روحانی: همانند قدرت دفاع، قدرت مذاکره سیاسی نیز داریم

هادی محمدی – رئیس جمهور با قدردانی از تلاش‌های وزارت خارجه و دکتر ظریف در عرصه سیاست خارجی و احقاق حقوق ملت ایران گفت: به واسطه زحماتی که کشیده شد، به خوبی نشان دادیم همان گونه که از قدرت دفاع در برابر متجاوز برخوردار هستیم، توان سیاسی و قدرت مذاکره نیز با جهانیان داریم و در این حوزه نیز جایگاه کشورمان در طول سال‌های گذشته هر روز قوی‌تر شده است. امروز ایران از دیدگاه سازمان ملل و حتی قدرت‌هایی که رابطه خوبی با ملت ایران ندارند، قدرتی تأثیرگذار در منطقه است و هیچ کس در آن تردیدی ندارد.
اگر مسلمانان متحد بودند، ترامپ جرئت نمی کرد که بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که در سفر سه روزه به هند به سر می برد ، روز جمعه در اجتماع نمازگزاران "مسجد مکه" حیدرآباد با تاکید بر این که راهی جز وحدت و اتحاد همه مسلمانان جهان در سراسر گیتی وجود ندارد ، گفت: اگر مسلمانان با هم متحد بودند، رئیس جمهور آمریکا جرئت نمی کرد که بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کند و اگر با هم متحد بودیم رژیم غاصب صهیونیستی جرئت نمی کرد که به حقوق ملت فلسطین تجاوز کند.
تمدن بزرگ در پایان این قرن از آن قاره آسیا خواهد بود


رئیس جمهور گفت: امام حسین(ع) به ما آموخت که اگر کسی هم دین نداشته باشد باید آزادمرد باشد. با وجود همه دشمنی ها با اسلام ، آینده از آن اسلام و آسیا و تمدن بزرگ در پایان این قرن از آن قاره آسیا خواهد بود و ایران و هندوستان در کنار یکدیگر خواهند بود.زنده باد اسلام ،زنده باد هندوستان و زنده باد ایران.
امروز ایران قدرتی تأثیرگذار در منطقه است و هیچ کس در آن تردیدی ندارد
همچنین شب گذشته رئیس جمهور در دیدار صمیمی با ایرانیان و دانشجویان مقیم هند با قدردانی از تلاش‌های وزارت خارجه و دکتر ظریف در عرصه سیاست خارجی و احقاق حقوق ملت ایران گفت: به واسطه زحماتی که کشیده شد، به خوبی نشان دادیم همان گونه که از قدرت دفاع در برابر متجاوز برخوردار هستیم، توان سیاسی و قدرت مذاکره نیز با جهانیان داریم و در این حوزه نیز جایگاه کشورمان در طول سال‌های گذشته هر روز قوی‌تر شده است. امروز ایران از دیدگاه سازمان ملل و حتی قدرت‌هایی که رابطه خوبی با ملت ایران ندارند، قدرتی تأثیرگذار در منطقه است و هیچ کس در آن تردیدی ندارد. وی افزود : امروز برای آینده، سه کشور ایران، روسیه و ترکیه کنار هم می‌نشینند تا ثبات و آرامش به منطقه برگردد و هیچ کس تردیدی ندارد که در مبارزه با تروریسم که خطر بزرگی برای ملت‌های منطقه است، ملت ایران بود که در برابر این فاجعه بزرگ ایستادگی کرد و آن ها را به عقب راند.
هند از طریق ایران می‌تواند به افغانستان، آسیای مرکزی، روسیه و اروپا متصل شود
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ایران و هند، در حوزه سیاسی و مسائل منطقه‌ای روابط خوبی با یکدیگر دارند و از لحاظ اقتصادی و تجاری نیز باید مناسبات و همکاری‌های خود را هر چه بیشتر افزایش دهیم و امیدوارم شاهد تحکیم هر چه بیشتر روابط بین دو ملت ایران و هند باشیم.
اگر مشکلی در جهان اسلام وجود دارد، راه حل آن لوله تفنگ و نظامی نیست
روحانی شامگاه پنج شنبه نیز در دیدار نخبگان، علمای دینی و رهبران جامعه اسلامی حیدر آباد، با تاکید بر این که یکی از اهداف و اولویت های اصلی جمهوری اسلامی ایران ، برقراری روابط صمیمانه و برادرانه با همه کشورهای اسلامی و منطقه است ، اظهارکرد: نمی خواهیم با هیچ کشور اسلامی و کشورهای منطقه و ملت های دوست خود،  فاصله داشته باشیم و اگر مشکلی در جهان اسلام وجود دارد ، راه حل آن لوله تفنگ و نظامی نیست بلکه با منطق ، استدلال و گفت و گو می توان مسائل را برطرف کرد.
امروز روحانی مورد استقبال رسمی مودی قرار می گیرد
گفتنی است رئیس جمهور کشورمان که به دعوت رسمی مودی نخست وزیر هند سفری سه روزه را به این کشور شروع کرده بود ابتدا به حیدرآباد در ایالت تلنگانای سفر کرد و شب گذشته وارد دهلی نو پایتخت هند شد و امروز مورد استقبال رسمی و مشترک رئیس جمهور و نخست وزیر هند قرار می گیرد. همچنین قرار است در این سفر علاوه بر دیدارها و گفت وگوهای دکتر روحانی با مقامات عالی‌رتبه هند، مذاکرات هیئت‌های عالی‌رتبه نیز برگزار شود و 15 سند و تفاهم‌نامه همکاری نیز به امضا برسد.