بوی بهشتی، یا طعم احمدی نژاد!؟

محمد کاسبان‪-‬ ورود حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به صحنه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را می‌توان آخرین تلاش مدعیان اصول‌گرایی برای اعاده حیثیت از دست رفته و جبران هشت سال حمایت بی‌دریغ از محمود احمدی نژاد دانست.حافظه تاریخی ملت ما هنوز از یاد نبرده است که رئیس دولت‌های نهم و دهم با آن شعارهای پر طمطراق ارزشی، انقلابی و عدالت اجتماعی به بدترین روش‌های ممکن فرهنگ، اقتصاد و اعتقادات و باورهای عمومی مردم و اعتبار نظام را خدشه‌دار نمود و کشور را در گرداب بحران‌های متعدد و متناوب داخلی و بین‌المللی گرفتار کرد، از سوی مدعیان فراموش‌کار اصول‌گرایی با چنان القاب و عباراتی حمایت شد که در شان غیر اولیاء الهی و معصومین علیهم السلام نیست. تا جایی که اطاعت از احمدی‌نژاد را به مثابه اطاعت از خدا و انتقاد از وی را به مانند جنگ با خدا و ولایت فقیه شمردند.اصول‌گرایان در جریان وقایع پس از انتخابات سال 1388 بدون توجه به فتنه‌انگیزی احمدی‌نژاد و حلقه مریدان و حامیانش در جریان مناظرات انتخاباتی و جشن پیروزی بعد از آن که به‌واقع جرقه اولیه همه آتش‌بازی‌ها به خرمن نظام و انقلاب بود، همه نظام، انقلاب و رهبری را به پای او هزینه کردند و در این راه منتقدین و دلسوزان نظام را ظالمانه به بی‌بصیرتی و کفر و نفاق متهم کرده و به شدیدترین روش‌های ممکن تحقیر، تحریم و دربند کردند (و البته هنوز هم به اقداماتی چون کهریزک و فحاشی به بزرگان نظام همچون آیت‌اله هاشمی رفسنجانی افتخار می‌کنند.) متاسفانه امروز همان نفوذی‌ها در جریان اصول‌گرایی و انقلاب که مدیریت احمدی‌نژاد را بر عهده داشته و بوی شهید رجایی از وی استشمام می‌کردند(!)و جز او حجت الهی دیگری در آسمانها و زمین نمی شناختند، با همان شیوه حمایت از احمدی‌نژاد، جناب رئیسی را مطرح و حمایت می‌کنند . قطعا بر کسی پوشیده نیست که این جریان نوظهور و تمامیت‌خواه در طول سالیان مبارزه و جهاد قبل از انقلاب نه تنها نقش و تلاشی نداشته بلکه به روش‌های مختلف مخالفت، عناد و کینه خود را نسبت به امام خمینی (ره ) بروز دادند . در هشت سال جنگ تحمیلی در گوشه عافیت نشسته و کنج عزلت گزیدند. در سالیان اخیر علیرغم اینکه اعتقادی به رای مردم و جمهوریت نظام نداشته و ندارند به یکباره چون فرصت را مناسب دیدند تمام‌قد داعیه‌دار انقلاب و جنگ و نظام شده برای زدودن نام امام خمینی (ره)، فرزندان و یاران و همراهان
وی کمر همت بستند . نگاهی به نحوه ورود، شگردها و شعارهای تبلیغاتی و رفتار سیاسی جناب رئیسی در این دوره از انتخابات هر عاقل صاحب فهمی را به شباهت ایشان به احمدی‌نژاد بیشتر از هر شخص دیگری می رساند :
1- جناب رئیسی همچون احمدی‌نژاد آخرین مشاوره‌ها برای ورود به انتخابات را از آیت‌اله مصباح یزدی که پدر معنوی جریان حامی احمدی‌نژاد (جبهه پایداری) است، گرفته و ثبت‌نام نموده است.
2- وی با استفاده از موقعیت خود در تولیت آستان قدس رضوی و توزیع گسترده غذا، آرد و اقدام دیگر متعلق به آن آستان شریف در بین نیازمندان و البته با حضور خبرنگاران و پوشش کامل خبری تداعی‌کننده رفتارهای پوپولیستی احمدی‌نژاد و توزیع سیب زمینی و ... است.


3- در حالی‌که طی ماه‌های اخیر صدا و سیما در معرفی و پوشش خبری جناب رئیسی سنگ تمام گذاشته و نماز جماعت، سفرهای استانی و حتی ثبت‌نام ایشان را مستقیما پخش کرده است، حضرت ایشان مشابه احمدی‌نژاد در یک اقدام – که از سوی تحلیل‌گران فرار به جلو تلقی می‌شود - با مظلوم‌نمایی تمام با رئیس جمهور مکاتبه و از پوشش حداقلی اخبار خدمات و افتخارات دولت و نظام در صدا و سیما گلایه کرده و سفارشات اخلاقی می‌کنند!
4 - ایجاد تصویر قدسی و فرازمینی از جناب رئیسی دقیقاً مشابه همان تصویری است که از احمدی‌نژاد در انظار عمومی به نمایش گذاشتند.( بوی بهشتی یادآور بوی شهید رجائی، سلام علی ابراهیم یادآور هاله نور و حجت خدا و ...است.)
5 - اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه در همین مدت کوتاه و در جریان انتصاب و جابه‌جایی روسای ستاد انتخاباتی از میرکاظمی وزیر نفت احمدی‌نژاد که بابک زنجانی محصول ایشان است به زاکانی و نهایتاً نیکزاد، به قول ظریفی پیش از آن‌که یادآور شهید مظلوم بهشتی باشد، هم از جهت نحوه انتصاب و هم از منظر گزینش افراد(همگی از حلقه یاران،مریدان و مدیران دولت سابق و جبهه پایداری هستند) یادآور طعم تلخ مدیریت پدیده قرن جناب احمدی‌نژاد است.
قطعاً مردم فهیم و آزاده ایران به خوبی توان خود در تشخیص و انتخاب نامزد اصلح را در روز 29 اردیبهشت به رخ کسانی که اساساً اعتقادی به مردم‌سالاری دینی و نقش‌آفرینی مردم در نظام ندارند خواهند کشید، اما روی سخن با بزرگان اصول‌گرایی است که قبلاً طعم اعتماد به نفوذی‌ها به جریان خود را چشیده‌اند.