پرونده سپنتا به مجمع تشخیص می‌رود

آرمان: پس از چالش‌های بسیار درباره حضور یا عدم حضور سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد و اظهارات فراوانی که له یا علیه این مساله صورت گرفت بالاخره خبر می‌رسد که این مساله در مجمع تشخیص مصلحت نظام به بحث و بررسی گذاشته می‌شود. در این راستا مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران و رئیس شورای عالی استان‌ها در توئیتی از در خواست اعضای شورای عالی استان‌ها از آیت‌ا... هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای برطرف کردن مشکل حضور سپنتا نیکنام خبر داده است. شاید خود او نیز باور نمی‌کرد که داستان حضورش در شورای شهر یزد به مجمع تشخیص مصلحت نظام برسد، اما وی در آخرین مصاحبه خود اظهار داشت که خبرهای خوبی از مجمع تشخیص می‌رسد. باید به انتظار نشست و دید که مساله سپنتا چه زمانی و با چه نتیجه‌ای به پایان خواهد رسید.
در انتظار مجمع تشخیص
مساله حضور سپنتا نیکنام عضو زرتشتی؛ در شورای شهر یزد همچنان محل بحث و بررسی است. پس از اظهارات برخی نمایندگان و مباحث مطروحه پیرامون این موضوع در مجلس و شورای نگهبان نهایتا حضور یا عدم حضور این اقلیت دینی به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شده تا این نهاد به مساله حضور او در شورای شهر یزد خاتمه دهد. مساله محل بحث اینجا است که نیکنام در دوره گذشته شورای شهر بدون هیچگونه مشکل قانونی وارد شورا شده پس چگونه است که اکنون با مشکل قانونی مواجه شده است. اینگونه بود که مساله سپنتا نیکنام محملی شد برای اینکه مجلس طرحی را در راستای عضویت پیروان ادیان الهی در شوراها از سر بگذراند. از این روگرچه مجلس جزئیات طرح مربوط به عضویت پیروان ادیان الهی در شوراها را با دو فوریت تصویب کرد، اما این طرح با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد و به مجمع تشحیص رفته است. بسیاری امیدوارند که این مساله در مجمع تشخیص به سرانجام برسد و این اقلیت دینی مجددا در شورای شهر یزد حضور یابد باید دید مجمع چه تصمیمی دراین باره اتخاذ خواهد کرد.
درخواست


رئیس شورای عالی استان‌ها از درخواست اعضای این شورا از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حل مشکل عضو زرتشتی شورای شهر یزد خبرداد. مرتضی الویری در توئیتر خود نوشت: قرار بود عدم حضور سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد موقتی باشد، نه اینکه موضوع بلاتکلیف رها شود. امروز همراه با اعضای شورای عالی استان‌ها از رئیس مجمع تشخیص مصلحت خواستیم مشکل را برطرف کند.
بررسی در مجمع
سخنگوی شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: با توجه به اختلاف شورای نگهبان و مجلس مبنی بر حضور نیکنام عضو زرتشتی شورای یزد این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیدگی خواهد شد. امیر شهلا در جمع خبرنگاران، درباره مباحث مطروحه در سومین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: یک بحث در خصوص عدم حضور آقای نیکنام عضو زرتشتی شورای یزد بود که با توجه به رأی یکی از شعب دیوان عدالت اداری ماه‌هاست در شورای یزد حضور ندارد و اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان صورت گرفته است که با پافشاری مجلس شورای اسلامی این موضوع به رسمیت شناخته شده و این موضوع به شورای نگهبان ارجاع داده شده است و نمایندگان مجلس از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند به این موضوع ورود پیدا کند و زمینه برای حضور این عضو از شورای شهر را فراهم کند.