اشتباه کردیم اما شرمسار نیستیم!

آفتاب یزد: از دیروز بارها و بارها خواندیم و شنیدیم که «روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد» اشتباهی بزرگ مرتکب شده است؛ اشتباهی که برخی نوشتند:«سوتی وحشتناک»، بعضی از آن به عنوان«گاف» یاد کردند و دیگرانی هم بودند که کل اعتبار رسانه‌ای ما را یک جا زیر سوال بردند.
سردبیر توضیح داد که تنبلی کردیم! بی‌دقتی کردیم! اصلا اشتباه کردیم و از این بابت عذرخواهی می‌کنیم. اصل موضوع را پذیرفته ایم و غذرخواهیم اما خوب که دقت می‌کنیم کار دیروز ما را مردم کوچه و بازار ذیلِ سوتی و گاف و فلان و بهمان معنا نکردند! اصلا بدون این که به راست و دروغ ماجرا توجهی کرده باشند، خوشحال هم شدند!
حرفی نزدیم که به ساحت خسرو آواز بی‌حرمتی شده باشد، چیزی ننوشتیم که دوست داران استاد شجریان را آزرده خاطر کرده باشیم و از چیزی نگفتیم و ننوشتیم که توده‌ها‌ی مردم را دچار یاس و ناامیدی کرده باشد. اصلاً خبر اشتباه ما باعث شد خیلی‌ها خوشحال شوند و زیر لب بگویند:«چه خوب!» بعضی هم بگویند: «بوی بهبود ز اوضاع می‌شنویم» و شاید بعضی‌ها آن روز با دلی شادتر و قلبی امیدوارتر روزشان را شروع کرده باشند.
توجیه نمی‌کنیم! اصلا نه اشتباه و سوتی و گاف اول مان است نه قرار است آخرین باشد اگرچه زین پس خیلی خیلی دقت خواهیم کرد اما به‌اندازه‌ای که برخی اشتباه ما را به فاجعه و ویرانی تعبیر کردند شرمسار نیستیم. اصلا حاضریم بدترین تعابیر را بشنویم و تاوان پس بدهیم اما برخی از این خبر‌اندکی خوشحال شده باشند آن هم در روزگارانی که خبر خوب، حکم کیمیا دارد.


عذرخواهی کردیم رسماً، قلبا وعمیقاً. هم روزنامه هم سردبیر هم تحریریه! اما از این اشتباه هیچگاه شرمسار نخواهیم بود.