تکذیب همراهی قاضی سابق با نامزد ریاست جمهوری در یزد دردسر مرتضوی برای ستاد تبلیغاتی رئیسی

همدلی | در میان اصول‌گرایان چهره های مشهوری وجود دارد که اگرچه روزی در کانون توجه بزرگان این جناح بوده‌اند، اما با تغییر شرایط و تغییر وضعیت این افراد، اکنون برسر دوری از آن‌ها دعواست، همان که در ادبیات سیاسی سال‌های اخیر «اعلام برائت» نام گرفته است.
به جز محمود احمدی‌نژاد که در چند سال اخیر از سوی نزدیک‌ترین دوستان، همکاران و حامیانش همواره مشمول اعلام برائت شده است، سعید مرتضوی نیز از آن جمله افراد است. او که به واسطه عملکردش در دادستانی تهران و برخورد با رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و توقیف، تعطیلی و زندانی کردن آن‌ها، روزگاری نورچشم اصول‌گرایان به شمار می‌رفت، پس از حوادث فجیع کهریزک و به خصوص پیوندش با دوسال آخر اقدامات محمود احمدی‌نژاد در مقام رئیس سازمان تامین اجتماعی و همکاری با رئیس دولت دهم برای متهم کردن برادران رئیس مجلس و البته انفصال از مشاغل قضایی و حضور مستمر در دادگاه، او نیز به چهره‌ای منفور در این اردوگاه تبدیل شده است که نزدیکی و انتساب به او می‌تواند از منظر افکار عمومی امتیازی منفی به حساب آید.
او روز پنجشنبه در سخنرانی سید ابراهیم رئیسی در مسجد حظیره شهر یزد حضور پیدا کرد وانتشار تصویری از این حضور در شبکه‌های اجتماعی، سبب شد تا برای تیم تبلیغاتی رئیسی دردسرساز شود.
سعید مرتضوی که روزگاری به دلیل سابقه‌اش در برپایی دادگاه و صدورحکم‌های سنگین برای روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب به «قاضی مرتضوی» مشهور شده بود، در زمان‌هایی از معاونت سید ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه در سمت‌های دادستان عمومی و انقلاب تهران ومعاون دادستان کل کشور با وی همکار بوده ، روز پنجشنبه ناگهان تصمیم گرفت که در سخنرانی همکار سابق خود و نامزد امروز انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کن؛ امری که سبب ایجاد حواشی رسانه‌ای گردید.


ابتدا برخی از شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکس مرتضوی در این سخنرانی نوشتند:« رئیسی درحالی که به همراه سعید مرتضوی متهم؛ پرونده کهریزک و تامین اجتماعی وارد مسجد حضیره یزد شده، در سخنرانیش گفت: من رقیب بیکاری و فساد هستم.» کاربران فضای مجازی در این نوشته تلاش کرده‌اند که مبارزه با فساد وهمراهی با سعید مرتضوی را امری متناقض نشان دهند و از این بابت از ابراهیم رئیسی انتقاد کنند.
یک خبرنگار با انتشار عکس دیگری از مرتضوی در همین مراسم نوشت:« برای حمایت از رئیسی همه آمده‌اند حتی قاضی سعید مرتضوی!»
این موضوع اما خیلی زود با واکنش هواداران رئیسی در فضای مجازی و ستاد انتخاباتی وی مواجه شد.برخی حضور مرتضوی را به عنوان «همراه» رئیسی تکذیب کردند و نوشتند که او به عنوان یک فرد عادی در این مراسم حضور داشت.
کمی بعد روابط عمومی ستاد انتخاباتی رییسی با صدور اطلاعیه‌ای رسمی همراهی مرتضوی با رئیسی در مسجد حظیره یزد را تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده است:«دکتر رییسی پس از حضور و سخنرانی در جمع مردم بیرجند با خودروی شخصی از مسیر طبس به شهر یزد وارد شدند و در این سفر هیچ فرد یا شخصیت خاصی وی را همراهی نکرده است.»
این اطلاعیه با تقبیح «شایعه‌سازی‌های سخیف برخی رسانه‌ها و کانال‌های معلوم‌الحال» افزوده است:«سفرهای حجت‌الاسلام رییسی به مناطق مختلف کشور با دعوت اقشار مختلف مردم و علما صورت می‌گیرد و ارتباطی با افراد و جریان‌های سیاسی خاص ندارد.چهره‌های مختلف سیاسی نیز در این سفرها ممکن است به اختیار خود در مراسمات سخنرانی دکتر رییسی حضور یابند که این امر لزوما به معنای تطابق دیدگاه آنان نیست.»