مردم تحقق آرمان‌های اول انقلاب را می‌خواهند


نوه امام گفت:اينکه بر ساده‌زيستي تاکيد مي‌کنيم خطاب‌مان به مردم نيست چرا که آنها آنچنان ثروت و مال ندارند که بخواهند در تجمل زندگي کنند بلکه خطاب اصلي ما کساني هستند که در قدرت قرار دارند. شما که نمي‌توانيد همه مشکلات مردم را حل کنيد. الاقل طوري رفت و آمد کنيد که مردم وقتي شما را مي‌بينند باري بر دوششان افزوده نشود.
حجت الاسلام سيدعلي خميني در مراسم سالروز ورود امام به کشورمان با تاکيد بر لزوم رفع تبعيض در جامعه اسلامي، خاطرنشان کرد: يکي از مهم‌ترين عواملي که حکومت پهلوي را زمين زد، نهادينه شدن تبعيض در جامعه بود. مردم ممکن است فقر را تحمل کنند اما آنچه که قابل تحمل نيست و داغ فقر را دوچندان مي‌کند، تبعيض است چرا که تبعيض تحمل شدني نيست.
وي گفت: اسلام با ثروت مشکلي ندارد و چه بسا ثروتمندان از ارکان پيشرفت اسلام بوده‌اند اما زماني جامعه ناتوان است و قدرت ندارد، افراد ولو اينکه ثروتمند باشند حق ندارند در خانه‌هاي گران قيمت و تجملاتي زندگي کنند. در اين زمينه امام خميني (ره) فرموده‌اند که روزي که به مظاهر دنيا و کاخ‌ها توجه کنيم، آن روزي است که بايد فاتحه دنيا را بخوانيم. سيدعلي خميني با اشاره به ساده‌زيستي مبلغان دين و همچنين انقلابيون پيش از پيروزي انقلااب اسلامي، خاطرنشان کرد: بسياري از مبلغان ديني و همچنين انقلابيون پيش از پيروزي انقلاب اسلامي‌عليه اشرافي‌گري مبارزه مي‌کردند و برچيده شدن اشرافي‌گري را از آرمان‌هاي خود مي‌دانستند. ما با اين آرمان‌ها انقلاب کرديم و قرار بود که ارزش‌هاي جامعه عوض شود، قرار بود ما يک موي کوخ‌نشينان را با کاخ‌نشينان عوض نکنيم. قرار بود نگاه ما به مستضعفين باشد.قرر بود بدانيم انقلاب ازآن مستضعفين است چرا که هر گاه براي جمهوري اسلامي‌مشکلي پيش آمده اين مستضعفين بودند که به داد مردم رسيده اند. سيد علي خميني با اشاره به مساله آزادي خواهي گفت: آزادي تا جايي که مخل ديگران نباشد آرمان ملت ما بود. ملت ما از استبداد دوران شاه رنج مي‌ديد. امام با فرياد آزادي خواهي به ميان مردم امد. امام مي‌فرمايد: حکومت اسلامي‌يعني آزادي و استقلال، يعني ما هر جا به آزادي‌ها و استقلال طلبي‌هاي ملت نزديک شويم به حکومت اسلامي‌نزديک شده ايم. حکومت اسلامي‌يعني آزادي و استقلال. امام مي‌گويد ما حجت داريم، کسي که حجت دارد از آزادي بيان نمي‌ترسد. کلام امام و اعتقاد امام اين بود کسي که حجت دارد از آزادي بيان نمي‌ترسد. بعضي‌ها خيال مي‌کنند اين تعبير آزادي بيان از غرب آمده است. خير ما اين‌ها را از امام داريم امام هم از اسلام دارد. اسلام است که به دنبال آزادي و آزادگي است. نوه امام با اشاره به تلاش عده‌اي براي تخريب کردن جايگاه ولايت فقيه گفت: عده‌اي بسيار تلاش مي‌کنند تا ولايت فقيه را تخريب کنند اما اين افراد ولايت فقيه و نقش آن در نظام اسلامي‌را نفهميده‌اند. اين افراد بسيار تلاش مي‌کنند تا شخص ولي فقيه حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي را تخريب کنند اما ما به وجود ايشان افتخار مي‌کنيم و از بن دندان معتقديم که پس از امام خميني (ره) هيچ شخصي به جز آيت‌ا... خامنه‌اي را نداشته‌ايم که بتواند جاي امام را پر کند. وي تاکيد کرد: امروز به وجود رهبري بزرگوار افتخار مي‌کنيم، عده‌اي بسيار تلاش کردند تا ايشان را تخريب کنند اما عزت ازآن خدا است. اين افتخار ما اين است که مي‌بينيم فردي سردمدار حکومت اسلامي‌است که از روي صداقت، زماني که در مجلس خبرگان به او رياست و ولايت کل جامعه را پيشنهاد، درخواست و اصرار مي‌کنند، ايشان نه از بابت تعارف بلکه حقيقتاً معلوم است که دنيا را پس مي‌زند و مخالفت مي‌کنند، امروز شما اين نحوي که خبرگان اتفاق افتاد را با حزب‌هاي دنيا مقايسه کنيد ببينيد چه قدر پول و هزينه مي‌کنند تا به يک مقام زود گذر دنيايي برسند، اما ما افتخار مي‌کنيم فردي ولي فقيه و سردمدار حکومت ما است که از بن دندان مقام را پس مي‌زند.