اعتراض بهارستان به فرانسه

برگزاری نشست منافقین در پاریس با انتقادات زیادی مواجه بود چنانکه حتی پایگاه خبری نشنال پست با انتقاد از حضور نخست وزیر سابق کانادا در نشست منافقین نوشت، هارپر در نشست گروهی شرکت کرده که دولت خودش قبلا آن را یک گروه تروریستی می‌شناخت. ایران نیز اعتراضات زیادی به دولت فرانسه برای برگزاری گردهمایی منافقین در پاریس داشت چنانکه مجلس شاهد اعتراض به برگزاری نشست منافقین در پاریس بود. رئیس کمیسیون اقتصادی به برگزاری نشست منافقین در فرانسه اعتراض کرد و گفت: اخیرا شاهد اقدام وقیحانه از طرف دولت فرانسه برای تجمع منافقان علیه ایران در این کشور بودیم. محمدرضا پورابراهیمی تاکید کرد: دولت فرانسه اقدام بی‌شرمانه‌ای را علیه ملت ایران راه اندازی کرده است. رئیس‌جمهور و دولت باید بجد این موضوع را پیگیری کنند، چراکه به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست. پورابراهیمی تصریح کرد: فرانسه به منافقین اجازه می‌دهد علیه ایران تجمع کنند، در حالی که منافقان ۱۷ هزار نفر از ملت ایران را ترور کرده و به شهادت رساندند و امروز به دامن آمریکایی‌ها و عربستان پناه برده‌اند و اقدامات وقیحانه علیه ایران انجام می‌دهند. وی با انتقاد از عملکرد دولت در مقابله با این اقدامات گفت: ما فقط چند تذکر می‌دهیم. ایران باید در اعتراض به تجمع منافقان در فرانسه، سفیر این کشور را اخراج می‌کرد، چراکه آنان موضوع براندازی نظام جمهوری اسلامی را پیگیری می‌کنند و این وضعیت به هیچ عنوان از نظر ما قابل قبول نیست. رئیس کمیسیون اقتصادی خطاب به علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، خاطرنشان کرد: آقای مطهری خود شما فرزند شهید مطهری هستید که شهید ترور بوده است، کمیسیون امنیت ملی باید در این زمینه بیانیه می‌داد و به این مساله ورود پیدا می‌کرد. نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصاد مبنی بر اعتراض به مجوز دولت فرانسه برای برگزاری اجلاس منافقین در این کشور تصریح کرد: تذکر شما تذکر بجایی است و انتظار داریم وزارت امور خارجه حداقل سفیر فرانسه را احضار کند. نایب رئیس مجلس اظهار داشت: این برای چندمین بار است که دولت فرانسه چنین مجوزی را به منافقین می‌دهد که اجلاس علیه ایران برگزار کنند. مسئدولان دولتی باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند. سخن نایب رئیس مجلس در حالی مطرح می‌شد که وزارت خارجه کشورمان نسبت به احضار سفیر فرانسه اقدام کرده بود.
سفیر فرانسه در تهران احضار شد
درپی برگزاری نمایش گروهک تروریستی منافقین در پایتخت فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه از احضار سفیر فرانسه در تهران به وزارت خارجه خبر داد. بهرام قاسمی وزارت امور خارجه گفت: دستیار مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه با احضار سفیر فرانسه در تهران حمایت این کشور از فعالیت‌های گروهک تروریستی منافقین را شدیدا مورد اعتراض قرار داد. در این احضار به سفیر تاکید شد نباید اجازه داد تا برخی جریان‌های افراطی که دارای ماهیت تروریستی هستند -اگرچه کوچک و بی‌ارزش- در پناه اصل آزادی بیان به ترویج افراط‌گرایی و تروریسم بپردازند. وی افزود: در این دیدار همچنین با اشاره به تجمع اخیر منافقین در پاریس و حضور مقامات تندرو و افراطی آمریکایی در آن، به حضور تعدادی از مقامات سابق و ایراد سخنان مداخله‌گرانه و تفرقه‌افکنانه علیه مردم ایران اعتراض شد. سفیر فرانسه اعلام داشت مراتب را بلافاصله به دولت خود منتقل و پاسخ را اعلام خواهد کرد.
هویت ۲ ایرانی بازداشت شده در بلژیک


یک روز پس از برگزاری همایش ضدایرانی منافقین در پاریس و همزمان با سفر اروپایی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، پلیس بلژیک مدعی بازداشت 2 ایرانی شد که قصد داشتند به همایش سالانه منافقین در پاریس حمله کنند. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سناریوی اخیر در بلژیک گفت: افراد بازداشت شده از اعضای شناخته شده گروهک منافقین هستند و آماده‌ایم با ارائه اسناد لازم در جهت روشن کردن ابعاد واقعی این سناریو، همکاری کنیم. پلیس بلژیک اعلام کرده بود: مرد 38 ساله به نام «امیر.س» و زن 33 ساله به نام «نسیم.ن» که هر دو تبعه بلژیک هستند، به تلاش برای اقدام تروریستی متهم شده‌اند. حالا تصاویری به‌دست «تسنیم» رسیده که نشان می‌دهد که یکی از بازادشت‌شدگان که رسانه‌های بلژیکی از او به عنوان «امیر.س» نام می‌بردند، امیر سعدونی نام دارد و نکته جالب‌تر اینکه او از اعضای شناخته شده سازمان تروریستی منافقین بوده و حتی با سران این سازمان از جمله مهدی ابریشم‌چی نفر دوم منافقین نیز عکس یادگاری دارد.