مقابله با قاچاق کالا و ارز؛ اولويت ناجا


فرمانده نيروي انتظامي‌با اشاره به تشکيل قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با اين پديده شوم را اولويت ناجا برشمرد و گفت: براي حمايت کالاي ايراني مبارزه با قاچاق کالا از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس، سردار حسين اشتري در گردهمايي سراسري فرماندهان و معاونان ناجا با اشاره به تشکيل قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با اين پديده شوم را اولويت بعدي ناجا برشمرد وافزود: در سال‌هاي گذشته، اين موضوع مورد تأکيد بوده البته با توجه به اينکه امسال سال حمايت از کالاي ايراني است اين موضوع از اهميت بالايي برخوردار است چرا که يکي از راه‌هاي تحقق اين امر، مقابله و مبارزه با کالاي قاچاق است که با جديت پيگيري شود.
وي تصريح کرد: کاهش تلفات جاده‌اي و تعيين سهم ساير دستگاه‌ها و مسئوليت سازي آنها در مبحث تصادفات يکي از اولويت‌هاي ناجا در سال جاري به شمار مي‌آيد.
اين مقام عالي انتظامي‌کشور، مبارزه با عرضه و توزيع مواد مخدر را از ديگر برنامه‌هاي ناجا در سال جاري برشمرد و افزود: اولويت‌هاي تعيين شده ناجا بايد با بهره مندي از تمام از ظرفيت‌هاي درون و برون سازماني به مرحله اجرا در آيد و از مشارکت مردمي‌و خيرين امنيت ساز نيز بايد بيش از گذشته در حفظ و ارتقاء امنيت استفاده شود تا ان شاء ا... بتوان به نتايج مطلوب در اين زمينه دست يافت.
سردار اشتري تأکيد کرد: ارتقاء روحيه ولايت مداري، مديريت جهادي، ابتکار عمل، نوآوري، جانشين پروري، صيانت و سلامت سازمان، معيشت و منزلت کارکنان ، ارتقاء کمي‌و کيفي در موضوع آموزش، جذب و گزينش از الويت‌هاي ناجا عنوان کرد.
وي افزود: برون سپاري، توسعه کمي‌و کيفي خدمات انتظامي، ساماندهي و انضباط بخشي فعاليت‌هاي اقتصادي همگي پايه و مبناي اولويت‌هاي ناجا به شمار مي‌آيد که بايد با سرمايه گذاري در اين زمينه‌ها، اولويت‌هاي مزبور را عملياتي کرد.