پدرم کار درستی کرد که در انتخابات 92 انصراف نداد

اخیرا عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دو سال پس از رحلت آیت الله‌هاشمی‌رفسنجانی در گفت و گویی به موضوع ردصلاحیت وی اشاره کرد و گفت: اصلاً ما در انتخابات ریاست‌جمهوری ردصلاحیت نداریم. پس با جرات می‌گویم که مرحوم‌هاشمی‌اصلاً رد صلاحیت نشدند. وی همچنین درباره این دیدگاه مرحوم آیت‌الله‌هاشمی‌که گفته بود «وزیر اطلاعات وقت به شورای نگهبان آمده و توضیحاتی درباره رشد آرای ایشان در نظرسنجی‌ها داده و بیان کرده که اگر او را تایید کنید، همه رشته‌های ۱۰ ساله ما پنبه خواهد شد»، گفت: خیلی ساده‌انگارانه است که فرض کنیم مقامی‌به شورای نگهبان می‌آید و می‌گوید ایشان رای می‌آورد و شورای نگهبان هم او را ردصلاحیت می‌کند. خب در این صورت اصلاً شورای نگهبان نداریم. بلکه تعدادی آدم داریم که نه خدا سرشان می‌شود نه قانون و نه شرع و اینجا نشسته‌اند تا هرکسی حرفی زد بر آن اساس عمل کنند. بنابر اظهارات کدخدایی، وزیر اطلاعات احمدی نژاد تنها برای بیان برخی مسائل کلی به آن جلسه آمده که این امری متداول و در گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده است. حیدر مصلحی نیز در این رابطه گفته بود: «من به شورای نگهبان نیامده‌ام که درباره آقای‌هاشمی‌صحبت کنم. برای حفظ حرمت مرحوم‌هاشمی‌از لاریجانی و روحانی دعوت کردیم که از ایشان بخواهند اگر مایل هستند انصراف دهند!» اما فائزه‌هاشمی‌رفسنجانی با به کاربردن عبارت «بازی با لغات ممنوع!» در واکنش به این اظهارات گفت: به نظر من آقای کدخدایی با بیان اینکه آیت‌الله‌هاشمی‌ردصلاحیت نشدند و تنها واجد صلاحیت شناخته نشدند، بازی با لغات کرده، چرا که این دو هیچ فرقی باهم ندارند. وی با اشاره به بخش دیگری از اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره آقای مصلحی گفت: بابا صراحتاً می‌دانست و خبرش را هم دریافت کردند که آقای مصلحی در آن جلسه چه گفته بود. به نظر می‌رسد وزیر وقت اطلاعات نگران بود که چرا ایشان به جایگاه ریاست‌جمهوری بازمی‌گردد. فائزه‌هاشمی‌ادامه داد: یک تناقض هم در صحبت‌های آقای کدخدایی وجود دارد. به نحوی که ایشان می‌گوید، معمولاً وزرای اطلاعات از گذشته به شورای نگهبان می‌آمدند و این یک رسم بوده که از گذشته وجود داشته و تنها مختص به آقای‌هاشمی‌نبوده، اما در توضیح خود اشاره می‌کند که در گذشته کارشناسان وزارت اطلاعات می‌آمدند و در مورد کاندیداها یا مسائل دیگر صحبت می‌کردند؛ ولی این بار وزیر آمده و درباره مسائل کلان کشور حرف زده است. خب انتخابات ریاست‌جمهوری و رئیس‌جمهور نیز جزو مسائل کلان به حساب می‌آیند و این موضوع منافاتی با حرف‌هایی که درباره این جلسه زده می‌شود، ندارد.وی در پاسخ به اینکه
چه تاثیری آمدن آقای‌هاشمی‌به عنوان رئیس‌جمهور
می‌توانست بر مسائل کلان کشور بگذارد، گفت: خود این مسئله می‌توانسته موضوع بحث آن جلسه باشد. ولی چون نقل قولی مستقیم در این رابطه از طرف بابا وجود دارد، به نظر من حرفی که آقای کدخدایی در این باره زدند، بازی با لغات بوده است. بنابراین اینکه ردصلاحیت نشده و صرفاً واجد صلاحیت شناخته نشدند، به یک معناست.
به گزارش جماران، فائزه‌هاشمی‌رفسنجانی


در پایان گفت: به نظر من بابا خیلی کار درستی کرد که انصراف نداد، زیرا اگر این کار را می‌کرد، برای این تصمیم هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌شد و همه‌جا اعلام می‌کردند؛ خود ایشان مایل به آمدن نبود وگرنه ما مشکلی نداشتیم. یعنی درواقع هزینه این اقدام را بابا پرداخت می‌کرد.