واقعیت را درباره شرایط دولت به مردم بگویید

آرمان ملي: رئيس‌جمهور گفت: رئيس‌جمهور با اشاره به تبليغات رسانه‌هاي فارسي‌زبان بيگانه در ايام کرونا عليه کشورمان گفت: کرونا براي مردم ما روشن کرد که اين رسانه‌ها چقدر بي‌اعتبار هستند. اين از نکات مهمي بود که مردم به رسانه ملي اعتماد کنند و به رسانه‌هاي بيگانه به ترديد بنگرند. حسن روحاني عصر ديروز در نشست مديران ارشد رسانه ملي با اشاره به اظهارات مديران اين سازمان افزود: فلسفه اين جلسه عمدتا براي تشکر از صدا و سيما است که از پايان بهمن تا امروز براي اين که کشور به خوبي اداره شود، با همه توان و قدرت در صحنه بوده است تا مردم اطلاعات لازم را داشته باشند و به يک بيان رسانه واقعا به صورت رسانه ملي ظهور و نمود بيشتري پيدا کرد.
اهم صحبت‌هاي روحاني از اين قرار است:
در داستان کرونا ايران، قابل مقايسه با کشورهاي منطقه بود با کشورهاي اروپايي و آمريکايي، آفريقايي و جاهاي ديگر و بي‌ترديد نظام جمهوري اسلامي ايران، و ملت ايران در اين حادثه و موضوع مهم فراگير و بين‌المللي، درخشيدند. ما نمي‌توانيم بگوييم کم و کسري بيشتري از کشورهاي ديگر داشتيم. در بعضي از جاها، حتما توفيق بيشتر داشتيم در بعضي از جاها مشابه کشورهاي ديگر بوديم.
ما در هر دو موج، هم در موج اول که از اواخر بهمن شروع شد و هم در اواخر خردادماه که با موج دوم مواجه شديم، مشابه اين در کشورهاي ديگر هم بوده و هست و آنها هم، هم موج اول و موج دوم را داشتند. اتفاقا رسانه‌هاي فارسي‌زبان بيگانه معاند چند هفته‌اي بود که در اوايل موج دوم مي‌گفتند که اين ناکارآمدي نظام ايران است و مي‌بايست تعطيلات را يک ماه ديگر ادامه مي‌داد و کار را زود آغاز کرد و اگر تعطيلات را ادامه مي‌دادند، موج دوم نداشتند.


واقعيات رسانه‌هاي بيگانه را بي‌اعتبار کرد
همه کشورهايي که اين حرف را مي‌زدند خودشان بعد از يک ماه همه با موج دوم مواجه شدند. رسوايي اين رسانه‌ها و تبليغات بيگانه نشان داده شد. واقعيت‌هاي مشهودي که امروز وجود دارد، براي مردم روشن کرد که اين رسانه‌ها چقدر بي‌اعتبار هستند و اين يکي از نکات مهم بود که مردم به رسانه ملي اعتماد کنند و نسبت به رسانه‌هاي بيگانه با ترديد بنگرند و اين واقعيتي است که مردم در زندگي خودشان به‌خوبي مشاهده مي‌کنند.
(با اشاره به افزايش مصرف برق در تابستان امسال)در بخش آب و برق اگر شرايط ما شرايط قبل بود همين تابستان نمي‌توانستيم برق مردم را تامين کنيم و حتما دچار ساعت‌ها خاموشي مي‌شديم. ما 16هزار مگاوات برق در اين هفت سال اضافه کرديم و همين باعث شد که ما توانستيم افزايش مصرف را تحمل کنيم.
صداوسيما آنچه در هفت سال شده را مقايسه کند
در دولت‌هاي قبلي هم هر سال برق را اضافه مي‌کردند ولي صداوسيما آنچه در اين هفت سال شده را با دولت‌هاي ديگر مقايسه کند و اين مقايسه درس‌آموز خواهد بود...
ادامه در صفحه 9