انتقام شهدای مرزبان را می‌گیریم


گروه سیاسی: رئيس جمهور با بيان اينکه ايران عزيز و قدرتمند همواره براي منطقه امنيت آفرين بوده است، تاکيد کرد: مسلمانان بايد متحد باشند و با ايجاد روابط دوستانه و برادرانه، امنيت منطقه را حفظ کنند و انقلاب ما انقلاب اسلامي‌و مردمي‌است و ۴۰ سال اين واقعيت را نشان داديم که دنبال معنويت امنيت و پيشرفت کل منطقه هستيم و امروز هم عمل، زبان، رفتار و گفتار ما همين را مي‌گويد.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسن روحاني در اجتماع بزرگ مردم بندر لنکه گفت: برخي از همسايگان متاسفانه راه اشتباه را انتخاب کرده‌اند و ايران روابط برادرانه و صميمانه با همه کشورهاي منطقه را مي‌خواهد.

رئيس جمهور با اشاره به حادثه تروريستي روز چهارشنبه گذشته در زاهدان، خاطر نشان کرد: تروريست‌ها بايد بدانند که ملت ما بي‌ترديد انتقام خون اين شهيدان عزيز را خواهد گرفت.

روحاني تصريح کرد: ما اجازه نمي‌دهيم و نخواهيم گذاشت مزدوران جنايتکاري که سلاح و منابع مالي آنها را بيگانگان تامين مي‌کنند، پاسداران عزيز و مرزداران غيور ما را به شهادت رساندند و بتوانند از دست انتقام الهي و مردم مؤمن ايران فرار کنند.

رئيس جمهور تأکيد کرد: آنهايي که سبوعانه به پاسداران و مرزبانان ما حمله کرده و آنها را به شهادت رساندند بايد بدانند که اين کار خصمانه و سبوعانه، ما را در مبارزه با تروريسم، بيشتر تشويق مي‌کند و ما براي دستيابي به اين هدف به تلاش خود خواهيم افزود و نخواهيم گذاشت تروريست‌هايي که سلاح و پولشان را از جاهاي ديگر تأمين مي‌کنند، در منطقه ما فعاليت کنند و دست به اقدامات تروريستي بزنند.

وي تأکيد کرد: در اين منطقه روابط برادرانه و صميمي‌با همه کشورها را مي‌خواهيم و هيچ‌گاه ما آغازگر تجاوزي در منطقه نبوده‌ايم.

رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه کساني که در منطقه فکر مي‌کنند آمريکا و صهيونيست‌ها برايشان امنيت مي‌آفرينند سخت در اشتباه هستند، گفت: روزي که صدام افلقي به ايران حمله کرد به کشورهاي همسايه اعلام کرديم که ايران دشمن خود را شکست خواهد داد و بدانند که مزدوران براي آنها امنيت نخواهند آورد. برخي از آنها به صدام تکيه کرده بودند تا امنيت بگيرند در حالي که ايران در منطقه امنيت‌آفرين بود و بعداً ديدند که همان صدام افلقي به کويت حمله کرد و کساني که فکر مي‌کردند صدام مايه امنيت آنهاست به اشتباه خود پي بردند.

روحاني با تأکيد بر اينکه امنيت منطقه به دست خود ما تأمين مي‌شود و بايد با اتحاد و همبستگي خودمان امنيت را تأمين کنيم، گفت: متأسفانه برخي همسايگان ما راه اشتباه را انتخاب کردند و به سراغ آمريکايي‌ها و صهيونيست‌ها رفتند. به اشتباه فکر مي‌کنند که ايران چشم طمع به سمت آنها دارد در حالي که ايران خواهان روابط صميمانه با همه کشورهاي منطقه است.

رئيس جمهور افزود: بيشتر کشورهاي منطقه و همسايگان روابط خوب و صميمي‌با ما دارند به جز يکي دو کشور که به دنبال دشمني هستند که البته اين دشمني به ضرر خود آنها و کل منطقه است.

روحاني با تأکيد بر اينکه انقلاب ما مردمي‌است و 40 سال اين واقعيت را نشان داديم که به دنبال پيشرفت و امنيت کل منطقه هستيم، گفت: امروز هم رفتار، گفتار و عمل ما همين را مي‌گويد.

رئيس جمهور يکي از اقدامات و تلاش‌هاي قدرت‌هاي استکباري را ايجاد اختلاف و تفرقه بين اقوام ، مذاهب و ملت‌هاي منطقه عنوان کرد و گفت: دشمنان و قدرت‌هاي استکباري طي همه اين سال‌ها اين هدف را دنبال مي‌کردند و گاهي کاملاً ناموفق بودند اما بعضي وقت‌ها متأسفانه به هدف خود رسيدند.

روحاني تأکيد کرد: وظيفه فرمانداران، بخشداران و استانداران و مديران سراسر کشور اين است که براي واگذاري مديريت‌ها و استخدام افراد، شايسته‌سالاري را اساس و پايه قرار دهند. در انتصابات فرقي نمي‌کند که اين فرد از کجا و کدام منطقه و کدام قوم و يا داراي چه مذهبي است. هر کسي ايران، اسلام و قانون اساسي را قبول دارد زير چتر قانون اساسي و اسلام داراي، حقوق برابر است.

رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه آمريکا و صهيونيست‌ها به دنبال توطئه و فشار به ملت ايران هستند، گفت: هدف آنها اين است که ما را خسته کنند. آنها به دنبال اين هستند که بين حاکميت و نظام، قواي سه‌گانه، رهبري معظم و ملت فاصله ايجاد کنند.

روحاني اظهارداشت: هدف دشمنان ايجاد اختلاف و دو دستگي ميان ماست. اما بايد بدانند که ما امروز با وحدت، ايستادگي و اتحاد زير يک پرچم و رهبري يک رهبر، يک دولت و يک قانون اساسي و حفظ منافع ملي ، براي عظمت ملت و ايران متحد ايستاده‌ايم.

رئيس جمهورتأکيد کرد: قرآن به صراحت مي‌گويد که اگر اختلاف بين شما باشد، سستي خواهد آمد و دشمن قوي مي‌شود و با اختلاف، قدرت و عظمت شما زير سوال خواهد رفت. همه بايد با هم متحد شويم و اجازه ندهيم دشمن به هدف خود براي ايجاد اختلاف دست يابد.

روحاني با بيان اينکه يکي از اهداف مهم ما در کشور بالا بردن توليد و اشتغال و ارتقاء اخلاق مي‌باشد، گفت: بي‌ترديد با همکاري، هماهنگي و اتحاد و حضور مردم ، همه کار مي‌توان انجام داد و هر موقع ملت و دولت با هم بودند، موفق شديم.

رئيس جمهور تأکيد کرد: به حول و قوه الهي آمريکا و صهيونيسم را در منطقه دچار شکست حتمي‌کرده و از مشکلات عبور خواهيم کرد.