زنگ خطر در اردوی قرمزها

سورپرايز گل محمدي براي ترکيب پرسپوليس در فصل جديد چه خواهد بود؟ اين سوالي است که امروز به آن پاسخ مي دهيم  

هادي شاه مرادي
پرسپوليس از جمله تيم هايي است که قصد دارد اسب خود را براي فتح ليگ بيست و دوم زين کند. آنها شروعي طوفاني در نقل و انتقالات داشتند و در روزهايي که استقلال و سپاهان به دليل نداشتن سرمربي هيچ فعاليت خاصي نداشتند و اتفاقا يکي دو مهره نيز از دست دادند، اين پرسپوليس بود که ستاره هاي ليگ را يکي پس از ديگري جذب نمود تا روزهاي شلوغي را تجربه کند. اما به يکباره موتور قرمزها خاموش شد و با آمدن ژوزه مورايس و ريکاردو ساپينتو به ايران ورق نقل و انتقالات کاملا برعکس شد.
با اين حال اکثر کارشناسان و اهالي فوتبال پرسپوليس را به عنوان يکي از مدعيان جدي فصل بعد مي‌دانند. اين در حالي است که به دليل مشکلات اين تيم در خط حمله گروهي بر اين باورند که گل محمدي براي رقابت با استقلال، سپاهان، فولاد و مس رفسنجان بايد فکري براي حل اين موضوع کند.
زنگ خطر براي يحيي
پرسپوليسي ها که قصد داشتند مانند رقيب سنتي خود در ترکيه اردو بزنند موفق به انجام اين کار نشدند تا نهايتا با برگزاري اردوي داخلي خود را براي فصل جديد آماده کنند. برتري مقابل اميدهاي پرسپوليس و پس از آن مقابل شاگردان مجتبي حسيني در پيکان، قرمزها را اميدوار کرد اما توقف عجيب سه بر سه مقابل نساجي که اولين تجربه سرمربيگري حميد مطهري است، باعث شد زنگ هشدار در اردوي پرسپوليس به صدا دربيايد. چرا که عملکرد ضعيف خط دفاعي و دروازه بان و همچنين نواقص مشهود در خط حمله کيفيت تيم يحيي را زير سوال برد. اين در حالي است که آنها خيلي زود لقب «کهکشاني» را به نام خود ثبت کرده بودند.
بلاتکليفي مهاجم جنجالي
شرزود تميروف که فصل پيش با نظر يحيي گل محمدي به ايران آمد، نتوانست انتظارات اين مربي و هواداران را برآورده کند و اگر فقط چند دقيقه بازي او را ديده باشيد سطح کيفيت اين بازيکن بر شما پوشيده نيست. با اين حال او در پرسپوليس ماند چرا که يحيي گل محمدي ناچار به اين امر شد. دليلش نيز مشخص است؛ ناکامي در جذب مهاجم. به همين علت بود که با جدايي مهدي عبدي نيز مخالفت شد.
در حال حاضر تمام داشته هاي پرسپوليس در خط حمله به تميروف، عبدي و پاکدل ختم مي‌شود و مشخص نيست در نهايت چه اتفاقي براي اين بخش از ترکيب قرمزهاي تهراني رقم خواهد خورد.
البته از اين نکته نيز نبايد غافل شد که با همه اين مباحث، هنوز ادامه همکاري تميروف با پرسپوليس قطعي نيست. گل محمدي بر حسب ناچاري فعلا اجازه جدايي به او نداده است. در تمرينات و اردوي پرسپوليس نيز شرزود تميروف تنها بازيکني که است که بر خلاف سايرين پيراهنش شماره ندارد و مخفف نامش نيز درج نشده است!


جوانان به خط شدند
در فصلي که گذشت يکي از انتقاداتي که متوجه گل محمدي وارد شد عدم اعتقاد او به جوانان بود. البته امسال هم ميانگين سني پرسپوليس بالا رفته منتها يحيي قدمي برداشته که نشانه هايي از تغيير رويه احتمالي او را در پي دارد. اين روزها در تمرينات پرسپوليس بازيکناني جوان و کم نام و نشان حضور دارند که اگر شرايط برايشان خوب بچرخد بعيد نيست که به سورپرايزهاي فصل بعد تبديل شوند.
تزريق تدريجي عناصر جوان به ترکيب پرسپوليس يکي از برنامه هاي يحيي گل محمدي است چرا که او نه تنها اين بازيکنان کم سن و سال را به خط کرده بلکه با آنها جلسات خصوصي نيز برگزار مي‌کند.
همانطور که ذکر شد پرونده اردوي خارجي پرسپوليس بسته شده و آنها تا شروع ليگ دو يا سه بازي دوستانه ديگر با تيم هاي ليگ برتري انجام خواهند داد تا سرمربي اين تيم به ترکيب مدنظرش برسد.