رییس اداره اطلاعات ملی آمریکا:

دویچه‌وله- رییس اداره اطلاعات ملی آمریکا ایران، روسیه و چین را به تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات اخیر کنگره آمریکا متهم کرده است‌. مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا در عین حال تاکید کرده که این تلاش بی‌ثمر بوده است‌.
دن کوتس ایران، روسیه و چین را به تلاش برای تاثیر بر رای‌دهندگان انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸ متهم کرد‌. وی در این زمینه گزارشی را جمعه گذشته تسلیم دونالد ترامپ کرده است‌. او می‌گوید این سه کشور تلاش کرده‌اند با فعالیت‌ها و آغاز کمپین‌های پیام‌رسانی بر رای‌دهندگان آمریکایی در جهت منافع استراتژیک خود تاثیر بگذارند‌.
کوتس از ذکر جزئیات خودداری کرده است‌. در گزارش همچنین آمده که هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه کسی موفق به نفوذ در سیستم انتخابات آمریکا شده وجود ندارد و این سه کشور با وجود تلاش‌های خود نتوانسته‌اند به انتخابات لطمه زنند، مانع رای‌گیری شوند یا نتیجه را تغییر دهند‌.
در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در ماه نوامبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و جمهوریخواهان در سنا پیروز شدند‌. این گزارش در پاسخ به دستور دونالد ترامپ در ماه سپتامبر منتشر شده است‌. ترامپ طی دستوری خواستار تحقیقات مقام‌های اطلاعاتی در مورد انتخابات شده بود‌. هدف از این اقدام جلوگیری از تاثیر دیگر کشورها روی انتخابات آمریکا بود‌.
در آمریکا مدت‌هاست روی نفوذ و تاثیرات احتمالی روسیه بر انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ تحقیقات می‌شود‌. به علاوه، تحقیقاتی در دست انجام است تا مشخص شود آیا تیم انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه برای به شکست کشاندن هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات او در انتخابات همکاری کرده است‌ یا خیر.
سایر اخبار این روزنامه