تعریف رجل سياسي در انتظار رای شوراي نگهبان


سخنگوي شوراي نگهبان گفت: درباره انتقادها به مفاد رجل سياسي آنچه نظر شوراي نگهبان بوده، ارائه شده و نظر جديدي نداريم. به گزارش ايلنا، عباسعلي کدخدايي در نشست خبري با اصحاب رسانه با اشاره به لايحه پالرمو گفت: علاوه بر اشکالات و ابهامات موجود در اين مصوبه، نظر به اينکه متن ارسالي با برخي موارد صراحتا با بعضي متن‌هاي منتشره که در ماده ۴۱ معتبر شناخته شده‌اند، مطابقت ندارد و در مواردي تطابق ان نيز ابهام دارد.
وي با بيان اينکه يکي از ايرادات ترجمه است، اظهار داشت: تقسيم اين لايحه در متن اصلي و آنچه ترجمه شده داراي جابجايي‌هايي است که به صورت يک صفحه آمده است. آنچه در اين متن آمده فراتر از ايرادات تايپي است و به کساني که مي‌گويند شوراي نگهبان نمي‌تواند به ترجمه ايراد بگيرد مي‌گويم اگر ترجمه مفاد را تغيير دهد شورا مي‌تواند و بايد ايراد بگيرد. اين حقوقدان شوراي نگهبان ادامه داد: مقتضي است متن ترجمه، تصويب و به شوراي نگهبان ارسال شود تا اظهارنظر ممکن شود.
کدخدايي درباره کنوانسيون پالرمو و عدم توجه مجلس به ايرادات ترجمه تصريح کرد: اشکال خاصي نيست و مجلس و دولت بايد اين ايراد را رفع کنند.
وي با اشاره به طرح جامع انتخابات خاطرنشان کرد: براساس اظهارات رييس کميسيون شوراهاي مجلس گفتند کارهاي کارشناسي انجام شده و قرار شد اين هفته با دوستان مجلس جلسه داشته باشيم تا بتوانيم نسبت به متن نهايي را در مرحله کارشناسي است، اعمال نظر داشته باشيم و ان شاا... دولت يا مجلس آن را در قالب لايحه يا طرح ارائه کنند تا بررسي شود. سخنگوي شوراي نگهبان درباره انتقادات مطرح شده به شاخصه‌هاي ارائه شده از شورا درباره رجل سياسي ابراز داشت: آنچه نظر شوراي نگهبان بوده، ارايه شده و نظر جديدي نداريم. درباره عدم تعيين مقوله جنسيت در رجل سياسي نيز مطلب جديدي ندارم که بگويم. وي درباره اقدامات شوراي نگهبان در رابطه با انتخابات سال ۹۸ يادآور شد: زمان زياد است. شوراي نگهبان کار خاصي انجام نمي‌دهد. البته آمادگي‌هاي آموزشي براساس روال پيش مي‌رود. اين حقوقدان شوراي نگهبان در پاسخ به اين که گفته مي‌شود فيلترينگ تلگرام بايد قانون مي‌شد و در شوراي نگهبان به تاييد مي‌رسيد، عنوان کرد: شوراي نگهبان پيشنهاد خاصي ندارد. اگر مصوبه‌اي به شورا بياييد درباره آن تصميم‌گيري مي‌شود.