ضد حال به شاخ‌های اینستاگرام

آفتاب یزد – گروه شبکه: اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی است که کاربران زیادی از طریق آن با دوستان خود ارتباط برقرار کرده و تصاویری از لحظات مختلف زندگی خود را با سایر اعضای این شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. از آنجایی که این شبکه امکان دیده شدن را به فرد می‌دهد باعث شده، بسیاری در این فضا دیده شوند و از این رهگذر به درآمدهای بالایی دست یابند. اما شرط اینفلوئنسر یا به قول معروف شاخ مجازی شدن، این است که فرد کار خارق العاده یا جالب توجهی انجام دهد و به دنبال آن تعداد لایک‌های صفحه‌اش بالا رود. از همین رو برای این افراد، تعداد افرادی که آنها را لایک می‌کنند از اهمیت به سزایی برخوردار است. آنقدر مهم که بعضی از این شاخ‌های مجازی برای اینکه بگویند صفحه‌شان بازدید‌کننده زیادی دارد، برای خود لایک می‌خرند!
حالا به نظر می‌رسد که با سیاستی که اینستاگرام در پیش گرفته، اینفلوئنسرها که اغلبشان بدون آنکه هنری برای عرضه کردن داشته باشند اما در این فضا دیده شده‌اند، با مشکلات بسیاری روبه رو شوند چرا که از مدتها پیش اینستاگرام اعلام کرده بود که قصد دارد تعداد لایک‌ها را از صفحه‌های مختلف این اپلیکیشن حذف کند. به تازگی نیز آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام از ناپدید شدن لایک‌ها در این شبکه اجتماعی از هفته آینده خبر داده است. هرچند این ویژگی جدید اینستاگرام در مرحله اول تنها برای کاربران آمریکایی فعال می‌شود اما با تسری پیدا کردن آن به سایر کشورها به خصوص ایران این سوال در ذهن‌ ایجاد می‌شود که شاخ‌های مجازی بعد از برداشته شدن این ویژگی چه خواهند کرد؟ به نظر می‌رسد بعد از این اتفاق یعنی برداشته شدن لایک‌ها، برای این افراد تعداد کامنت‌ها مهم باشد به همین دلیل هم است که آنها بعد از انتشار هر پستی در صفحه‌شان، از کاربران می‌خواهند که دوستانشان را تگ کنند تا از این طریق بتوانند کامنت‌های بسیاری را دریافت کنند حتی برای افرادی که برایشان کامنت می‌گذارند جایزه‌های نقدی و غیر نقدی در نظر می‌گیرند.
در این میان عده‌ای هم هستند که از اقدام جدید اینستاگرام برای حذف لایک‌ها، استقبال کرده‌اند. به باور آنها دیگر کسی بی‌دلیل در فضای مجازی دیده نمی‌شود.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:«کاش با حذف گزینه‌ لایک اینستاگرام، فالوورهای فیکم حذف می‌کردن تا یکسری عوام‌فریبی‌ها تعطیل میشد»


کاربر دیگری گفته است:«از هفته دیگه قراره لایک از اینستاگرام کم کم حذف بشه و جا داره به اونایی که با اون عدد کنار پست‌هاشون عشق بازی میکردن تسلیت بگم»
دیگری نوشت:«اگر واقعیت داشته باشه و اینستاگرام نمایش لایک‌ها را حذف کند، شاخ‌های الکی فضای مجازی هم ناپدید می‌شوند»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد:«اینستاگرام داره لایک‌ها رو مخفی میکنه چه ضد حالی میشه برا اینفلوئنسرا»
کاربران دیگر نوشته‌ا‌ند:«کاش اینستاگرام به جای برداشتن لایک، امکان کامنت گذاشتن رو واسه ایرانی‌ها غیرفعال می‌کرد»،«کاش اینستاگرام به جای حذف تعداد لایک،تعداد فالوورها رو مخفی کنه اون موقع قیافه سلبریتی‌ها و دلقک‌های اینستا دیدنیه»، «یعنی دیگه این افراد الکی رو در فضای مجازی نمی‌بینیم کاش اینستاگرام زودتر دست به این
اقدام زده بود»