گروه مرگ را در روسیه گروه زندگی می‌کنیم

در ملتقای عشق و دلدادگی سنندج اشک شوق ریخت و کامکارها بر دف‌ها کوبیدند، وقتی هم در مخمل سبز به فرشته نجات آبی‌ها بدل شد و با گل تاریخی خود قرمزها را غرق کرد، روزهای خاکستری ته گرفتند تا وریا در آستانه بهار تولد دوباره خود را جشن بگیرد و بر شیب تند عصر ناب‌ترین نغمه‌های کردی را زیر لب زمزمه کند. گپ «فرهیختگان» با هافبک راست استقلال قبل از دوئل پرالتهاب با العین پیش روی شماست.

اشک‌های بی‌پایان تو از آن دربی تا این دربی کار خودش را کرد! همه روزهای خدا ابری نیستند. من وقتی در پایان دربی رفت گریه کردم، نمی‌دانستم روزی لبخند جای اشک‌هایم را می‌گیرد. حقیقت این است که من و تیمم مزد زحمات‌مان را گرفتیم و نشان دادیم لیاقت رسیدن به بالای جدول را داریم.



گل تو در دربی ۸۶ کام دوآتشه‌های آبی را حسابی شیرین کرد. خوشحالم که این اتفاق افتاد. ما بهترین و کم‌توقع‌ترین تماشاگران را داریم و پیروزی در دربی متعلق به آنهاست. به خودم می‌بالم که در روزی حساس سکوها را شادمان کردم. انصافا هر چقدر برای استقلال عرق بریزیم باز هم کم است. این تیم میلیون‌ها عاشق را همراه خود دارد. اگر این نمایش‌ها در نیم‌فصل اول تکرار می‌شد امروز شانه به شانه قرمزها پیش می‌رفتید! ما نیم‌فصل اول را به راحتی از دست دادیم و خیلی‌ها فکر می‌کردند استقلال تا پایان فصل برنخواهد گشت. اما عزم جزم شده بچه‌ها و تدابیر کادر فنی باعث شد تا بهترین نتایج را بگیریم و از کیان استقلال دفاع کنیم.

حالا فکر می‌کنی آخر فصل استقلال روی کدام پله بایستد؟ ما برای نایب‌قهرمانی پیش می‌رویم و یقین دارم با موفقیت در بازی‌های پیش رو به کمتر از دومی رضایت نخواهیم داد. یادتان باشد ما در آسیا شرایط خوبی داریم و در جام حذفی هم فینالیست هستیم.

روزهای تلخ وریا تمام شد و تو دوباره در قامت مدافع راست قاب چشم‌ها را پر کردی. چه شد که این‌طوری شد؟ خواستن توانستن است و نباید در هر شرایط ناامید شد. من باید خیلی چیزها را ثابت می‌کردم. بالاخره به استقلال آمدم که بیشتر دیده شوم. خوشحالم الان شرایط خوبی دارم و مربیانم از من راضی هستند. جنگیدن و روسفید شدن در میدان فوتبال کسب‌وکار من است و باید همیشه روی فرم باشم.

با این سرعت شاید یکی از مهره‌های اصلی کی‌روش در جام جهانی باشی. قبول داری؟ در تیم کی‌روش هیچ بازیکنی حاشیه امنیت ندارد و هر کس که اعتماد نیمکت را جلب نکند، جایی در ترکیب اصلی نخواهد داشت. البته که آرزویم فیکس بودن در جام جهانی روسیه و صعود به دور دوم با پیراهن مقدس ایران است.

صعود؟ چراکه نه. ما با دست پر به این جام جهانی خواهیم رفت و اجازه نخواهیم داد ایران به تیمی دست و پا بسته در مقابل حریفان تبدیل شود. درست است که در گروه مرگ قرار گرفته‌ایم اما می‌توانیم معادلات را برهم بزنیم و گروه زندگی بسازیم.

دلت برای سنندج تنگ نشده وریا؟ آنجا زادگاه و خاستگاه من است و در کوچه‌های سنندج قد کشیده‌ام. اتفاقا دلم خیلی تنگ شده و مجالی اگر باشد به نزدیکانم سر می‌زنم. فوتبال کردستان اگر حمایت شود با توجه به استعدادهایی که دارد بیش از این در کشور مطرح خواهد شد.