طرح «واريز يارانه بنزين به حساب هر ايراني» همچنان در دست بررسي است

سخنگوي دولت در توضيح خبر اعلامي از سوي وزير امور اقتصاد و دارايي مبني بر اينکه «طرح واريز يارانه بنزين به حساب هر ايراني از اولويت خارج شده است» گفت: طرح يارانه بنزين يک طرح آزمايشي بود و آزمايشي بودن آن از ابتدا اعلام شد. حتي اگر حضور ذهن داشته باشيد، دولت بنا نبود آن خبر را منتشر کند، به دليل اينکه بنا نبود اين طرح به سرعت به ساير بخش‌هاي کشور تسري پيدا کند.
«علي بهادري جهرمي» با بيان اينکه دوره آزمايشي طرح «واريز يارانه بنزين به حساب هر ايراني» در حال نهايي شدن است، گفت: گزارش نهايي اين طرح هنوز تقديم دولت نشده است.سخنگوي دولت در توضيح خبر اعلامي از سوي وزير امور اقتصاد و دارايي مبني بر اينکه «طرح واريز يارانه بنزين به حساب هر ايراني از اولويت خارج شده است» اظهار داشت: طرح يارانه بنزين يک طرح آزمايشي بود و آزمايشي بودن آن از ابتدا اعلام شد. حتي اگر حضور ذهن داشته باشيد، دولت بنا نبود آن خبر را منتشر کند، به دليل اينکه بنا نبود اين طرح به سرعت به ساير بخش‌هاي کشور تسري پيدا کند.
به گزارش مهر، جهرمي افزود: متأسفانه نامه‌اي بر خلاف قانون در فضاي رسانه‌ها منتشر شده بود و دولت در مورد آن توضيح داد تا شايعات و شبهه‌اي وجود نداشته باشد.
سخنگوي دولت تاکيد کرد: طرح واريز يارانه بنزين به حساب هر  ايراني، يک طرح آزمايشي بود و بنا بود فقط در کيش و قشم اجرا و  آثار آن ارزيابي شود و زير ساخت‌هاي آن مورد ارزيابي قرار گيرد تا  مشخص شود که آيا حرکت به سمت آن مسير شدني است يا نه.بهادري جهرمي با اشاره به اينکه اين طرح براي مدتي در جزيره کيش  اجرايي شد و حتي در نهايت در جزيره قشم هم اجرا نشد، گفت: طبيعتاً اين  دوره آزمايشي بايد به انتها برسد و بعد به دولت بيايد و آثار اجراي آن، نقاط  ضعف و قوت، فوايد و مشکلات احتمالي آن مورد بحث و بررسي قرار گيرد. وي اضافه کرد: بايد زيرساخت طرح واريز يارانه بنزين به حساب هر  ايراني مورد ارزيابي فني قرار بگيرد که آيا قابليت تسري به کل کشور  را دارد يا ندارد؟ دوره آزمايشي اين طرح در حال نهايي شدن است و  بعد از آن مورد بحث و بررسي نهايي کارشناسي در دولت قرار خواهد  گرفت تا اگر نياز به اجرا بود، بعدها در مورد آن تصميم گيري شود. سخنگوي دولت در پايان تصريح کرد: گزارشي اوليه‌اي از اجراي اين طرح  آزمايشي ارائه شد که نقاط قوت، ضعف و مشکلات و موانع اجرايي پيش روي  طرح بود که در خصوص آن تصميم گيري هايي صورت گرفته تا براي موانع  اجرايي تدابيري صورت گيرد. هنوز گزارش نهايي اين طرح تقديم دولت نشده  است.