نظارت زنان مجلس بر بلیت فروشی!

-------------
آفتاب یزد - پریسا هاشمی: باز هم زنان بودند که والیبال ایران را از محرومیت دور کردند. حضور فرمالیته و گزینشی 300زن در استادیوم، تیم‌ملی والیبال ایران را از این بند محرومیت میزبانی رها کرد، با این وجود بسیاری از زنان پشت درب‌های بسته استادیوم‌ها حسرت حضور به دل‌شان ماند. حضور گزینشی نوعی توهین به زنان است. زنانی که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و اگر قرار بر برابری بود باید 6هزار زن روی صندلی‌های استادیوم می‌نشستند و به تشویق تیم‌شان می‌پرداختند، اما فقط 300 زن برگزیده، برد شیرین تیم‌ملی‌مان را از نزدیک شاهد بودند.
**توهین یا فرصت‌دهی به زنان
حذف زنان و حضور گزینشی برخی از زنان برای بسته شدن دهان فدراسیون جهانی والیبال توهینی است که نمی‌شود به آسانی از کنار آن رد شد. اگر قرار است زنان حذف شوند، این حق قانونی آنهاست که دلیلش را بدانند. باید به جای آن که سدی دور استادیوم‌ها بکشیم، زنان را قانع کنیم تا خودشان دور آمدن به استادیوم را خط بکشند. پاک کردن صورت‌مسئله طی سال‌های گذشته زنان را رنجانده و آنها را از حق برابری‌شان محروم کرده است. حق آنهایی که نیمی از جمعیت ایران را به خود اختصاص داده‌اند و در حماسه‌آفرینی‌هایی همچون انتخابات نقش پررنگی ایفا می‌کنند، پس از گذشت از بزنگاه‌ها و گردنه‌های حساس محو می‌شوند و تا بزنگاه بعدی تریبونی ندارند تا صدایشان را به مسئولان برسانند. در حقیقت به دلیل استفاده مردان از کلمات ناشایست در استادیوم‌ها، زنان از رفتن به استادیوم محرومند. بهانه‌ای فرهنگی که زنان هر روز در کوچه و خیابان با آن روبرو هستند. زنان در کوچه و خیابان شاهد نزاع‌های مردان و فحاشی‌ آنها هستند و دیگر مثل گذشته مردان با حضور یک زن حیا نمی‌کنند، آنها بی‌پروا ناسزای‌شان را می‌گویند.


**نحوه حضور زنان در مسابقه والیبال
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور زنان در ورزشگاه آزادی در مسابقه والیبال تیم‌های ملی ایران و بلژیک گفت که از ۳۰۰ زن حاضر در ورزشگاه، تعداد کمی از طریق سایت بلیت خریده بودند و مابقی مدعوین بودند.
طیبه سیاوشی در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه حضور زنان در ورزشگاه‌ها هیچ منع قانونی ندارد، اظهار کرد: این قدم اول اتفاق خوبی بود و تلاش ما این است که امکان حضور زنان در ورزشگاه‌ها فراهم شود. قول می‌دهم که ما تلاشمان را
خواهیم کرد تا با توجه به نظر مقامات ذیصلاح راه را برای حضور زنان در ورزشگاه باز کنیم.
وی یادآور شد: من می‌دانم خانم‌هایی که امکان حضور در بازی ایران و بلژیک را پیدا نکردند، از این موضوع ناراحت هستند اما حضور تعدادی از زنان در ورزشگاه آزادی مقدمه، تجربه و «اولین» خوبی بود و من قول می‌دهم که ما تلاشمان را خواهیم کرد تا با توجه به مقامات ذی صلاح راه را برای حضور زنان در ورزشگاه باز کنیم. وزارت ورزش هم در تلاش است که این امکان را فراهم کند تا خانم‌ها نیز بتوانند از طریق سایت بلیت تهیه کنند.
سیاوشی با اشاره به حضور اجتماعی زنان و مردان در کنار یکدیگر و فضای عمومی جامعه خاطر نشان کرد: جوانان، زنان و مردان به خوبی می‌دانند که کجا می‌توانند نشاط سالم را داشته باشند و هدف و انگیزه‌شان برای ورود به ورزشگاه را درک می‌کنند. ضمن اینکه ما در سالن‌های والیبال، بسکتبال و تکواندو هیچ وقت شاهد مسئله و مشکل خاصی نبودیم و پیشینه بدی در این زمینه وجود نداشته است؛ لذا خانم‌ها می‌توانند در سالن‌های مذکور حضور داشته باشند. امکانات آن هم وجود دارد. فضا تفکیک شده و راه‌های جدایی برای تردد خانم‌ها و آقایان وجود دارند. با توجه به اینکه هیچ منع قانونی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیست و زنان و مردان
ایرانی طبق قانون اساسی از حقوق برابر برخوردارند ان‌شاء الله این مسئله هم حل و فصل خواهد شد.