متلک جهرمی، دونات طلایی و سگ آزار آرژانتینی!

متلک شیک جهرمی به صدا و سیما
وزیر ارتباطات در صفحه توئیتر خود ویدئویی را منتشر کرد که در آن در پاسخ به گلایه یکی از مدیران جوان پیام‌رسان‌های داخلی در خصوص مواجهه با صدا و سیما و قانون جنجالی صوت و تصویر فراگیر با لحنی خاص، گفت: «ممنوع التصویرت نکردند؟!» ویدئویی که واکنش‌های زیادی را ذیل پُست آقای وزیر به همراه داشت. کاربری نوشت: «دیدید ممنوع‌التصویری جهرمی درست بود. از قدیم گفتند تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.» و کاربر دیگری با انتقاد از جهرمی نوشت: «آقای وزیر در شرایط کنونی که پیام‌رسان‌های داخلی نیازمند حمایت هستند تسویه حساب‌ها با صدا و سیما درست نیست.»
 
 
دونات طلایی  دانه ای 100 هزار تومان!
در حالی که دونات در برخی فروشگاه‌های کشور 3 تا هزار تومان عرضه می‌شود، نوعی دونات با روکش طلا در تهران تولید شده است که با قیمت یک دانه 100 هزار تومان عرضه می‌شود! با انتشار تصاویر و خبر تولید این دونات، کاربران فضای مجازی به آن واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «یکی به نان شب محتاج است و گروهی هم نمی‌دانند با پول زیادی‌شان چکار کنند! شرم‌آور است.» و کاربری هم نوشت: «این گونه اجناس لوکس برای پُز دادن و زندگی لاکچری برخی پولدارهاست و قطعا گستردگی ندارد.»


 
 
سگ‌آزار این‌بار از نوع آرژانتینی‌اش!
بعد از انتشار ویدئوی سگ‌آزار آبادانی که با واکنش‌های تند و دستگیری او همراه شد، این‌بار تصاویر آزار یک سگ توسط یک مرد آرژانتینی سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد. در این تصاویر مرد آرژانتینی سگش را با طناب به موتور بسته و روی زمین می‌کشد! کاربری در خصوص این برخورد وحشیانه نوشت: «باید مجازاتی برای این مرد در نظر گرفته شود تا دیگر کسی جرئت چنین رفتاری را با حیوانات نداشته باشد.» و کاربری هم نوشت: «متاسفانه چنین آدم‌های روانی همه جای دنیا پیدا می‌شوند. خیال‌مان راحت شد که این رفتارها فقط مختص کشور ما نیست. واقعا باید گفت که حیوان‌های بیچاره از این بشر دو پا آسایش ندارند.»
 
 
مامانم پول خرید این عروسک را ندارد!
رو جعبه نوشته «مامانم پول کافی برای خریدن این عروسک رو نداره، لطفا این عروسک رو نخرید تا ما بعدا بتونیم بخریمش» کارمندان فروشگاه با این نوشته، پسرک رو پیدا کردن و عروسک رو بهش هدیه دادن. روایتی که روز گذشته بدون ذکر مکان و زمان این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی با تصویر فوق منتشر شد و مورد توجه قرار گرفت. کاربری در این باره نوشت: «انسانیت زیباست. کاش همه‌مون انسان باشیم.»
 
 
تلاشی برای جلوگیری از یک خودکشی
ویدئوی تلاش اورژانس اجتماعی برای جلوگیری از خودکشی یک کارگر در مشهد توجه بسیاری از کاربران را در فضای مجازی به خود جلب کرد. در این ویدئو کارکنان اورژانس اجتماعی و آتش‌نشانی با سعه صدر و ادبیات جالبی تلاش دارند تا کارگر را از خودکشی نجات دهند. کاربری در این باره نوشت: «تلاش ستودنی و قابل تقدیریه. کاش مسئولان ما به اندازه همین کارکنان شریف به فکر این کارگر بیچاره باشند تا فشار زندگی به این جا نرسونه طرف رو.» کاربری هم نوشت: «این فیلم نشون می‌ده همیشه برخوردهای قهری جواب گو نیست و گاهی باید از در محبت وارد شد.»
 
 
و باز هم پای شهرداری در میان است
ویدئویی که گویا مربوط به ضرب و شتم جوان میوه‌فروش توسط ماموران شهرداری در استان خراسان جنوبی که یک وانت بار هندوانه دارد و در کنار خیابان مشغول فروش آن است، اعتراض کاربران را در فضای مجازی به همراه داشت. کاربری در این خصوص نوشت: «من نمی‌دونم چرا این ماموران شهرداری دست بردار نیستند. یک بار در تنکابن، یک بار تهران و این‌بار هم خراسان جنوبی! تا کی این ماجرا ادامه داره و کسی رسیدگی نمی‌کنه.» و کاربر دیگری نوشت: «برخورد ماموران شهرداری با طفلک جوریه که انگار جنایت کرده طرف! داره کار می‌کنه. »