محاصره یمن سالانه جان 100 هزار نوزاد را می‌گیرد

سرویس خارجی-شاید جنایتی که ائتلاف سعودی و امارات با حمایت‌های مستقیم و غیر مستقیم آمریکا در یمن مرتکب شده را نمی‌توان با هیچ جنایت دیگری مقایسه کرد. چرا که در عصر جهانی شدن و ارتباطات و در مقابل انظار جامعه جهانی اقدام به قتل عام وحشیانه مردم و کودکان یمن می‌کند. سازمان‌های حقوق بشر نیز با سکوت یا صدور بیانیه‌های نمایشی و بی‌خاصیت از کنار این جنایت‌ها به راحتی آب خوردن عبور می‌کنند و آل‌سعود را در تشدید جنایت‌های خود در یمن تشویق می‌کنند. قربانی شدن نوزادان در جنگ 6 ساله یمن یکی از دردناک‌ترین قسمت‌های این جنایت‌هاست.
«نجیب القباطی» معاون وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن در همین ارتباط اعلام کرده، به دلیل جنگ یمن و محاصره این کشور سالانه 100هزار نوزاد تازه متولد شده یعنی هر 2 ساعت، شش کودک فوت می‌کنند. القباطی به شبکه «المسیره» گفته، ائتلاف سعودی شش سال است که مانع ورود تجهیزات پزشکی پیشرفته به یمن می‎شود و صنعا به دلیل محاصره و جنگ قادر به استخدام کادر پزشکی جدید نیست.
محاصره از همان دوران جنینی!
طبق گزارش فارس، وی این را هم گفته که، محاصره، کودکان یمنی را از همان دوره جنینی در شکم مادر هدف می‌گیرد و سوء تغذیه در میان مادران باردار در حال افزایش است. القباطی افزود، دوقلوهای به هم چسبیده‌ تازه متولد شده در بیمارستان «سبعین» صنعا نیازمند انتقال فوری به خارج برای اجرای عمل جدا‌سازی در یک مرکز تخصصی هستند و بسته بودن فرودگاه صنعا مانعی در برابر این امر است...به دلیل محاصره و جنگ قادر به جدا‌سازی این دوقلوها یا انجام اقدام پزشکی سابق نیستیم.


وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن هم ادامه بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعا را برای نیازمندان این کشور «خطرناک» دانست و از سازمان ملل خواست برای نجات جان بیماران یمنی پروازی را از طریق این فرودگاه تدارک ببیند.
«طه المتوکل» شنبه‌شب نیز از سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های مربوط به مسائل انسانی و سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی و یونیسف خواست با ارسال هواپیمایی جان دوقلو‌های «السیامی» را که وضعیت بحرانی دارند، نجات دهند.
او گفت که این دوقلوها روز پنجشنبه در بیمارستان «السبعین» صنعا به دنیا آمده‌اند و وضعیت اضطراری آنها اقتضا می‌کند که برای درمان به خارج از یمن منتقل شوند.
«طه المتوکل» محاصره چند ساله ائتلاف علیه یمن و بسته ماندن فرودگاه صنعا بر اثر این محاصره را محکوم کرد و گفت: «ممانعت از پروازها در این فرودگاه و بسته شدن آن بر روی ده‌ها هزار کودک یمنی که به بیماری‌‌های مزمن مبتلا شده و ناتوان از سفر به خارج کشور هستند، باعث شده است که از سال ۲۰۱۶ (محاصره فرودگاه) تا به امروز هزاران نفر از آنها جان خود را از دست بدهند».
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب: پرستار فرشته رحمت بیمار است/ مسئولان استخدام پرستاران را جدی بگیرند مقابله کاغذی دولت با گرانی دستوراتی که در حد دستور باقی مانده است احمقانه و احمقانه‌تر!(یادداشت روز) اخبار ویژه محاصره یمن سالانه جان 100 هزار نوزاد را می‌گیرد دولت به جای تقویت اقتصاد، مردم را به تماشای برجام دعوت می‌کند تقدیر وزیر بهداشت از خدمات کرونایی بیمارستان مسیح دانشوری روزنامه صهیونیستی: بایدن درباره برجام با اسرائیل هماهنگ است تجدید بیعت حوزویان با رهبری عظیم‌الشأن انقلاب و محکومیت گستاخی‌های دشمن‌پسند مرگ قناری‌ها (نگاه) قالیباف: بند به بند لایحه بودجه را با اصلاحات اساسی بررسی می‌کنیم دولت برای اجرای سند 2030 بودجه تعیین کرد نمایندگان با رأی قاطع رد کردند سپردن گردشگری سلامت به آژانس‌های مسافرتی یعنی بازگشت دلال‌ها و واسطه‌‌ها مدعیان اصلاحات برای تحمیل FATF دست به دامان کرونا شدند! مقابله کاغذی دولت با گرانی دستوراتی که در حد دستور باقی مانده است مقابله کاغذی دولت با گرانی دستوراتی که در حد دستور باقی مانده است