دلیل مواضع سینوسی ضرغامی چیست؟

عزت الله ضرغامی رئیس سابق صداو سیما همچنان فعالیت‌ها‌ی سیاسی خود را در فضای مجازی و گاه در رسانه‌ها‌ ادامه می‌دهد. او بعضی اوقات مواضع اصلاح طلبی به خود می‌گیرد و بعضی وقت‌ها‌ اصولگرایی. در این میان گاهی از احمدی نژاد دفاع می‌کند و بعضی زمان‌ها‌ هم علیه همه گروه‌ها‌ی سیاسی کشور از چپ و راست موضع می‌گیرد. از همین رو
اکنون این سوال پیش می‌آید که این مواضع سیاسی سینوسی از
چه بابت است؟
در پاسخ باید گفت یکی از نشانه‌ها‌ی رجل سیاسی شدن این است که افراد در صحنه سیاسی سعی می‌کنند به دنبال جمیع آرای مردم باشند تا بتوانند خودشان را مطرح کنند. فعالیت‌ها‌ی ضد و نقیض عزت الله ضرغامی نیز بیانگر این موضوع است که او تمایل دارد تا در قامت ریاست جمهوری در صحنه سیاسی حضور پیدا کند. اما باشکل و شمایلی متفاوت با سایر نامزدها.


اما بیش از هر چیز او باید به چند سوال جواب دهد تا بتواند رای عمومی را به سمت خود جلب کند.
نخست اینکه گفتمانی که ضرغامی مطرح می‌کند چه گفتمانی است؟ آیا گفتمانی ترکیبی از اصلاح طلبی و اصولگرایی است و یا او به دنبال گفتمان جدیدی است؟ این گفتمان باید برای نخبگان سیاسی و مردم تشریح شود.
دوم اینکه چگونه مردم می‌توانند عقبه سیاسی او را فراموش کنند؟ تجربه نشان داده است که مردم به عقبه سیاسیون برای رای دهی رجوع می‌کنند و ضرغامی خود می‌داند کیست و کجاست.
سوم اینکه وجه تمایز ضرغامی با دیگر نامزدهای سیاسی که در گذشته مطرح بودند، چیست؟
آیا مسائلی که امروز او می‌گوید فقط به خاطر عنوان کردن خودش برای ریاست جمهوری است؟ یا او مکنونات قلبی اش را برای حل مشکل به زبان می‌آورد؟به نظر می‌آید باید ابتدا تکلیف این موارد و سوالات مشخص شود تا بعد از آن درباره گمانه زنی‌ها‌ی حضور و یا موفقیت او در انتخابات ریاست جمهوری سخن بگوییم.