مردم یزد تاوان کدام چهره ی سیاسی را پس می‌دهند؟!

آفتاب یزد-گروه سیاسی: با هر«دودوتا، چهارتا» هم که حساب کنیم، حق مردم یزد؛ سردرگمی‌ها و رهاشدگی‌های این روزها نیست. یکی از بالاترین مشارکت‌ها در دو انتخابات که به نفع حسن روحانی تمام شد حالا شهروندان یزدی را مات و مبهوت کرده است که قصه چیست؟!
پیشتر هشدار داده بودیم که به درازا کشیدن انتخاب استاندار، عملاً فرد برگزیده را به مهره‌ای ناکارآمد با انبوهی از سوالات بی جواب تبدیل خواهد کرد(استانداری که با چالش، گمانه زنی و«حرف و حدیث» انتخاب شود، استاندار نیست؛ معضل است!)و حال این روزها مردم یزد از خود می‌پرسند، از مسئولان می‌پرسند، از رسانه‌ها می‌پرسند و شاید از در و دیوار بپرسند که ما داریم تاوان کدام همراهی نکردن‌های مان را پس می‌دهیم؟
این روزها مردم یزد به نداشتن‌هایی که حاصل بی تدبیری دولتی‌ها است عادت کرده اند! به نداشتن آب، به نداشتن شغل، به نداشتن استاندار، به نداشتن صنعت، به نداشتن فرماندار، به نداشتن شهردار، به نداشتن مدیرکل راه و شهرسازی و... کم کم این نداشتن‌ها تبدیل به مضحکه ای دردآور شده است که اگر بودن‌ها و نبودن‌ها برای دولت تا این اندازه یکسان است چرا تکلیف مردم را مشخص نمی‌کند؟!
دو سه هفته قبل بود که وزارت کشور توضیح داد طول کشیدن انتخاب استاندار طبیعی است البته توضیح داده شده بود که وزارت کشور گزینه‌ی خود را به هیئت دولت اعلام کرده و حال نوبت کابینه است که گزینه ی مورد نظر وزارت کشور را رد کند یا مهرتایید بر پرونده ی او ثبت نماید؛ این کار آن اندازه مشکل است که همچنان یک استان 1.2میلیون نفری باید بلاتکلیف بماند؟!


آقای روحانی! خوب یا بد، درست یا نادرست از لحظه ای که یک مدیرکل با دخالت آشکار آقای نوبخت به کار گمارده شد مردم فهمیدند که نفعی از حمایت کردن‌های خود از دو دولت حسن روحانی نخواهند برد اما صبوری کردند و گذاشتند به حساب بازی‌های جناحی و بدهی‌های سیاسی اما داستان این بار اندکی متفاوت و تا اندازه ای توهین آمیز است که چگونه می‌شود یک استان این گونه پریشان و به هم ریخته به حال خود رها شود؟!
در خلا‌های اطلاع رسانی حالا گمانه زنی پشت گمانه زنی و حدس و گمان پشت حدس و گمان که این یک شنبه، ان چهارشنبه، صبح، عصر بالاخره استاندار مشخص می‌شود اما نشد و حال مردم در برابر حدس و گمانی آزاردهنده تر قرار گرفته اند که خدای ناکرده پای کینه و انتقام‌های سیاسی وسط نباشد؟!
این روزها انتقاد از دولت نُقل هر محفلی و ورد هر زبانی است. در این میانه مردم یزد به این نتیجه رسیده اند که شاید پایتخت اصلاحات بودن مانع توجه بدان‌ها است؟! شاید زادگاه چهره‌های اصلاح طلب برخی را مجاب کرده تا مردمان یک استان را در تشویش و بلاتکلیفی نگاه دارد؟! و شاید برخی تَکرارها بی جا بوده است که یزد همچنان در آتش نادیده انگاری دست و پا می‌زند و کسی به دادش نمی‌رسد!؟
آقای روحانی! پیشتر هم نوشته بودیم که این رسمش نیست! حتی اگر رسم مملکت داری هم باشد به دور از مروت و معرفت است که انتقام دیگری این گونه مردمان یک استان را در کلافی سردرگم رها کند که اگر به دور از مروت و معرف هم نباشد قطعاً به دور از انصاف است که گناهش را در بلخ آهنگری مرتکب شود و گردن مردم یزد به شوشتر زده شود به دور از هرچه نباشد قطعا به دور از انصاف است!
حال و تنها به عنوان آخرین سوال:
مردم یزد تاوان کدام چهره ی سیاسی را پس می‌دهند؟!