‌آنکه به صورت یک مطالبه مردمی این موضوع از محسن مهر علیزاده –استاندار اصفهان- خواسته شود، او خود، این فرمانداررا از کار برکنار کرد.
این موضوع را باید از دوبعد نگریست. نخست اینکه ما یک مشکل فرهنگی و رفتاری در بین مدیرانمان در ساختار سیاسی کشور داریم. مشکلی که نمیتوان آن را مخصوص جناح چپ یا راست دانست. این مشکل آن است که معمولا سیاسیون از درون رابطه خوبی با اصحاب رسانه ندارند.
حتی آنهایی که به نظر می‌آید با روزنامه‌ها‌ و مطبوعات خوب هستند اما به واقع از خبرنگاران می‌ترسند و یا به نیت آن‌ها‌ مشکوک‌اند. دلیل این امر نیز این است که معمولا سیاسیون و مدیران کشور از شفافیت گریزان هستند. آنها با پاسخگویی مشکل دارند. به نظر من یک فرد قبل از آن که به سمتی منصوب شود لازم است تا در مورد یک سری مسائل توجیه شود.
به یک مدیر قبل ازانتصاب باید فهمانده شود که پاسخگوی اصحاب رسانه بودن وظیفه اوست و می‌بایست در برخورد با خبرنگاران، مردم و تعامل با آنها رفتار درستی را انتخاب کند. هنگامی که یک مسئول با خبرنگار به عنوان نماینده افکار عمومی خوب رفتار نمی‌کند مطمئنا با مردم هم خوب رفتار نمی‌کند و این رفتار باید تصحیح و نهادینه شود. فراموش نکنیم با برکناری این فرد ممکن است مسئولان بسیار دیگری هم باشند که ازاین پس تا قبل ازاینکه یک خبرنگار به جلسه‌ای بیاید مانع حضور او شوند تا دیگر دردسرهای فرماندار سابق گلپایگان را هم نداشته باشند.
اما نکته بعدی، اقدام محسن مهرعلیزاده به‌عنوان استاندار اصفهان است، اقدامی که درست، به موقع و قابل ستایش است. اقدام استانداررا بی تردید باید بی نظیر و شجاعانه دانست. باید ازاو قدردانی کردو حرکت او را الگویی برای سایر دولتیان و استانداران دانست تا دراین زمینه خصوصا تعامل با رسانه به شکل منطقی تر و صحیح تری رفتار کنند.