بیرونم نکردند؛ پس شاید خودم دیگر نروم!

آرمــــان ملــي- مطهـره شفيعــي: حسن رحيم‌پور ازغدي آنقدر انتظار کشيد تا او را از شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيرون کنند اما نکردند تا خودش اعلام کرد شايد ديگر به جلسات اين شورا نرود! آخرين تلاش هم انتشار شايعه درگيري لفظي رئيس‌جمهور با او در شوراي عالي انقلاب فرهنگي بود. اداره کل روابط عمومي و امور بين‌الملل دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي طي اطلاعيه‌اي خبر منتشر شده در خصوص مشاجره در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي را فاقد اعتبار خواند. نسيم 30 آبان نوشت؛ رحيم‌پور ازغدي در مراسم رسالت دانشگاهيان در گام دوم انقلاب در دانشکده فني شهيد منتظري با بيان اينکه در 40 سال گذشته چوب اعتماد بيجا به دشمنان را خورده‌ايم، اظهار کرد: برجام و سند 2030 بر خلاف قانون اساسي و بدون اينکه در مجلس و شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح شود، اجرا شد و طي 6 سال گذشته بيشترين قراردادها را با دشمن بعد از انقلاب اسلامي امضا کرده‌ايم. احتمالا ديگر در شوراي عالي انقلاب فرهنگي حضور پيدا نکنم. نسيم تيتر اظهارات او را «استعفاي رحيم‌پور از شوراي انقلاب فرهنگي؟» منتشر کرد! نبايد فراموش کرد در سال 89 که احمدي‌نژاد رئيس شوراي انقلاب فرهنگي بود جهان‌نيوز نوشت: حسن رحيم‌پور(ازغدي) در جلسه اخير شوراي عالي انقلاب فرهنگي خبر تقديم استعفاي خود را اعلام كرده‌است.
تکذيب ادعاي يک درگيري
روزهاي آخر آبان بود که دلواپسان پرونده جديدي باز کردند و باز هم هدف آنها ماهي گرفتن از آب گل‌آلود بود. دلواپسان استراتژي نخ‌نما شده‌اي دارند چنانکه هرگاه منافع آنها در هياهو و برهم خوردن نظم کشور باشد از شادي در پوست خود نمي‌گنجند و در همين راستا وقتي آرامش در حال نزديک شدن باشد با سوژه‌اي تازه سعي در مسدود کردن مسير آرامش و يکدلي مي‌کنند مانند 29 آبان که خبر آرام شدن شهرها به تدريج در حال انتشار بود اما اين وضعيت براي دلواپسان اصولگرا خوشايند نبود. پس مدعي تنش در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي شدند که رياست آن بر عهده رئيس‌جمهور است. هدف آنها هم واضح بود چرا که در مرحله اول دولت را در موضوع گران شدن قيمت بنزين عامل فشار به مردم معرفي کردند که در عالم واقعيت اين ادعا صحت نداشت و پس از آن هم با ادعاي جديد درصدد القاي عصبانيت روحاني برآمدند. ماجرا چنين بود که در 29 آبان فارس، جهان‌نيوز و برخي ديگر از سايت‌هاي دلواپس نوشتند: «عضو هيأت رئيسه کميسيون آموزش مجلس از مشاجره لفظي حسن روحاني و حسن رحيم‌پور ازغدي در نشست شب گذشته شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره بنزين خبر داد. حجت‌الاسلام عليرضا سليمي گفت: آقاي رحيم‌پور از رئيس‌جمهور که رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي هم محسوب مي‌شود، سؤال کرده است که با توجه به گران کردن بنزين از سوي دولت و ايجاد التهاب در کشور، رئيس‌جمهور کمي در اين باره توضيح دهد. پس از اين اظهارنظر آقاي رحيم‌پور و درخواست براي پاسخگويي رئيس‌جمهور، مباحث تندي مطرح مي‌شود که بعد از جدل تند صورت گرفته، حسن روحاني جلسه اين شورا را ترک کرد». اين ادعا از سوي افرادي که به رفتارهاي ازغدي آشنا بودند چندان جدي گرفته نشد و تکذيب شد. ديروز هم پيرو انتشار خبري مبني بر مشاجره در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي اداره کل روابط عمومي و امور بين‌الملل دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي طي اطلاعيه‌اي اعلام کرد که خبر مذکور فاقد اعتبار بوده و تأکيد کرد که جايگاه اطلاع‌رساني و سخنگويي شوراي عالي انقلاب فرهنگي بر عهده دبير اين شوراست. در اين اطلاعيه با ذکر اين نکته که در جلسات شورا و ارائه مباحث کارشناسي؛ آرا و ديدگاه‌هاي متفاوت وجود دارد تأکيد شده است که رسانه‌ها با انتشار اخبار وحدت‌آفرين و اميدبخش، توان فکري کشور را در مسير رشد و پيشرفت، هدايت کنند.
مروري بر ادعاهاي ازغدي عليه دولت


ازغدي پيش از اين هم در جلسات شوراي عالي انقلاب فرهنگي سبب تنش شده بود چنانکه پيش از انتخابات رياست جمهوري 96 که اعتراض اصولگرايان به سند 2030 با هدف تخريب روحاني کليد خورد، ازغدي مدعي شده بود که «دولت در حال اجراي سند غربي 2030 است. او گفته بود که طبق سند 2030 مستشاران خارجي بايد به آموزش و پرورش ايران نظارت کنند. پس از آن منتقدان روحاني و دولت را متهم به خيانت کردند. با وجود اينکه دولت بار‌ها توضيح داد که اين سند را با ملاحظات ملي امضا کرده است و دغدغه‌هاي منتقدان در آن ديده شده است، اما پيش از انتخابات بود و منتقدان استدلال‌ها را قبول نداشتند. به هر حال سند 2030 به طور کامل کنار گذاشته شد.» اوايل سال گذشته هم «ايسنا» نوشت: رحيم‌پور ازغدي درباره مواضع رئيس‌جمهوردر حوزه علم انساني گفته است: «امروز ديدم ايشان اعلام کرده است که ما کلا مخالف بوديم و هستيم و خواهيم بود و مقامات عالي... يعني داري به رهبري طعنه مي‌زني؟ تو خودت رئيس شوراي انقلاب فرهنگي هستي چرا هر جا يک جوري حرف مي‌زني؟ ايشان در مورد علوم انساني چند تا جوک گفت و مسخره کرد. من از ايشان پرسيدم شما اصلا نظريات جديد علوم انساني را خواندي، بلدي؟ علوم انساني اصلا شرقي و غربي نيست و کاملا امري است فرهنگي و بستگي به فرهنگ جامعه دارد و هر پسوندي مي‌پذيرد. من حدس مي‌زنم چهار پنج تا بچه دور و برش هستند اينها را مي‌نويسند و دستش مي‌دهند ايشان هم بايد سخنراني کند وقت کم دارد و مي‌گويد همين طور از اين طرف و آن طرف مطلب برسانيد.» بهمن ماه سال گذشته هم بيانيه‌اي از سوي دفتر ازغدي منتشر شد و رسانه‌ها به ويژه رسانه‌هاي دولتي متهم به تروريسم شدند. در بخشي از اين بيانيه آمده بود: «عمليات ترور شخصيت، به ويژه از نوع «تروريزم دولتي» با بودجه بيت‌المال و در چند رسانه و خبرگزاري وابسته، عليه پروژه فرهنگي جناب رحيم‌پور وارد مرحله جديدي شده ‌است که بي‌ارتباط با توطئه ديگري که در آينده، اطلاعاتي از آن در اختيار عموم قرار خواهد گرفت و از سوي مافياي خاص، هدايت مي‌شود، نيست»‌و...
خواب بيرون کردن تعبير نشد!
ارديبهشت سال جاري بود که رحيم‌پور ازغدي نشان داد تلاش‌هايش بي‌نتيجه است و آخرين تلاش را کرد. چنانکه در پاسخ به سؤال ديگري گفت: «عملکرد من در شورا به گونه‌اي بوده که مي‌خواهند من را بيرون کنند! خيلي از اعضاي شورا معترض و منتقد هستند و به صورت مختلف اين را بيان کردند. حرف اين است که رؤساي جمهور مخصوصا آقاي روحاني چرا بخش مهمي از مصوبات شورا را امضا يا ابلاغ نمي‌کنند، يا اينکه چرا ابلاغ مي‌کنند و اجرا نمي‌کنند؟ يا اينکه چرا بسياري از جلسات شورا تعطيل است؟ و اينکه چرا يکسري مصوبات که اساسا نه مصوبات مجلس است و نه شورا و دستوراتي است که غربي‌ها مي‌دهند مانند سند 2030، بر خلاف قانون اساسي مستقيم در دولت تصويب و اجرا مي‌شود».