پاسخ جالب وزیر ارتباطات به ادعای رسانه ملی

آفتاب یزد- گروه شبکه: تغییر ناگهانی آرای برنامه «برنده باش» نسبت به برنامه نود در جشنواره جام‌جم، سوژه رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی شد و باعث شد وزیر ارتباطات هم به درخواست مردم وارد این ماجرا شود.
با بالا گرفتن ماجرا، دبیر جشنواره جام‌جم اعلام کرد که از ساعت 24 جمعه شب و بعد از اعتراض برخی از کاربران به پیامک‌های دریافتی آنها که نشان می‌داد به برنده باش رای داده‌اند، رای گیری متوقف شده و بعد از بررسی کامل موضوع، نتیجه منعکس خواهد شد.
از طرفی آذری جهرمی وزیر ارتباطات با انتشار دو آمار در صفحات اجتماعی خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و ساعات و تعداد آرای جابجا شده را منتشر کرد. او در آمار نخست خود برخلاف دبیر جشنواره گفت که جابجایی رای تا ساعت 4 صبح روز شنبه ادامه داشته و در ساعت 24 متوقف نشده است. آذری همچنین در دومین آمار خود گفت که این جابجایی در سه روز متوالی صورت گرفته است!
اما صدا و سیما در اقدامی پیشگیرانه اعلام کرد شرکتی که این تقلب گسترده را انجام داده یکی از شرکت‌های وابسته و مجوزدار وزارت ارتباطات بوده که همین امر باعث واکنش وزیر ارتباطات شد. ‌‎آذری جهرمی با هشتگ شفاف‌سازی در توئیتی نوشت: «شرکتهای ارزش افزوده و USSD مجوزی از وزارت ICT ندارند و فعالیت آنها مطابق قانون تجارت است، اگر آنگونه که در بخشهای خبری دیشب سیما طرح شد، فعالیت آنهاباید بااخذ مجوز ازوزارت ICT باشد، مطابق مصوبه ۱۹۲ کمیسیون تنظیم مقررات، تبلیغ یا فعالیت آنها سریعا در صداوسیما متوقف گردد.»