سلطان سکه دستگیر شد

آرمان- سوسن یحیی‌پور: چندی پیش بود که رئیس سازمان بازرسی کل کشور از خرید 38 هزار و 250 عدد سکه توسط یک جوان 31 ساله خبر داد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های کشور داشت. در همین راستا دیروز نیز طبق اظهارات رئیس پلیس تهران بزرگ، فردی 58 ساله و معروف به سلطان سکه دستگیر شد که افراد آن در طول سال 96 دو تن سکه از بازار خریداری کرده بودند. علاوه بر این، سردار رحیمی از تخلف برخی صرافی‌ها که با استفاده از 1800 کارت ملی افراد نیازمند انجام گرفته بود،‌ خبر داد.
دستگیری سلطان سکه
رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری فردی سابقه‌دار و معروف به سلطان سکه خبر داد. به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی با اشاره به دستگیری دو باند معروف سکه، گفت: افراد سلطان سکه در طول سال ۹۶ دو تن سکه از بازار خریداری کرده و سپس با قیمتی که خود تعیین می‌کردند به فروش می‌رساندند. او خاطرنشان کرد: دو نفر از افراد سلطان سکه قبل از عید دستگیر و این فرد نیز طی یک کار اطلاعاتی عملیاتی دو شب گذشته دستگیر شد. این فرد ۵۸ساله و سابقه‌دار نیز است. همچنین پسر این فرد که با او همکاری می‌کرده نیز با قرار وثیقه آزاد است. سردار رحیمی در مورد دستگیری دو فردی که اقدام به خریداری سکه کرده بودند، گفت: دو نفر که اقدام به خرید ۱۷۰ میلیارد تومان سکه کرده بودند و همچنین از ده‌ها مالباخته کلاهبرداری و سپس به شهرهای شمالی کشور متواری شده بودند، شناسایی و حدود دو هفته گذشته دستگیر شدند. از این افراد حدود ۲۰ کیلو سکه و مقداری طلا کشف شد. او با اشاره به دستگیری یک باند جعل اسناد نیز گفت: باند شش نفره جعل شناسایی و دستگیر شد و از آنها ۱۶۰ هزار دلار مجعول توقیف شده است. رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به ۳۵ شرکت وارداتی، تصریح کرد: برای واردات گوشی تلفن همراه، تبلت و قطعات کامپیوتر مبلغ ۲۲۰ میلیون دلار توسط ۳۵ شرکت ثبت سفارش شده است که بر اساس اطلاعاتی که در اختیار پلیس قرار گرفت این شرکت‌ها اقدام به تخلف کرده و پس از ثبت سفارش ارز را دریافت کرده و بدون اینکه کالا وارد کنند، در بازار ارز را به فروش رساندند. او با بیان اینکه ۱۲ تیم از پلیس آگاهی به همراهی بانک مرکزی، سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت صنعت و معدن و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان کار خود را آغاز کردند، گفت: بر اساس اطلاعاتی که دریافت کردیم ۸۶ میلیون یورو، ۴۱ میلیون یوآن چین و ۱۷ میلیون درهم امارات به این شرکت‌ها اختصاص داده شده است و این ۳۵ شرکت ۴۰۰ هزار گوشی موبایل از چهار برند معروف طی دو ماه گذشته وارد کشور کرده و طی این مدت ۳۰۰ هزار گوشی موبایل را به قیمت آزاد به فروش رسانده‌اند. ما نیز صد هزار گوشی که در انبارهای این شرکت‌ها وجود داشت را توقیف کردیم. سردار رحیمی ادامه داد: برخی از صرافی‌ها با استفاده از ۱۸۰۰ کارت ملی افراد نیازمند که روزانه ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان اجاره می‌کردند ارز دولتی دریافت و به قیمت آزاد به فروش می‌رساندند. این افراد دو میلیارد دلار با جمع‌آوری این کارت‌ها از دولت دریافت کرده و در بازار ارز به فروش رسانده‌اند. او ادامه داد: فردی که ۶۰ میلیون دلار با ۱۵ کارت ملی خریداری و فروخته است، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شده است.
تخلف واردکننده موبایل


همچنین محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان این مطلب که یکی از واردکنندگان گوشی ‌تلفن همراه که ۱۳ هزار موبایل با ارز دولتی وارد کرده بود، هر موبایل را ۴۰۰ هزار تومان گران‌تر فروخت و بیش از پنج میلیارد تومان تخلف کرد، گفت: در حال بررسی تخلفات شرکت‌های واردکننده گوشی‌های تلفن همراه هستیم و پس از دریافت مدارک لازم، احکام این شرکت‌های متخلف تا یک ماه دیگر صادر می‌شود.
ارز تفریحی ضرورت ندارد
رئیس سازمان بازرسی نیز اعلام کرد: این سازمان به بازارهای خودرو، مسکن، ارز و سکه ورود کرده و به‌زودی گزارشی در این‌باره ارائه می‌کند. به گزارش ایلنا، قاضی سراج با بیان اینکه چه ضرورتی دارد میلیاردها یورو ارز دولتی برای سفرهای تفریحی اختصاص یابد؟ با اشاره به فضای ملتهب چهار بازار خودرو، مسکن، ارز و سکه خاطرنشان کرد: همانطور که ریاست قوه‌ قضائیه تاکید کردند، سازمان بازرسی به این حوزه‌ها ورود کرده و گزارش خود را به‌زودی برای مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌کنیم تا با دستور قاطع ریاست قوه قضائیه با متخلفان، سودجویان و فرصت‌طلبان در این حوزه‌ها بدون اغماض برخورد شود. او اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که با خودروسازان صورت گرفت، آرامش خوبی بر روند ثبت‌نام‌ها حاکم شده و التهاب بازار خودرو فروکش کرده است. قاضی سراج افزود: متاسفانه هر چیزی که اعلام می‌شود قیمتش رو به افزایش است، برخی مردم برای خرید آن کالا اقدام می‌کنند که ما از مردم نیز درخواست می‌کنیم که با بی‌اعتنایی و عدم خرید کالاهایی که به صورت یک شبه و غیرمنطقی گران می‌شوند، فرصت سودجویی به دلالان و فرصت‌طلبان ندهند.