۵۰میلیون حقوق می‌گیرند و می‌گویند پولی نیست

احمد توکلی از چهره‌های سرشناس فضای سیاسی ایران در گفتگویی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی، طبقه‌های فرودست ارزش پیدا کردند. به طوری‌که فرصت حرف زدن داشتند و بر خلاف گذشته گوشی برای شنیدن‌ حرف‌های‌شان. اگر به ترکیب کابینه اول انقلاب نگاهی بیاندازید،‌ افرادی از خودِ‌ مردم را می‌بینید که دولتی شدند و اساسا کار دست مردم افتاد. چنین حالتی، تغییر منزلت و تغییر منزلت، تغییر برخورداری می‌آورد. همچنین مردم در انقلاب فهمیدند می‌شود با دست خالی به جنگ زورگویی که سلاح دارد، رفت. در آن شرایط جنگ تحمیلی شروع شد که در نهایت مردم با دست خالی پیروز شدند.
در واقع آن پیروزی محصول تغییری بود که انقلاب در مردم ایجاد کرد. در مقابل مردم هم از کیان وطن و تمامیت ارزی کشور به طور جانانه‌ای دفاع کردند. همچنین می‌توان گفت آدم‌ها بعد از انقلاب تغییر کردند. انقلاب، ایرانی‌ها را مردمی مطالبه‌گر و نسبت به دشمن پرخاش‌جو کرد که زیر بار حرف زور نمی‌روند. به گزارش اعتمادآنلاین، او در بخش دیگری از سخنانش گفت: همیشه باید این مساله را مورد توجعه قرار بدهیم که مردم باید خوب زندگی کنند.
مردم زمانی تغییر می‌کنند که ببینند مسئولان به فکرشان نیستند. مثلا مدیری ۵۰ میلیون حقوق می‌گیرد و می‌گوید ۵۰ میلیون که پولی نیست! این آقا وقتی می‌خواهد برای بودجه عمومی نظر بدهد و تصمیم بگیرد، برای ۵۰۰ هزار تومان نظر می‌دهد. آیا می‌توان به تصمیمش اعتماد کرد؟ قطعا، نه.