ادامه ماجرای حذف سمپادها

گروه اجتماعی- ماجرای حذف مدارس سمپاد، این روزها همچنان داغ است و 160 نماینده مجلس نیز در نامه ای به رئیس جمهور خواهان تجدیدنظر در انحلال مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی و شیوه جذب آن ها شدند.  نماینده مردم شبستر در این باره در گفت و گو با فارس حذف مدارس سمپاد را ظلمی بزرگ درحق دانش‌آموزانی که بهره هوشی بالایی دارند اما توان مالی لازم برای ادامه تحصیل در مدارس غیردولتی را ندارند، دانست. معصومه آقاپورعلیشاهی با بیان این که 160 نفر از نمایندگان در نامه ای به رئیس جمهور خواهان تجدیدنظر در انحلال مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی و شیوه جذب آن ها شدند، اظهار کرد: در مدارس نمونه دولتی و سمپاد امکانات آموزشی بهتر و بیشتری نسبت به مدارس دولتی وجود دارد و از آن جایی که دانش‌آموزان تیزهوش به امکانات آموزشی مناسب‌تری نیاز دارند این مدارس می‌توانند این نیاز  را تامین کنند.
وزیر آموزش و پرورش: در مقابل فشارها ایستادگی خواهم کرد
در همین حال وزیر آموزش وپرورش تاکید کرد:در مقابل فشارها ایستادگی خواهم کرد. به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی تصریح کرد: وقتی صحبت از تحول در یک جامعه می شود منظور فقط معنای آکادمیک و مدیریتی آن نیست؛ بلکه منظور تطابق  فعالیت‌های جامعه با نیازهای روز جامعه است.وی ادامه داد: متأسفانه یکی از سازمان هایی که افراد در مقابل تحولاتش مقاومت می کنند آموزش وپرورش است. به تازگی با هدف ایجاد نشاط در دانش آموزان ابتدایی قدم بسیار کوچکی در زمینه حذف آزمون برداشتیم؛ اما متاسفانه با هجمه ای عظیم در این زمینه مواجه شدیم. هرچند اینجانب باتمام وجود جلوی فشارها ایستادگی خواهم کرد.وی ادامه داد: ما امروز مخالف جداسازی بچه‌ها با معیارهایی همچون پولدار و بی پول و فرزندان مقامات و افراد عادی هستیم و خواهان سبک شدن کیف بچه‌ها از کتاب های کمک درسی هستیم. بنابراین آزمون را از دوره ابتدایی حذف کردیم تا نشاط و سرزندگی را به مدارس هدیه دهیم.
نتایج یک نظرخواهی تلویزیونی


این گزارش حاکی است، در ضمن یک مناظره تلویزیونی، در خصوص ماجرای حذف مدارس سمپاد،از مخاطبان نظرخواهی صورت گرفت که درپایان 60 درصد مردم موافق مهیا کردن امکانات ویژه آموزشی برای دانش آموزان نخبه بودند.سوال این بود: آیا موافقید دولت برای دانش آموزان نخبه و استعدادهای درخشان، امکانات ویژه آموزشی مهیا کند؟
نتایج این گونه رقم خورد:  67 درصد افراد موافق بودند و 33 درصد مخالف بودند اما در انتهای این برنامه 59.64 درصد موافق و 40.36 درصد مخالف بودند.