رئیس صدا و سیما: نباید آنتن رسانه ملی را به کسی که ادبیات سیاه‌نمایی دارد، بدهید

آفتاب یزد- گروه سیاسی: اقدام تازه
صدا و سیما برای پوشش صداهای مختلف در جامعه که با حضور اصلاح‌طلبانی چون عباس عبدی و حمیدرضا جلائی‌پور در برنامه زاویه آغاز شده، استقبال گروه‌های مختلف را به همراه داشته است. روزنامه آفتاب یزد نیز اخیرا در گزارش «هوای تازه در جام جم» به استقبال از این رویکرد جدید صداوسیما رفت و خواستار ادامه آن شده بود؛ با این حال عبدالعلی علی عسکری رئیس صداوسیما غیرمستقیم نسبت به رویکرد این برنامه واکنش منفی نشان داده است. اودرسخنانی خطاب به مدیران صداوسیما گفت: نباید آنتن رسانه ملی را به کسی که ادبیات سیاه‌نمایی دارد، بدهید، ما باید کسی را که دارای ادبیات سازنده و فکر سازنده است، بشناسیم و به آن‌ها فرصت بیان افکار بدهیم که البته این موضوع با نقد عالمانه کاملا متفاوت است.
رئیس صداوسیما ایجاد تصویر روشن از آینده و امیدآفرینی را از راهبرد‌های رسانه ملی برای بالا بردن تاب‌آوری دانست و اظهار کرد: مردم باید از درون برنامه‌ها درک کنند که بن‌بستی در کشور نیست و مشکلات در حال رفع شدن هستند، اگر مدیران در برنامه‌ها پاسخگو باشند به اعتماد و روحیه امید در مردم کمک می‌شود.
به گزارش تسنیم، علی عسکری با تاکید بر اهمیت حفظ مرجعیت نهاد‌های انقلابی و پیشگیری از انتقال مرجعیت از افراد شایسته به گروه‌ها و چهره‌های مسئولیت‌ناپذیر گفت: رسانه چهره‌ساز است و ما نباید کسانی را که اعتقاد عمیق به این نظام و مردم ندارند بزرگ کنیم و به کسانی امکان رشد دهیم که ویژگی تاب‌آوری و مقاومت در شخصیتشان نباشد. نباید افرادی را که در شرایط بحرانی در زمین دشمن بازی می‌کنند را بزرگ کرد، ما هم در رسانه و هم فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید به این امر توجه کنیم.