قدردانی سردار از دکتر!

آرمان: در پی اعلام مواضع قاطع حسن روحانی ریاست جمهور کشورمان در قبال اظهارات سلطه‌طلبانه و تهدیدات و زیاده‌خواهی‌های مقامات آمریکایی و صهیونیست‌ها، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی از سخنان عزتمندانه ریاست جمهور قدردانی کرد. درمتن پیام فرمانده نیروی قدس سپاه آمده است: برادر بزرگوار جناب آقای دکتر روحانی‌، آنچه از فرمایشات حضرتعالی در رسانه‌ها منعکس شد، مبنی بر اینکه اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نیست و بیانات بسیار ارزشمندی که در موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم صهیونیستی فرمودید، مایه مباهات و افتخار است. حقیر به عنوان سرباز ولایت و این ملت سرفراز و با همه جان به حضور جنابعالی عرض می‌کنم: این همان دکتر روحانی است که ما شناخت داشتیم و داریم و می‌بایست باشد. شما با سخنان حکیمانه ارزشمند و قدرتمندانه خودتان رهبر عزیز، ملت بزرگوار ایران اسلامی و مسلمانان جهان را سرافراز نمودید. دست شما را برای ایراد این سخنان به موقع، حکیمانه و صحیح می‌بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد، در خدمت هستیم. برادرتان قاسم سلیمانی».
سخن روحانی
لازم به یادآوری است رئیس‌جمهور در دیدار با گروهی از ایرانیان مقیم سوئیس با اشاره به سخنان مقام‌های آمریکایی در مورد تلاش برای قطع صادرات نفت ایران، هشدار داد: «اگر توانستید، این کار را بکنید تا نتیجه‌اش را ببینید.» حسن روحانی ۱۱ تیرماه در سوئیس گفت: «آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود». همچنین رئیس‌جمهور کشورمان در نشست مطبوعاتی خود با رئیس‌جمهور سوئیس در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز که دولت آمریکا می‌خواهد صادرات نفت ایران را قطع کند، آیا بستن تنگه هرمز می‌تواند پاسخ ایران باشد، تاکید کرد: این سخن دولتمردان آمریکایی گزافه‌گویی است و هیچوقت نمی‌توانند آن را عملی کنند. این کار کاخ سفید غیر قانونی، فرامرزی و لغو تمام تعهدات بین‌المللی در زمینه انرژی و تجارت است. تصور اینکه همه نفت صادر کنند جز ایران، غلط و نابخردانه است.» وی همچنین در خصوص سیاست‌ و مواضع ایران در قبال رژیم صهیونیستی گفته بود: «ایران رژیم صهیونیستی را نا مشروع می‌داند و اقداماتش در منطقه را تجاوزکارانه دانسته و محکوم می‌کند».
روحانی و سلیمانی


رفاقت و قدرشناسی سردار سلیمانی و دکتر روحانی مسبوق به سابقه است. آنها از کمک به یکدیگر برای تامین امنیت و رفاه در کشور دریغ ندارند. در دوران جنگ ایران و عراق، روحانی مسئولیت‌های متعددی، از جمله مسئولیت شورای عالی پشتیبانی جنگ و رئیس کمیسیون اجرایی آن، معاونت فرماندهی جنگ، ریاست ستاد قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء و فرماندهی پدافند هوایی کل کشور را برعهده داشت و نیز سابقه عضویت شورای عالی دفاع و عضویت در شورای عالی پشتیبانی جنگ و رئیس کمیسیون اجرایی را نیز در کارنامه خود دارد. بنابراین از تجربه خوبی در زمینه دفاع از کشور برخوردار است که همین موضوع سبب نزدیکی بیشتر او و سردار سلیمانی شده است. در اسفند سال گذشته رئیس‌جمهور در پیامی به همایش ادبی سوختگان وصل «سلام سردار»، از تلاش موفق و خدمات ماندگار فرمانده نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کرد که در بخشی از متن آن آمده بود:‌ «سردار پر افتخار اسلام و مجاهد فی سبیل ا...، سرلشکر قاسم سلیمانی، در برهه‌ای بسیار حساس از تاریخ ایران و جهان با مجاهدتی غرورآفرین و اخلاصی ناب در راه دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات آنان به حمایت مردم و ارتش عراق و سوریه برخاست، تا شجره خبیثه داعش ریشه‌کن شود که موجب خدمتی بزرگ به ملت‌های منطقه و بشریت شد.» اردیبهشت 95 هم رئیس‌جمهور در کرمان حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را از افتخارات استان کرمان و کشور دانست و با تاکید بر اینکه دلاوری‌های سردار سلیمانی موجب اقتدار و افتخار است. روحانی خاطرنشان کرد: لشکر قدس یکی از لشکرهای قدرتمند ایران در دوران دفاع مقدس بود و امروز نیز با وجود تأمین امنیت شرق کشور طی سالیان متمادی هر جا نیاز به فداکاری‌ها و رشادت‌های این لشکر بوده، حضور داشته است.
روحانی؛ همان که بود
حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور، در خصوص نامه سردار سلیمانی به رئیس جمهور در کانال تلگرامی خود نوشت: «نامه سردار به رئیس جمهور مهم‌ترین سند هماهنگی مطلق نیروی نظامی و مدیریت سیاسی کشور تحت زعامت ولایت امر برای هر سیاستی است که مصلحت نظام اسلامی باشد. واقعیت این است که دکتر روحانی همان است که بود. هم مرد مذاکره است هم مرد مبارزه. او مرد روزهای سخت است. سپاهیان قدیمی و اصیل او را به خوبی می‌شناسند.»