60 خانوار گاز ندارند که دنبال حل آن هستم

نور الله طاهری فرماندار شهریار در گفت‌وگو با آفتاب یزد اظهار داشت، بیش از همه از پیگیری‌های آفتاب یزد برای پیگیری مشکلات شهروندان تشکر می‌کنم، بنده از رادیو مسئله مرتبط با گزارش آفتاب یزد را شنیدم و طبعاً برای اظهارنظر تماس گرفتم، پیش از آن نیز یکی از شهرداران در این مورد با بنده صحبت کردند. در واقع موضوع از دیدگاه ما اینگونه است که پروژه 3500 واحدی در آن مکان وجود دارد که به شهرک مهستان معروف است، در واقع از این تعداد حدود 100 تا 150واحد آماده گردیده است، بقیه پروژه در حدود 25 تا 30درصد تکمیل شده است، از این میزان 60خانوار در آن محل ساکن شده‌اند. آنها نیز چون پیمانکار یک سری مصائب و مشکلات دارد و یک گرفتاری‌هایی برای کشور و شهرستان شهریار درست کرده است، حسب این مشکلات، ایشان ( پیمانکار ) پول ندارد تا به نیروهای خدمات رسان ارائه نماید. ما آب و برق و گاز این شصت خانوار تامین شده است، البته این انشعابات تنها مختص این شصت خانوار است و بیش از این اجازه نداده ایم، ما براساس تعهد فرمانداری اجازه اتصال انشعابات را داده‌ایم. طاهری در ادامه در پاسخ به سوالاتی در مورد مجوز‌های اولیه گفت: حدود 8سال قبل در آن شرایط باز اقتصادی ایشان (پیمانکار) کار را شروع می‌نماید، البته شهردارهای وقت و مسئولین در آن زمان یک‌سری تخلفات انجام داده‌اند و پیمانکار را وارد کار می‌کنند، پیمانکار یک تعداد سند ملکی در اختیار داشت که قرار بود این اسناد را در رهن بانک قرار دهد و از این طریق تسهیلات دریافت کند، اختلاف عجیبی بین صاحبان سند و افرادی که باید سند را به نام پیمانکار می‌کردند و شخص سازنده رخ می‌دهد. چهار تا پنج نفر حاضر نمی‌شوند تا اسناد را به‌نام سازنده بزنند و در نتیجه اختلاف بسیار عمیقی بین آنها ایجاد می‌شود. هیچ کس هم برای حل این اختلافات ورود پیدا
نمی‌کند. بنده از 9ماه پیش که در مصدر کار قرار گرفتم، شاید بالغ بر 10جلسه تشکیل دادم، در این جلسات تمام مالکین را از نقاط مختلف کشور از جمله قم، سمنان و دیگر نقاط به شهریار دعوت کردم و مقداری هم نهیب زدم تا اینها بابت طلب از پیمانکار خانه‌های نیمه کاره شهرک را قبول کنند و در مقابل مشکلات محضری را حل کنند و سند یکدست شود تا سند به نام پیمانکار زده شود، این مسئله می‌تواند مشکل وام‌گرفتن پیمانکار را حل نماید. بنده به شخصه به بانک مراجعه کرده‌ام و 160میلیارد تومان برای پیمانکار مصوب کرده‌ایم. ایشان می‌تواند سند را ببرد بانک مسکن و در آنجا 160میلیارد تومان وام را اخذ نماید. البته باید برای خرج کردن این وام، پیمانکار زیر نظر فرماندار اقدام نماید، بالاخره برای تقسیم این پول باید فرماندار اختیار داشته باشد، بنده با تکیه بر این وامی که قرار است در آینده به ایشان داده شود، دستور دادم تا انشعابات آب و برق و گاز کشیده شود، که پس از ارائه وام، بدهی بابت انشعابات آب و برق و گاز پرداخت شود، پس از آن پیمانکار خانه‌ها را تکمیل نماید و تحویل مردم بدهد. در واقع تسهیلات مشکلی ندارد، اما سند تا حل شدن فاصله دارد. فرماندار در پاسخ به سوالی در مورد ادعای ساکنان در مورد ساکن شدن حدا اقل 100خانواده (که روبه افزایش است) گفت: «در حال حاضر فقط 60خانواده ساکن هستند و بنده خودم شمرده‌ام ». با توجه به ادعای ساکنان که برخلاف گفته‌های فرماندار گفته‌اند که برای ما گاز کشی انجام نگرفته و مجبور هستیم با کپسول از محلات مجاور گاز تهیه کنیم، فرماندار شهریار گفت: واقعیت این است که تنها 60خانوار هستند و بنده قرارداد آب، برق و گاز این خانواده‌ها‌ را حتماً حل می‌نمایم و صد درصد این مسئله امسال حل می‌شود. شاید این تعداد در حال حاضر به دلیل زمستان کمی در سختی باشند، اما شصت خانواده و نه سه هزار خانوار. باید بگویم که من ده جلسه گذاشته‌ام تنها به خاطر مردم، وگرنه «...». اگر از آقای جهانگیری سوال نمایید خبر دارد، وزیر کشور و استاندار نیز در جریان هستند.
خداوند شاهد این موضوع است. بنده این نوید را می‌دهم که واقعیت این است که ما اگر این موضوع را حل نکنیم که مردم گرفتار هستند، اگر بنده می‌روم دنبال صاحب سند ملک ( در حالی که کار فرماندار این نیست ) به خاطر همین مردم است. در حالی که اصلاً به من ربطی ندارد خودم رفته‌ام دنبال صاحب سند، در حالی که باید این آقای پیمانکار را می‌گرفتم می‌انداختم زندان اما سعی کردم مشکلات ایشان حل شود، چون با زندان رفتن ایشان که کار مردم حل نمی‌شود. قاضی را آورده‌ام بالای سر افراد سند دار و از طرفی ریش گرو گذاشته‌ام که بیایید سندها را به نام ایشان بزنید تا مشکلات حل شود، بنده به شخصه دنبال این موضوع هستم و یکی از اصلی ترین اولویت‌های من در شهرستان حل کردن این موضوع است.