تحريم‌ها را با ياري بخش خصوصي دور مي‌زنيم


گروه تجارت: رييس دفتر رييس‌ جمهوري و سرپرست نهاد رياست جمهوري گفت: آمريکا با تحريم‌هاي اقتصادي از تمام توان خود براي ايجاد نارضايتي و شکاف بين حاکميت و ملت استفاده مي‌کند تا به هدف‌هاي سياسي خود برسد؛ درحالي که از طريق بخش خصوصي مي‌توان تحريم‌ها را دور زد.

به گزارش تجارت به نقل از ايرنا، محمود واعظي در جمع فعالان اقتصادي استان هرمزگان با اشاره به حماسه آفريني‌هاي مردم در 22 بهمن امسال، اظهار کرد: ملت ايران همواره در طول چهل ساله انقلاب اسلامي‌نشان داده‌اند که مثل يک خانواده از حاکميت و دولت خود حمايت مي‌کنند. وي، نقش دولت در حمايت از بخش خصوصي را سياست گذاري، نظارت، هدايت و حمايت عنوان و اضافه کرد: بناي دولت بر تصدي گري و بنگاه داري بر بخش خصوصي نيست. رييس دفتر رييس‌ جمهوري بيان داشت: استان هرمزگان به دليل اهميت مرزي بودن آن و ظرفيت‌هاي خاصي که در توسعه مديريت کشور دارد، آينه کشور است؛ لذا هرچه آبادتر شود، نزد کشورهاي حوزه خليج فارس سرافرازتر خواهيم بود. واعظي گفت: اين استان پيش از انقلاب و پس از آن در مقاطعي به دليل نبود توجه به سرمايه گذاري بر روي نيروي انساني بومي‌از بسياري از توسعه‌ها عقب مانده است. وي، توسعه و آينده هرمزگان را مثبت ارزيابي کرد و افزود: اين استان در بخش‌هاي مختلف خود حرفي براي گفتن دارد و دولت نيز با توجه به اهميت جايگاه اين استان به دنبال توسعه هرمزگان در تمامي‌ابعاد آن است. سرپرست نهاد رياست جمهوري در همين ارتباط به صنعت پرورش ميگو و ماهي در دريا به دليل شاخص‌هاي بالاي ارزآوري اشاره کرد.

واعظي در ادامه سخنان خود، خواستار توسعه و تنوع بخشي به زيرساخت‌هاي اقتصادي، نيروي انساني و حمايت از بخش خصوصي شد. وي به مقوله گردشگري به عنوان يکي از محورهاي مهم براي توسعه زيرساخت‌هاي اقتصادي استان هرمزگان اشاره کرد. رييس دفتر رييس‌ جمهوري ياد آور شد: استان هرمزگان به دليل وجود ظرفيت‌هاي خاص اين منطقه، وجود جزيره‌هاي زيبا، آب و هوايي خاص نقش مهمي‌در توسعه صنعت گردشگري دارد.

واعظي با اشاره به سخنان يکي از فعالان حوزه‌هاي اقتصادي و کشاورزي، تنوع در رشته‌هاي دانشگاهي متناسب با ظرفيت‌هاي استان هرمزگان را ضروري دانست. وي اظهار اميدواري کرد؛ با برطرف شدن موانع فراروي حوزه صادرات، فضاي کسب و کار در هرمزگان بهبود يابد و وضع مطلوب در عرصه اشتغال و اقتصاد استان هرمزگان ايجاد شود. رييس دفتر رييس‌ جمهوري در همين پيوند خطاب به بانک‌ها، عنوان کرد: بانک‌ها رعايت حال کشاورزان را داشته باشند.