مُشت خودروساز پای چشم مشتری!

ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که از ضرب و شتم یک مشتری زن در نمایندگی سایپا حکایت دارد


آفتاب یزد ـ رضا بردستانی: نوشتن برخی گزارش‌ها‌ سخت نیست، زهر است. یعنی تلخ تر از تلخ! شاید فکر کنید نوشتن از بلایای طبیعی تلخ است مثل سیل و آتش سوزی و زلزله. و یا شاید فکر کنید تلخ ترین گزارش‌ها‌ همان‌ها‌یی است که در حوزه جنگ و بمباران نوشته می‌شود؟! البته هر کسی ممکن است گزارش تلخ را به گونه‌ای معنا کند و اما تلخ ترین نوع گزارش، گزارشی است که می‌خواهی تحقیر و هتک حرمت هموطن خود را توسط هموطنی دیگر روایت کنی!


به او فحش می‌دهد، دست روی او بلند می‌کند، دنبالش می‌کند، با مشت زیر چشم او را کبود می‌کند و در نهایت تلفنی به او می‌گوید: « با شکایت چیزی نصیب و
بهره ات نمی‌شود که هیچ! ماشین هم به تو داده نخواهد شد!»
آن گونه که در ویدئویی که سایت مشرق نیوز به اشتراک گذاشته شده می‌بینیم، خودروی خانم نقیب قرار بود سه ماهه تحویل داده شود اما بعد از گذشت چهارده ماه و بارها مراجعه به نمایندگی رسمی سایپا و بحث و کلنجار موفق به دریافت خودروی خود نمی‌شود. در صحنه‌ها‌یی
از فیلم منتشر شده، خانمی به شدت عصبانی با تکرار این جمله که:«من ماشینم را می‌خواهم» به زور خودش را کنترل می‌کند اما فردی که گویا یکی از کارکنان آن نمایندگی است نه تنها در صدد آرام کردن آن زن برنمی‌آید که او را تحقیر و عصبانی تر می‌کند!
در قسمتی دیگر از همین فیلم، آن زن می‌گوید: «بعد چهارده ماه به تمسخر گفتند بروید از فرانسه برای خودتان ماشین بیاورید» در ادامه و آن گونه که در ویدئو می‌بینیم، جر و بحث بالا می‌گیرد و ناگهان از سوی مردی نسبتاً تنومند مشتی حواله ی سر این خانم می‌شود!
این خانم در ادامه می‌گوید:«داشتیم سوار ماشین می‌شدیم تا برای شکایت به کلانتری برویم که همان مرد آمد، ابتدا من را از ماشین پایین کشید و سپس با مشت، محکم زیر چشم من کوبید!»
قسمت تلخ تر از زهر ماجرا تماس رئیس آن نمایندگی است که می‌گوید:«شما فکر می‌کنید با کشانیدن این موضوع به شبکه‌ها‌ی اجتماعی مشکل شما حل می‌شود؟! شرکت با یک شوی تبلیغاتی از کنار این موضوع رد می‌شود. اعلام می‌کنند نمایندگی را تعلیق کردیم و
بعداز گذشت دو ـ سه روز باز می‌شود و ماجرا همین طور فیصله پیدا می‌کند این وسط می‌ماند ماشین شما که هیچ کاری برایش انجام نمی‌شود.»

> تعلیق مجوز یکی از نمایندگی‌ها‌ی سایپا در کرمان
تابناک در گزارشی در همین رابطه می‌نویسد: «در پی شکایت یکی از مشتریان گروه سایپا از برخورد ناشایست یک نفر از پرسنل یکی از نمایندگی‌ها‌ی استان کرمان، مجوز این نمایندگی تعلیق و از مشتری گرامی نیز دلجویی شد. در روزهای اخیر یکی از شهروندان کرمانی برای پیگیری امور مربوط به خرید خودرو به یکی از نمایندگی‌های سایپا در کرمان مراجعه می‌کند که متاسفانه با برخورد ناشایست یکی از پرسنل مواجه می‌شود. این شهروند پس از این برخورد، شکایتی را مطرح کرد که موضوع در اسرع وقت پیگیری و با
محرز شدن آن، مجوز نمایندگی به دلیل عدم تکریم مشتریان تعلیق شد.

تکریم مشتریان محترم همواره مورد تاکید مدیرعامل گروه سایپا و سرلوحه وظایف و خط‌‌مشی تمامی‌مدیران، کارکنان و نمایندگی‌های گروه خودروسازی سایپا بوده و عدم رعایت آن به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی و اغماض نیست.

> تعلیق صوری و دو ـ سه روزه است یا همیشگی؟!
آن گونه که رئیس آن نمایندگی گفته بود تعلیقی هم اگر در میان باشد دو ـ سه روزه و صوری است اما خودروساز مدعی است:« تکریم مشتریان محترم همواره مورد تاکید و سرلوحه وظایف و خط‌‌مشی تمامی‌مدیران، کارکنان و نمایندگی‌های گروه خودروسازی سایپا بوده و عدم رعایت آن به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی و اغماض نیست.» حال باید دید این تعلیق همراه با دلجویی باعث جلوگیری از تکرار چنین حوادث تلخی خواهد شد یا شروعی بر یک رویه ی بی پایان است.
در ماه‌های اخیر، گرانی خودرو، بی کیفیتی تولیدات داخل، عدم پایبندی به تعهدات و سردواندن مشتری از موضوعاتی است که گویی تمامی‌ندارد و به داستان هزار و یک شب تبدیل شده است؛ داستانی که ریشه اش انحصاری بودن تولیدات توسط دو خودرو ساز بزرگ و همیشه زیان ده است.