روزنامه صهیونیستی: بایدن درباره برجام با اسرائیل هماهنگ است

سرویس سیاسی- روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت از هماهنگی‌های پشت پرده مقامات اسرائیل با بایدن در مورد ایران خبر داد.
این روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت: در جریان مذاکرات اولیه‌ای که اخیراً بین مقامات اسرائیلی و آمریکا انجام شده، اسرائیلی‌ها وعده داده‌اند که به صورت علنی با بایدن و اهداف تیمش برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران مخالفت نخواهند کرد.
یدیعوت آحارونوت در ادامه نوشت: با این حال مقامات اسرائیلی به دولت جدید آمریکا توصیه خواهند کرد که به برجام که دونالد ترامپ از آن خارج شد بازنگردد و به دنبال یک توافق جدید باشد.
این روزنامه صهیونیستی تصریح کرد: همچنین اسرائیل خواهان توافق جدیدی است که فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در خاورمیانه را محدود کند.


در روزهای گذشته الیوت آبرامز، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ با روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» گفت: «ما فکر می‌کنیم برجام، توافقی به شدت معیوب بود. نظرمان با نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو درباره این توافق یکی است».
فضاسازی دروغین بزک‌کنندگان برجام
برخلاف فضاسازی بزک‌کنندگان برجام، اسرائیل هیچگاه با این توافق مخالف نبوده است.
در یک نمونه، روزنامه صهیونیستی هاآرتص- اردیبهشت 98- در مطلبی نوشت:«فروپاشی برجام نمی‌تواند خبر خوبی باشد، زیرا به امنیت اسرائیل ضربه خواهد زد.
برجام قید و بند قابل اطمینانی برای کنترل ایران بود که رفته رفته دارد از بین می‌رود و این به‌معنای افزایش تهدید علیه امنیت اسرائیل است».
علاوه‌بر این، گادی ایزنکوت، رئیس‌ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی-فروردین 97- در مصاحبه با هاآرتص گفته بود: «توافق هسته‌ای با ایران با همه نواقصی که دارد، اثربخش بوده و تحقق چشم‌انداز هسته‌ای ایران را برای ۱۰ تا ۱۵ سال متوقف کرده است». همچنین در فروردین 97 چهار نظامی ارشد سابق رژیم صهیونیستی (از جمله دو وزیر جنگ پیشین این رژیم) مخالفت خود را با لغو برجام اعلام کردند. شائول موفاز، بنی گانتز، دن هالوتز و موشه یعلون، در جریان یک پنل برگزار شده در کنفرانس روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، مخالفت خود را با لغو برجام ابراز داشتند. از این چهار نفر، شائول موفاز و موشه یعلون سابقا سمت وزارت جنگ را در فلسطین ‌اشغالی برعهده داشته‌اند.
در تیرماه 96و در دوسالگی برجام نیز مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی (کارمی گیلون رئیس ‌‌اسبق شین‌بت) در فارن پالیسی نوشت:«برجام برای اسرائیل یک موهبت بود».
پس از امضای برجام- تیرماه 94- برخی از مقامات ارشد دولت روحانی در کنار روزنامه‌های زنجیره‌ای و مدعیان اصلاحات مدعی شدند که مخالفان برجام در داخل کشور با آل‌سعود و اسرائیل همنوا شده‌اند! و شعار می‌دادند که «کیهان، اسرائیل، پیوندتان مبارک»! همچنین برخی دولتمردان مدعی بودند که برجام میان دشمنان ایران تفرقه ایجاد کرده است.
همصدایی بایدن
با ترامپ و نتانیاهو
جو بایدن و اعضای ارشد تیم وی در ماهها و هفته‌های اخیر چندین بار در اظهارنظری گستاخانه صراحتا اعلام کرده‌اند که برجام توافقی ناقص است و باید با مواردی همچون توان موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران تکمیل شود.
این موضع‌گیری دقیقا تکرار یاوه‌گویی‌های ترامپ و پمپئو و دیگر مقامات دولت فعلی آمریکاست.
بایدن همصدا با ترامپ و نتانیاهو و سران تروئیکای اروپا در پی تعمیم خسارت محض برجام به دیگر مولفه‌های قدرت ایران و شرطی‌سازی اقتصاد ایران با وعده نسیه لغو تحریم‌ها هستند.
در این میان جریان تحریف نیز با بزرگنمایی اثر تحریم‌ها و کوچک‌نمایی توان داخلی، در پازل دشمن بازی
می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب: پرستار فرشته رحمت بیمار است/ مسئولان استخدام پرستاران را جدی بگیرند مقابله کاغذی دولت با گرانی دستوراتی که در حد دستور باقی مانده است احمقانه و احمقانه‌تر!(یادداشت روز) اخبار ویژه محاصره یمن سالانه جان 100 هزار نوزاد را می‌گیرد دولت به جای تقویت اقتصاد، مردم را به تماشای برجام دعوت می‌کند تقدیر وزیر بهداشت از خدمات کرونایی بیمارستان مسیح دانشوری روزنامه صهیونیستی: بایدن درباره برجام با اسرائیل هماهنگ است تجدید بیعت حوزویان با رهبری عظیم‌الشأن انقلاب و محکومیت گستاخی‌های دشمن‌پسند مرگ قناری‌ها (نگاه) قالیباف: بند به بند لایحه بودجه را با اصلاحات اساسی بررسی می‌کنیم دولت برای اجرای سند 2030 بودجه تعیین کرد نمایندگان با رأی قاطع رد کردند سپردن گردشگری سلامت به آژانس‌های مسافرتی یعنی بازگشت دلال‌ها و واسطه‌‌ها مدعیان اصلاحات برای تحمیل FATF دست به دامان کرونا شدند! مقابله کاغذی دولت با گرانی دستوراتی که در حد دستور باقی مانده است مقابله کاغذی دولت با گرانی دستوراتی که در حد دستور باقی مانده است