تفاوت صبح تا شام اصلاح‌طلبان به روایت جوادی حصار!

محمد صادق جوادی حصار، چهره اصلاح طلب و سخنگوی حزب اعتماد ملی می‌گوید: «برخی افراد که در اردوگاه اصلاح طلبی هستند، صبح شعار اصلاح‌طلبی می‌دهند، ظهر با برانداز‌ها هستند و شب می‌گویند گور پدر هر دو!» او اذعان دارد که «چنین رفتار‌هایی مردم را نسبت به اصلاح‌طلبان بلاتکلیف می‌کند.»
جوادی حصار که با خبرگزاری دولتی ایسنا گفتگو کرده است، معتقد است که مرز اصلاح‌طلبی نه با حاکمیت و نه با مطالبات عمومی و نه با برانداز‌ها مشخص نیست و اصلاح‌طلبان باید این مرز‌ها را مشخص کنند. او حتی معتقد است که تعریف روشنی از اصلاح‌طلبی وجود ندارد.
محمدصادق جوادی حصار با بیان اینکه جریان اصلاحات باید تعریف روشنی از خود ارائه دهد، بیان می‌کند که «براساس این تعریف، جریان اصلاحات باید مرز خود با رفتار‌های حاکمیتی و مطالبات عمومی روشن کند. اصلاحات باید مشخص کند که تا کجا با مطالبات عمومی همراهی دارد، کجا با این مطالبات همپوشانی دارد و کجا به مطالبات انتقاد دارد و کجا اصلاً این مطالبات را قبول ندارد.»
او ادامه می‌دهد: «اصلاح طلبان از سویی باید مرز خود با اپوزیسیون خارج از کشور را مشخص کنند. اپوزیسیون خارج و اصلاح‌طلبان هر دو از مردم و از لزوم اصلاح امور می‌گویند. اپوزیسیون برانداز می‌گوید جمهوری اسلامی بد است و اصلاحات می‌گوید به جمهوری اسلامی انتقاد دارد؛ بنابراین اصلاحات باید مرز خود با این جریان را مشخص کند تا هم حاکمیت و مردم و هم جریان برانداز تکلیف خود با اصلاحات را بدانند. الان برخی افراد که در اردوگاه اصلاح طلبی هستند، صبح شعار اصلاح‌طلبی می‌دهند، ظهر با برانداز‌ها هستند و شب می‌گویند گور پدر هر دو. این چنین رفتار‌هایی مردم را نسبت به اصلاح‌طلبان بلاتکلیف می‌کند. اصلاحات در درجه اول باید تعریف روشنی از خود ارائه دهد سپس می‌تواند براساس این دیدگاه نظری، حاکمیت را نقد کند.»
نبود تعریف روشن از اصلاح‌طلبی، عدم مرزبندی با جریان‌های ضدانقلاب و برانداز، بلاتکلیفی اصلاح‌طلبان در تعریف نسبت خود با حاکمیت و گرفتن ژست اپوزیسیون در عین تلاش برای حضور در حاکمیت، از انتقادات همواره جریان‌های منتقد اصلاح‌طلبان به آنان بوده است.