انتقال جسد قاضی منصوری به ایران!

آرمان ملي: 30 خرداد بود که خبر رسيد غلامرضا منصوري در روماني فوت کرده است؛ ماجرا چنين بود که در ابتدا اعلام شد قاضي منصوري با پرت کردن خودش از پنجره اتاق هتلي که در آن اقامت داشت خودکشي کرده است اما کمي بعد گمانه کشته شدن منصوري پررنگ شد. 31 خرداد وکيل مدافع قاضي منصوري با بيان اينکه من و خانواده ايشان معتقديم که قاضي منصوري آدمي نبود که قصد خودکشي داشته باشد، گفت: «يکي ديگر از دلايلي که قاضي منصوري اصرار داشت به ايران بازگردد دلايل خوبي بود که براي دفاع از خود داشت و معتقد بود اتهام دريافت رشوه به ايشان وارد نيست.» قاضي منصوري متهم به اخذ رشوه 500هزار يورويي از يکي ديگر از متهمان اين پرونده قطور فساد مالي در دادگاه بود و برخي عنوان کردند که منصوري به دليل اتهامات وارده به خودش قصد بازگشت به کشور ندارد که منصوري با انتشار فيلم کوتاهي از خود اطمينان داد که قصد بازگشت به کشور را دارد. زمان تقريبا زيادي که از انتشار خبر مرگ منصوري مي‌گذشت اين سوال مطرح شد که چرا عکسي از جسد او منتشر نمي‌شود و در شبکه‌هاي اجتماعي اين موضوع به بحث گذاشته و اين سوالات مطرح شد که آيا پرت شدن از پنج طبقه موجب انهدام جسد مي‌شود؟ دست و پاي جنازه پس کجاست؟ تا اينکه ديروز جسد غلامرضا منصوري به ايران منتقل شد.
انتقال جسد منصوري به ايران
روز گذشته برخي اخبار دريافت شده از انتقال جسد غلامرضا منصوري قاضي پيشين دستگاه قضايي از روماني به کشور حکايت داشت. نورنيوز نوشت: «بنابر اين اخبار، پليس روماني گرچه همراه جسد منصوري 29 صفحه گزارش شرح ماجرا را ارسال کرده اما همچنان از تحويل تصاوير مربوط به دوربين‌هاي مداربسته هتل محل اقامت مقتول امتناع مي‌کند که همين امر موجب تقويت شبهات طرح‌شده پيرامون اين پرونده شده است.» دادسراي عمومي و انقلاب تهران هم در رابطه با انتقال جسد قاضي منصوري به کشور اعلام کرد: صبح چهارشنبه جسد قاضي غلامرضا منصوري متهم رديف نهم مرتبط با پرونده معاون اجرايي سابق حوزه رياست قوه قضائيه به کشور منتقل شد. جسد نامبرده پس از انجام تشريفات قانوني و انتقال از کشور روماني به ترکيه و سپس از طريق فرودگاه امام خميني (ره) وارد کشور شد؛ که بلافاصله با دستور معاون دادستان تهران جهت تشخيص هويت به پزشکي قانوني منتقل گرديد. در گزارش پزشکي قانوني آمده است: با معاينه دقيق جسد و تصويربرداري و اقدامات پزشکي و تشخيصي صورت پذيرفته مشخص شد اولا بر اساس ظواهر، جسد متعلق به آقاي غلامرضا منصوري است، ثانيا بررسي‌ها حاکي است که از مکان بلندي سقوط نموده است چرا که شکستگي در سر و صورت و تنه (کتف راست و چپ و استخوان‌هاي صورت) با تصويربرداري روئيت شد. در ادامه نمونه‌هاي سم‌شناسي و آسيب‌شناسي اخذ گرديد و جهت احراز هويت علمي نمونه DNA از جسد اخذ تا با حضور اولياءدم تطبيق‌نمايي شود. لذا علت اصلي فوت پس از نتيجه آزمايشات اعلام خواهد شد.
ابهام در زنده يا مرده بودن منصوري


برادر غلامرضا منصوري اما ديروز اظهاراتي را مطرح کرد. او در پاسخ به اين سوال که آيا جسد برادرش به کشور بازگشته يا خير بيان کرد: تاکنون چيزي به ما اعلام نکرده‌اند. وي ادامه داد: پليس بين‌الملل چند روز پيش تماسي با ما داشتند و قرار شد جلسه‌اي داشته باشيم تا همراه گروهي که از طرف پليس بين‌الملل براي بررسي موضوع به روماني مي‌رود، ما نيز برويم اما تاکنون هيچ خبري نداريم. وي با بيان اينکه زنده بودن يا مرده بودن غلامرضا منصوري براي ما مبهم است، گفت: تاکنون نه تصوير، نه مدرک و نه دي‌ان‌اي در مورد مرگ برادرم به ما ارائه نکرده‌اند. برادر غلامرضا منصوري عنوان کرد: آخرين تماس ما با برادرم ظهر روز حادثه بود و نگران امنيت خود بود و سفارت نيز او را پذيرش نکرد.