گاف‌ مجدد در دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج)

سازمان اوج باز هم گاف داد؛ در بنری که جدیداً از آن در «میدان ولیعصر(عج) تهران» رونمایی شد، تصویری از شاتل بیگانه به چشم می‌خورد که شهدای هسته‌ای و‌اندیشمندان ایرانی در آن حضور دارند. این اشتباه سبب واکنش‌ها‌ی بسیاری در شبکه‌های
اجتماعی شد.
دیوارنگاره‌ای که در میدان ولیعصر(عج) تهران قرار دارد متعلق به سازمان فرهنگی هنری اوج است. این بنر به مناسب‌های مختلف تغییر می‌کند و این بار بعد از پرتاب ماهواره پیام امیرکبیر طرحی را زده که در آن به جای استفاده از ماهواره‌بر ایرانی از تصویر یک شاتل بیگانه استفاده کرده است.
گفته شده که سازمان فضایی ایران از این طرح بی‌اطلاع بوده که متوجه این اشتباه شده و درصدد تغییر هر چه سریعتر این طرح برآمده است.


به گفته بسیاری از کاربران، اگر فرد طراح یا شخص نظارت کننده یکبار شاتل کشور دیگر را دیده بود، متوجه این اشتباه در طرح می‌شد.
برخی دیگر از کاربران نیز عنوان کردند که علاوه بر اشتباه فاحش به وجود آمده، حضور کمرنگ زنان در این بنر نیز از جمله انتقادات وارد بر آن است. به گفته بسیاری از کاربران، زنان و خانواده‌ها‌ی شهدای هسته ای، نقشی کمتر از آنها در پیشبرد اهداف هسته‌ای "ایران" نداشتند و باید در این بنر توجه بیشتری به آنها می‌شد.
پیشتر نیز بارها در طرح‌های این دیوارنگاره بزرگ، نقش زنان کمرنگ نشان داده شده و در برخی از طرح‌ها ازجمله طرحی به اسم «با هم قهرمانیم» که برای حضور تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی طراحی شده بود و همچنین طرحی که به مهندسان و شهدای هسته‌ای اشاره داشت این اتفاق افتاده که با واکنش‌های زیادی هم روبرو شد به طوریکه سازمان اوج، طرح «با هم قهرمانیم» را مجددا طراحی و در بنر جدید حضور زنان نیز به تصویر کشیده شد. بسیاری از کاربران معتقدند که این دسته اشتباهات مانند اشتباه سربازان صهیونیسم، در اثر بی‌تجربگی افرادی است که در راس امور اینچنینی هستند.
حجت نظری عضو شورای شهر تهران نیز در توئیتی نسبت به این طرح واکنش نشان داد ونوشت: «این اولین بار نیست که دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) حاشیه‌ساز می‌شود. از جام‌جهانی فوتبال گرفته تا دانش و توان فضایی کشور، گویی زنان جای عده‌ای را تنگ کرده‌اند. سازمان زیباسازی قول داده به عنوان متولی تبلیغات و منظر شهری به موضوع ورود کند.»