جنگ علیه ایران منتفی است


دبير شوراي عالي امنيت ملي به اظهارات و اقدامات رييس جمهور متوهم آمريکا در موضوع برجام اشاره کرد و گفت: موفقيت يا شکست برجام به عنوان توافقي سياسي و امنيتي که به تأييد شوراي امنيت سازمان ملل رسيده، آزموني تاريخي براي ارزيابي اثرگذاري منطق گفت وگو به جاي منازعه وهمچنين ميزان کارآيي نهادهاي بين المللي براي حل و فصل مسالمت آميز چالش‌هاي گوناگون در جهان است.
علي شمخاني در گردهمايي فرماندهان نيروي انتظامي‌جمهوري اسلامي‌افزود: اگر رييس جمهور فعلي آمريکا توافق و تعهد دولت قبل از خود را قبول ندارد، قطعاً هيچ کشور ديگري حاضر به مذاکره و توافق با آمريکا نخواهد بود چرا که اين احتمال وجود دارد که دولت‌هاي بعد نيز تعهدات دولت فعلي را رد کنند .
شمخاني با تبيين ابعاد جنگ ادراکي که از سوي آمريکا و رژيم صهيونيستي براي قرار دادن گزاره جعلي تسليم- جنگ در برابر افکار عمومي‌دنبال مي‌شود، اظهار داشت: به عنوان مسئول نهاد امنيت ملي کشور با صراحت و اطمينان اعلام مي‌کنم که به دليل برآورد دشمنان از اقتدار سياسي و آمادگي نظامي‌و امنيتي جمهوري اسلامي‌در ابعاد داخلي و خارجي و همچنين فقدان اراده، انسجام و توان عملياتي دشمن، امکان شکل گيري هيچگونه جنگي متصور نيست.
وي در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: نيروي انتظامي‌بعنوان يکي از مهمترين نهادهاي کشور بوده که در شئون مختلف انتظامي، امنيتي و اجتماعي، داراي کارکردهاي راهبردي و تعيين کننده است.
وي افزود: نيروي انتظامي‌به عنوان سازماني که بيشترين ارتباط را با لايه‌هاي اجتماعي دارد، مي‌تواند به عنوان حسگر بسيار مهم، شرايط و نيازمندي‌هاي جامعه را در ابعاد مختلف تشخيص داده و منعکس کند. دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به سه دوره رشد ناجا که با جهش سازماني، هويتي و کارآمدي همراه است خاطر نشان کرد: ناجا به عنوان سازماني انتظامي- اجتماعي عليرغم پيچيدگي‌هاي ماموريتي توانسته با بگارگيري هوشمندانه فناوري‌هاي نوين، ضمن افزايش سرعت و کيفيت در ارائه خدمات، موضوع نظارت بر عملکرد خود را نيز ساختارمند نموده و در اين حوزه در سطح کشور پيشتاز باشد.وي نقش و جايگاه نيروي انتظامي‌جمهوري اسلامي‌با سازمان‌هاي مشابه در دنيا را مقايسه کرد و يادآور شد: ماهيت مردمي، خويشتنداري و رافت همراه با اقتدار، موجب افزايش اعتماد جامعه به پليس و نفوذ معنوي اين نيرو در کشور شده است. شمخاني با تاکيد بر ضرورت ارتقاء نرم افزاري و تلاش مستمر براي مؤثرتر عمل کردن، به ويژه نسبت به تهديدات جديد و پيچيده دشمن و همچنين روز آمد نمودن شيوه‌هاي کنترلي و مجهز شدن به دانش روز عمليات رواني را از وظايف جدي و اولويت‌هاي ناجا ذکر کرد و بر مقابله قاطع و همه جانبه با متخلفان و هنجار شکنان که به شکل پيچيده‌اي سعي دارند رخدادهاي فرهنگي و اجتماعي را سياسي و سپس امنيتي کنند، تاکيد کرد.