تلویزیون یک دهم وقتی که برای دوغ عالیس می‌گذارد به انتخابات اختصاص دهد!

مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز در سومین کنگره مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با اشاره به موضوع این کنگره «انتخابات رقابتی-مجلس کارآمد و مقتدر» اظهار کرد: چه شده است که در چله‌نشینی انقلاب و در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فضا به گونه‌ای است که از ما می‌پرسند برای چه باید در انتخابات شرکت کنیم و چرا رای بدهیم؟! و عطای آن را به لقایش بخشیده و اصلاً وارد صحنه نشوند؛ حتی علیرغم تاکید شورای عالی اصلاحات به افراد مختلف، که از آنها درخواست کردند در انتخابات نام‌نویسی کنند، این افراد نیامدند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سختگیری‌هایی که برای برگزاری کنگره حزب مجمع فرهنگیان انجام شد، گفت: چه اتفاقی افتاده است که فرهنگیان در برگزاری یک همایش دچار مشکل می‌شوند ما ۲۷۰ حزب داریم و شاید چند سال دیگر افتخار کنیم که ۲۷۰۰ حزب داریم اما کدام از آنها می‌توانند راه‌حلی که راهگشای مشکلات کشور باشد ارائه بدهند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مجلس مهمترین رکن تصمیم‌گیری در کشور است که در میان سه قوه اصلی قاعده را تشکیل می‌دهند و دو قوه دیگر روی آن بنا نهاده شده‌اند، گفت که مجلس وظیفه قانون‌گذاری برای همه نهادها و جامعه را انجام می‌دهد و تنها مرجع قانون‌گذاری است.
انصاری با اشاره به سخن امام(ره) که مجلس مرکز همه قانون‌ها و قدرت‌ها است، گفت: آیا اکنون می‌توان گفت که مجلس مرکز همه قانون‌ها و قدرت‌ها است؟ آیا این اصل قانون اساسی در عمل جریان دارد؟ اگر جریان داشته و دارد پس این مشکلات مختلف در عرصه‌های اقتصاد، بین‌الملل، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی چیست؟! آیا مشکل از ناتوانی در قانون‌گذاری است یا در اجازه نیافتن اجرای قوانین؟ آیا مشکل از اساس تحقیق و تفحص است یا اینکه میدان به انجام تحقیق و تفحص داده نشده است؟ انصاری با بیان اینکه در این فضای سرد انتخاباتی ای کاش صدا و سیما یک دهم سهم تبلیغات دوغ عالیس را به انتخابات اختصاص می‌داد، گفت: دو ماه به انتخابات مانده است و شبکه‌ ملی داریم که شبانه روز از پول این ملت تغذیه می‌کند و سی و چند شبکه استانی و شهرستانی داریم چه میزان از انتخابات در صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی مطرح است؟ چرا میزگردهای جدی برای نقد عملکرد مجلس برگزار نمی‌شود چرا از دبیران احزاب برای نقد مجلس دعوت نمی‌شود.
به گزارش ایلنا، انصاری با بیان اینکه ما به آرمان‌های امام و انقلاب شهیدان اعتقاد داریم و تجربه عملی آن نشان داده است که هر کجا مورد اعتماد واقع شدیم موفق بوده‌ایم، گفت: در مجلس اول همه جریان‌ها در آن حضور داشتند و به گفته کارشناسان بهترین مجلس بعد از انقلاب بود. وی تاکید کرد: امروز باید مجلس دهم نسبت به مجلس اول حداقل ده برابر از نظر اقتدار، قانون‌گذاری و قدرت جلوتر می‌بود اما امروز خود مجلسیان می‌گویند شباهتی بین مجلس دهم و مجلس اول و حتی چند دوره بعد از آن نیست. وی بابیان اینکه زنان و مردان فرهیخته زیادی در مجلس دهم هستند، بیان کرد: چرا ساختار به سمت و سویی رفته است که مردم مجلس را در راس امور نمی‌دانند؟ چرا که اگر در راس امور بود باید نقش آن در زندگی شان دیده می‌شد و باید درد مردم از آنجا درمان می‌شد؛
از تریبون مجلس باید مصوبات و تصمیمات گفته و ابلاغ شود؛ تحقیق و تفحص‌ها انجام شود و نتایجی به بار بنشیند که گره از کار و زندگی مردم باز شود، چرا در این نقطه نیستیم؟