واردات موبایل در قالب کالای ملوانی آزاد شد

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: واردات ۱۰۰ قلم کالا از جمله گوشی تلفن همراه و تبلت در قالب کالای همراه ملوان به کشور آزاد شد. به گزارش ایرنا، عبدالله حاجیانی در جمع خبرنگاران افزود: پیش از این واردات این کالاها ممنوع بود که براساس اعلام هیئت دولت، ممنوعیت واردات ۱۰۰ قلم از مجموع هزار و ۳۰۹ قلم وزارت صمت برطرف شده است. وی بیان کرد: با آزاد شدن واردات این ۱۰۰ قلم کالا در قالب کالای همراه ملوان ظرفیت خوبی برای استان بوشهر ایجاد شده که از جمله آنها می‌توان به واردات گوشی تلفن همراه، تبلت، لوازم یدکی خودرو، لوازم و ماشین آلات کشارزی اشاره کرد.
حاجیانی یادآور شد: این فرصت خوبی برای ملوانان بوشهری است تا از معافیت‌های ملوانی ۱۵۰ میلیون ریالی خود در هر سفر استفاده کنند. وی اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور در شرایط تحریم است، این ظرفیتی برای استان بوشهر است تا کالاهای مورد نیاز استان و حتی کشور را از همین طریق وارد کند.
حاجیانی یادآور شد: دستورات خوبی نیز در این ارتباط توسط استاندار بوشهر ابلاغ شده که باید اطلاع‌رسانی به جامعه هدف صورت گیرد.
خاطر نشان می‌شود بانک مرکزی از مخالفان صددرصد آزاد سازی واردات کالا به روش ملوانی است و آن را باعث افزایش نرخ ارز می‌داند. همچنین برخی کارشناسان واردات کالا بدون انتقال ارز را عامل این مهم می‌دانند.