اردوغان از دونالد ترامپ برای سفر به ترکیه دعوت کرد

BBC- رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه از دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود برای سفر به کشورش دعوت کرده است.
سخنگوی کاخ سفید، دفتر رییس‌جمهوری آمریکا، با تایید خبر این دعوت گفته است: پرزیدنت اردوغان از پرزیدنت ترامپ برای سفر به ترکیه در سال ۲۰۱۹ دعوت کرده است اگرچه هنوز در این مورد برنامه‌ریزی قطعی نشده اما رییس‌جمهوری آمریکا از ملاقات بالقوه در آینده استقبال می‌کند.
دعوت رییس‌جمهوری ترکیه از ترامپ تنها چند روز پس از آن صورت گرفته که رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد با از میان رفتن تسلط گروه دولت اسلامی (داعش) بر سوریه، ایالات متحده نظامیان خود را از سوریه خارج می‌کند.
گفته شده است که تصمیم به خروج نظامی از سوریه شخصا توسط ترامپ و بدون مشورت قبلی با مقامات ارشد دولت آمریکا اتخاذ شد. برخی منابع گفتند این تصمیم نتیجه گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و اردوغان بوده است.


حضور نظامی ایالات متحده در سوریه به حدود دو هزار مستشار نظامی و حمایت هوایی از عملیات نیروهای مخالف دولت سوریه علیه شبه‌نظامیان داعش منحصر بود اما به نشانه‌ای از تعهد جدی ایالات متحده به توازن قوا سوریه تعبیر شده بود. بیشترین حمایت آمریکا در سوریه از یگان‌های مدافع خلق صورت می‌گرفته که اکثر اعضای آن را شبه‌نظامیان کرد تشکیل می‌دهند.
این گروه بر بخشی از مناطق شمالی سوریه در همسایگی ترکیه مسلط است ولی دولت ترکیه آن را با گروه‌های جدایی‌طلب کرد آن کشور مرتبط می‌داند.