تناقض‌های استادیومی اصلاح‌طلبان

سایت جهان نیوز در مطلبی به تناقض اصلاح‌طلبان در موضع‌گیری پیرامون ورود بانوان به استادیوم‌های فوتبال پرداخته است. این رسانه با مقایسه موضع‌گیری اصلاح‌طلبان در مخالفت با دستور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق برای ورود زنان به استادیوم‌های فوتبال با موضع کنونی آن‌ها نوشته: «همین روزنامه‌ها که امروز با چرخشی ۱۸۰ درجه به ورزشگاه رفتن بانوان اشاره و طرفدار این امر هستند در زمان دولت نهم نسبت به دستور رئیس‌جمهور وقت برای راه دادن زنان به ورزشگاه‌ها موضع مخالف به خود گرفته بودند.»
روزنامه آفتاب یزد ۷ اردیبهشت ۸۵، یعنی چند روز پس از دستور احمدی‌نژاد، تیتر یک خود را به مخالفت با این موضوع اختصاص می‌دهد و در سرمقاله خود موضوع ورود زنان به استادیوم‌ها را در اولویت نمی‌داند: «.. بعضی ایراد‌های شکلی بر این دستور می‌بینیم که احتمالاً در ذهن عده‌ای از مخاطبان روزنامه نیز وجود دارد، یکی از این ایرادها، میزان اولویت این دستور می‌باشد... بدون اغراق می‌توان گفت کم‌اهمیت‌ترین خواسته اصلاح‌طلبان نیز در مقایسه با دستور اخیر رئیس‌جمهور، از اولویت بیشتری برخوردار بود».
این روزنامه، چند روز بعد، با تیتر «دستور غیر شرعی احمدی‌نژاد، شعری که در قافیه آن مانده‌اند» خواستار برخورد تندتر مراجع تقلید با دستور احمدی‌نژاد می‌شود.
روزنامه اعتماد هم با تیتر‌های منفی به استقبال دستور رئیس دولت نهم درباره ورود بانوان به استادیوم می‌رود. این روزنامه با عنوان‌هایی مانند «نمایندگان مجلس: ما هم مخالفیم» و «اعتراض جمعی از دانشجویان به دستور حضور زنان در ورزشگاه‌ها» مخالفت خود را با این امر نشان داد.


جهان نیوز می‌نویسد: «حالا این روزنامه‌ها با چرخش‌های ۱۸۰ درجه‌ای با وجود فراموشی افکارعمومی سعی دارند که اینگونه القا کنند که طرفدار ورزشگاه رفتن زنان هستند. هرچند که در دولت روحانی که این وعده داده شده بود عملی نشد و به نظر می‌رسد که اصلاح طلبان بیشتر طرفدار ورزشگاه نرفتن زنان هستند تا از این موضوع برای خود یک بهانه سیاسی و جنجال آفرینی در کشور بسازند.»
آذر منصوری، از فعالان اصلاح طلب هم بدون اشاره به مواضع گذشته اصلاح طلبان در روزنامه اعتماد نوشته است: «سال‌هاست که به‌دلیل نگاه‌های متحجر و طالبان‌زده، زنان ایران اجازه تماشای فوتبال را در استادیوم‌ها ندارند و متأسفانه هرگونه تلاش برای تغییر این نگاه قبل از آنکه به امید معنا‌دار بینجامد، به بن‌بست ختم می‌شود»!
جالب آنکه اصلاح‌طلبان در این مسیر اکنون حتی با درخواست تعلیق ایران از جام جهانی هم همراه شدند و دستاورد نبودن در جام جهانی به دلیل تعلیق را بیشتر از حضور در جام جهانی دانستند: «نرفتن ایران به جام جهانی اتفاق ویژه‌ای نیست و احتمالاً خسارت‌آمیز‌ترین بخش آن نگرفتن همان پاداش چند میلیون دلاری است که به ایران نخواهد رسید، اما تعلیق ایران یک دستاورد خواهد داشت و آن اینکه مسئولان را از پیامد‌های جهالت خود آشنا می‌کند و شاید این راهی باشد که برابری جنسیتی دست‌کم در یک مورد در ایران اجرا شود».
در حالی که تیم ملی تیم دولت نیست و تیم مردم است و نباید برای یک مطالبه، مردم را از حق یک شادی و تفریح بزرگ محروم کرد.
نگاه اصلاح‌طلبان به مسائل کشور همچون نگاه یک هوادار فوتبال است؛ هر کاری جناح مقابل انجام دهد بد است و هر کاری جناح ما انجام دهد خوب!