از امریکا تضمین قطعی بگیرید

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار اخذ تضمین‌های قطعی از طرف مقابل، در مذاکرات وین شدند.
به گزارش تسنیم، ۱۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار رعایت خطوط قرمز نظام و تأمین منافع ملت، در مذاکرات هسته‌ای شدند. به‌گفته فلاحی، نماینده همدان در مجلس که در حال جمع‌آوری امضا از نمایندگان به‌منظور حمایت از این نامه است، تاکنون بیش از ۱۹۰ نفر از نمایندگان نامه به رئیس‌جمهور را امضا کرده‌اند.
خبر دیگری در همین زمینه حاکی است رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه منتظر هستیم متن توافقنامه بعد از نهایی شدن در چارچوب فرایند رسمی به مجلس ارائه شود گفته: درحال حاضر بر اساس شایعات اعلام نظر نمی‌کنیم.
عباس گلرو، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس در گفتگو با ایرنا با اشاره به اخباری که پیرامون وجود متن پیش نویس توافق مطرح شده است گفت: درحال حاضر مجلس نمی‌تواند براساس شایعات و فضاسازی‌های رسانه‌ای اعلام نظر کند.


وی با بیان اینکه هنوز توافقی صورت نگرفته است اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های مجلس بررسی متن توافق نهایی است، به همین دلیل منتظر هستیم متن توافقنامه بعد از نهایی شدن در چارچوب فرایند رسمی به مجلس ارائه شود که از آن زمان خانه ملت ۴۵ روز فرصت دارد نظر خود را رسماً اعلام کند.
زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با بیان اینکه خطوط قرمز نظام توسط تیم مذاکره‌کننده کاملاً رعایت می‌شود به ایرنا گفت: نه توافقی صورت گرفته است نه پیش نویسی وجود دارد. وی با اشاره به شایعاتی مبنی بر وجود متن پیش نویس توافق مطرح شده است اظهار داشت: مذاکرات بر اساس متون قبلی در حال انجام است و هیچ متن پیش‌توافقی و هیچ متن جدیدی تحت عنوان پیش‌نویس در مذاکرات تهیه و تدوین نشده است.
الهیان با بیان اینکه خطوط قرمز نظام توسط تیم مذاکره‌کننده کاملاً رعایت می‌شود و با تأکید بر اینکه خطوط قرمز مذاکرات درحال انجام است تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده بر اساس چارچوبی که برایش تعیین شده و با توجه به خطوط قرمز نظام کار خود را به پیش می‌برد و به هیچ وجه خطوط قرمز زیر پا گذاشته نشده است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده با رعایت خطوط قرمز نظام مشغول انجام مأموریت خود است، تأکید کرد: درحال حاضر نه توافقی صورت گرفته است نه پیش نویسی وجود دارد.