پزشکیان: درآمد برخی پزشکان دولتی به ۱۹۰ میلیون تومان در ماه می رسد

نایب رئیس مجلس از درآمد ۱۹۰ میلیون تومانی برخی پزشکان دولتی خبر داد و گفت: پزشکان متخصص ایران هفت برابر پزشکان متخصص آمریکایی درآمد کسب می‌کنند.
به گزارش دانشجو، مسعود پزشکیان که خود فوق تخصص جراحی قلب است، در یک برنامه تلویزیونی به طور صریح از برخی مسائل سخن گفت و به پرسش های زیادی در خصوص مسائل جامعه و زندگی خودش پاسخ داد. او در پاسخ به این پرسش که چرا شما مطب ندارید؟ گفت: من معتقدم سلامت و پزشکی بازار نیست. نمی توان جان انسان را به بازار واگذار کرد.
مطب و غیر مطب ندارد
 او اضافه کرد: من در بیمارستان و جاهای دیگر فعالیت می کنم و باید همواره در اختیار گروهی باشم که مسئول شان هستم. مطب و غیر مطب ندارد.


 گفته بودید پزشکان متخصص ایران هفت برابر پزشکان متخصص آمریکا درآمد کسب می کنند. درست است؟
 بله. سرانه باید مقایسه شود. سرانه بهداشت و درمان در آمریکا 8 هزار دلار و درآمد حداقل و حداکثر 150 تا 600 هزار دلار در سال است. اگر این میانگین را در اینترنت جست وجو کنید، به راحتی دست تان خواهد آمد.
سهم پزشک از 8 هزار دلار در سال 150 تا 600 هزار دلار است که 30 درصد را از آن ها مالیات می گیرند. حساب کنید چه میزان می شود! ببینید پزشکان ما در بیرون چه اندازه درآمد دارند. در دولتی های ما چه اندازه درآمد دارند. من الان می دانم در سیستم دولتی ما 150 تا 190 میلیون تومان پول می ‌گیرند.
 ماهانه؟
 بله، ماهانه است. این میزان را به سال برسانید و با دلار و درآمد پزشکان در آمریکا مقایسه کنید. اگر با سرانه مقایسه کنید که بیشتر خواهد شد. سرانه بهداشت و درمان ما هزار دلار نمی شود. 300 تا 400 دلار است.
با این اوضاع احتمالا  زیرمیزی هم داریم
خصوصی را ببینید. چند نفر بالای میلیارد در ماه درآمد دارند. پول یک سال آمریکا را عده ای در عرض یک ماه در ایران در می آورند.
 مالیات چطور؟
مالیات نمی دهند یا بسیار کم می دهند. این به دلیل نبود سیستم داده و اطلاعات است.
این شکاف هر روز بیشتر می شود...
بله و ما هم دنبال آدم می گردیم. تا زمانی که اطلاعات دقیق و روشنی کسب نشود این مشکلات خواهد بود. من مسئول چه کسی هستم، آیا نباید یک جا جواب بدهم، اگر با من مشکل داشته باشند گیر می دهند و اگر مشکلی نداشته باشند کاری به من و درآمدم ندارند.
از مجلس حقوق می گیرید؟
من استاد تمام هستم و در خواب هم نمی دیدم این میزان پول بدهند. یک بار در صداوسیما گفته بودم پول های مفت زیاد می دهند. منظورم مجموعه ای بود که ما هستیم. ما یا باید حقوق بگیریم یا کارانه ای کار کنیم. ما هم حقوق می گیریم و هم کارانه ای پول می گیریم.یعنی من اگر به اتاق عمل بروم یک درصد از مبلغ را به من خواهند داد. جدای از حقوقی که می گیرم این کارانه هم هست. من الان 11 میلیون حقوق می گیرم که در خواب هم نمی دیدم این میزان بدهند. اگر عمل کنم پول به حساب من می ریزند و هر چه بیشتر عمل کنم مبلغ بیشتر خواهد شد. با تعرفه هایی که در دولت وجود دارد در بیمارستان دولتی راحت می توانم 80 تا 100 میلیون درآمد داشته باشم.
 چرا با این درآمدی که شما خدا را شکر می کنید برخی از پزشکان ناراضی هستند؟
مشکل همین است . حاکمیت نباید کاری کند که یک نفر 100 میلیون و دیگری یک میلیون درآمد داشته باشد.
سایر اخبار این روزنامه
«خراسان» 70 ساله شد «خراسان» 70 ساله شد محمدعلی شاه مجلس شورای ملی را به توپ بست محمدعلی شاه مجلس شورای ملی را به توپ بست «خراسان» صدای مردم «خراسان» صدای مردم جام جهانی با حاشیه به ورزشگاه آزادی آمد جام جهانی با حاشیه به ورزشگاه آزادی آمد خراسان همراه قدیمی ، همچنان صمیمی خراسان همراه قدیمی ، همچنان صمیمی پزشکیان: درآمد برخی پزشکان دولتی به ۱۹۰ میلیون تومان در ماه می رسد پزشکیان: درآمد برخی پزشکان دولتی به ۱۹۰ میلیون تومان در ماه می رسد تعهد اوپک به فریزنفتی تعهد اوپک به فریزنفتی بازگشت آبونمان گاز با نامی دیگر بازگشت آبونمان گاز با نامی دیگر احتمال خروج ایران از برجام در هفته های آینده احتمال خروج ایران از برجام در هفته های آینده پاسخ به 6 سوال بورسی درباره 6 رقمی شدن شاخص پاسخ به 6 سوال بورسی درباره 6 رقمی شدن شاخص تجربه پرتغالی مبارزه بااعتیاد تجربه پرتغالی مبارزه بااعتیاد قاچاق کالا قاتل فرهنگ ایرانی و خلاقیت هنری است قاچاق کالا قاتل فرهنگ ایرانی و خلاقیت هنری است کاش اندازه برجام ،نگران مسائل اجتماعی بودیم ! کاش اندازه برجام ،نگران مسائل اجتماعی بودیم !