خرید ملک در خارج ساده تر از معامله مسکن در تهران!

هر چند محدودیت‌های ارزی بازار خرید ملک در خارج از کشور را برای ایرانیان‌اندکی کساد کرده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد همچنان تقاضا برای خرید ملک در دیگر کشورها از سوی ایرانیان بالاست. به گزارش خبرآنلاین، کشورهای اطراف ایران، مهم‌ترین مقاصد ایرانیان برای خرید خانه‌هاست. با این حال رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید دارد اقبال ایرانیان به خرید ملک در ترکیه، گرجستان، قبرس، ارمنستان و البته اسپانیا بالاتر از سایر نقاط است و در نتیجه فعالیت برای جذب مشتری در این نقاط نیز بالاست.
وی با تاکید بر اینکه طرفین با آگاهی از این نکته، تلاش دارند شرایطی را برای خرید ملک ایرانیان فراهم کنند اما هموطنان باید مراقبتی جدی در این حوزه به عمل بیاورند.
مصطفی قلی‌خسروی در توضیح این مطلب افزود: در داخل کشور آگهی‌های فراوانی با هدف ترغیب ایرانیان به خرید ملک در خارج از کشور منتشر می‌شود اما نکته مهم این است که فعالیت برای فروش خانه به ایرانیان در خارج از کشور غیر قانونی است و مشاوران املاکی که دارای جواز کسب و پروانه فعالیت هستند، چنین اقدامی را نمی‌توانند انجام دهند.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ایرانی‌ها ۸۰۰۰ واحد مسکونی در ازمیر خریداری کرده‌اند، افزود: من معتقدم که این وضعیت برای کشور ما فاجعه است چرا که با وجود نیاز ما به سرمایه‌ها برخی برای خرید خانه سرمایه‌های ارزی را از کشور خارج می‌کنند.
وی در توضیح این مطلب ادامه داد: به عبارت دیگر ارزان‌تر بودن قیمت ملک در خارج از ایران نسبت به داخل ایران خصوصا تهران، برخی را به این نتیجه می‌رساند که بهتر است در خارج از کشور ملکی بخرند. در حقیقت خرید ملک در خارج از ایران بسیار سهل‌‌تر از خرید ملک در مناطق گران‌قیمت تهران است.