سرلیستی یک زن تحول است اما ...

اسماعیل گرامی‌مقدم‪-‬ این که یک زن در انتخابات اسفندماه مجلس سر لیست اصلاح طلبان شود به نوعی خودش یک تحول است و دارای جذابیت . اما اینکه ناامیدی مردم از اصلاح طلبان با این اتفاق برطرف شود اینگونه نیست. البته این دلسردی فعلی فقط از اصلاح طلبان نیست.
با این حال معتقدم در انتخابات بعدی هم نکته ای که اصلاح طلبان باید بیش از هرچیز برآن تاکید داشته باشند بحث فیلترهاست، اگر اصلاح طلبان بتوانند چاره ای برای آن بیندیشند و چهره های برتر آن ها تایید صلاحیت شوند قطعا گام موثری در چارچوب دموکراسی برداشته شده است. با رفع این موضوع و وجود یک رقابت و اینکه دست مردم در انتخابات محدود نباشد، هر نتیجه ای که در انتخابات حاصل شود اصلاح طلبان برنده هستند چرا که رقابت، به وجود آمده است و این یک اتفاق بسیار بزرگ و فرخنده محسوب می‌شود.
به هر روی اینکه سرلیست اصلاح طلبان را بخواهیم یک خانم یا یک جوان بگذاریم هم اتفاق خوبی است اما به شرطی که بنیان ها و اهداف این کار مشخص باشد. به این معنا که باید دید چه فردی شایسته سرلیستی است و تا چه میزان مقبولیت دارد و آن کسی که می‌خواهد سرلیست باشد چه کارنامه مثبتی در جهت برآورده شدن مطالبات مردمی‌برداشته است؟
امروز مردم به دنبال کسانی خواهند رفت که مطالبات آن ها را پیگیری کنند، برای مطالبات آن ها هزینه پرداخت کرده و حاضر شده باشند از منافع شخصی خود عبور کنند و دست پاک باشند
و گرنه اینکه صرفا ما یک زن را سر لیست اصلاح طلبان قرار دهیم به نظر نمی‌آید مجذوبیت و مقبولیت لازم را داشته و اعتماد مردم را برگرداند هرچند می‌تواند یک تحول نسبی قلمداد شود، اما آن چیزی که مردم می‌خواهند صداقت، دلسوزی، پاکدستی و هزینه دادن برای مطالبان آن هاست؛ مطالبات آن ها که برگرفته از نیازها و خواست‌های روزمره زندگی شان در ابعاد مخلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد.