فراهانی خبر داد:

ایلنا- رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورای پنجم شهرداری را با ۶۸ هزار پرسنل تحویل گرفت، گفت: تا زمان پایان کار شورا این آمار را تا ۶۰ هزار نفر کاهش می‌دهیم.
مجید فراهانی، در نشست خبری که با موضوع بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ و سهم شهرداری‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در هفته گذشته لایحه بودجه سال ۹۷ از سوی رییس‌جمهور به مجلس ارائه شد که بخشی از آن به شهرداری‌ها مربوط می‌شود. نکاتی در این بودجه وجود دارد که وضعیت مالی شهرداری را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند. بنابراین لازم است تصویر کلانی از منابع و مصارف بودجه شهرداری ارائه شود تا بدانیم که چرا بودجه سال ۹۸ به مثابه تیر خلاصی بر پیکره نحیف مالی شهرداری تهران است.مجید فراهانی با بیان اینکه ما از سال گذشته ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه داشتیم، خاطرنشان کرد: سهم غیرنقد در بودجه ۲۳ درصد و سهم نقد ۷۳ درصد بوده است، ۴۴ درصد درآمدها از عوارض شهرداری بوده که شامل فروش تراکم، صدور پروانه، صدور جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ و‌... بوده است.او اضافه کرد: درآمدهای پایدار شهرداری که شامل مالیات بر ارزش افزوده و عوارض قانونی می‌شود، ۴۸۰۰ میلیارد تومان بوده که ۲۷ درصد درآمدهای ما را شامل می‌شود.
همچنین از طریق فروش ملک به پروژه‌های مشارکتی و مجتمع‌های ایستگاهی پیش‌بینی کرده بودیم ۱۴ درصد درآمد شهرداری حاصل شود. هزار میلیارد مصوب کرده بودیم از طریق استقراض از بانک صورت ‌گیرد که سهم آن حدود شش درصد از درآمدهای شهرداری می‌شود.
فراهانی خاطرنشان کرد: از طریق مطالبات از محل اسناد نیز ۶۰۰ میلیارد از درآمد باید تامین می‌شد که این رقم 5/3 درصد از درآمدهای شهری را شامل می‌شود. درآمدهای حاصل از سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز حدود پنج درصد از درآمدهای شهرداری است.